Gå til innhold

What to do....

Ranger emnet

alpakka

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i ferd med å kjøpe bil. Vel... bil er virkelig ikke noe jeg kan, så jeg håper noen kan gi meg råd..

Jeg har muligheten til å kjøpe en Forester 2006-modell for 260000. Den har 158HK, og har gått som selgerbil for et større firma på landet. De har klart å klokke opp 100000 km siden feb 2006. Så jeg spør verkstedet mitt om dette er en bil jeg bør gå for, men får til svar at jeg bare kan glemme det, den har gått for langt. Om et par år har jeg en bil som er nedkjørt og utbrukt.

Men så tenker jeg, for å få en Forester til samme pris må jeg ned i 2002-2004-modell, og de har jo også fra 75000-over 100000km.

Bilukyndig som jeg er spør jeg meg da, er en et og et halvt år gammel bil som har gått 100000, som har fått tett oppfølging via serviceavtale fra merkeverksted, virkelig mer nedkjørt (vil vare kortere) enn en bil som er 3år eldre eller mer, og som har gått tilsvarende...? Vil jeg ikke da være i samme situasjon om 2-3 år, men da sitte med en bil som er av eldre årgang?

Eller er det slik at bilen vil være mer sliten fordi den har gått så og si nonstop fra den var ny, i forhold til vanlig bruk hvor bilen kjører kortere avstander og får hvile mer mellom øktene..?

Hva mener dere?

imstupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg kjøpt bilen uten tvil.Forester er solide biler og får du en med servicehistorie så er jo det bra.

De er bygd på Imprezaplatform og de fleste deler passer over mht drivverk.

Les litt på http://www.imprezadriver.com for info.

Lykke til

P.S: Sjekk også ut hvilke biler som ikke ligger på verkstedtoppen :D

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkeverkstedet leverer biler til dette firmaet, og har til enhver tid 20+ biler hos de. Alle har serviceavtale og bilene blir tett fulgt opp. Servicehefte følger med.

Det er klart man kan spørre seg hvorfor firmaet har "vraket" denne bilen, men det kan jo være så enkelt som at firmaet har som policy at bilene skal bytttes ved 100000....

Er det noe i tanken om at biler som har gått nonstop blir fortere nedslitt enn en bil som blir brukt "normalt" og bruker lengre tid å nå 100000?

Bilen ser strøken ut, men det er jo bare for mitt utrente øye. forhandleren forsikrer at bilen er tipp topp, men... bruktbilselgere og alt det der... :)

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

vi køpte bilen, og er nå etter en uke, svært fornøyd. Bilen ligger på veien solid som ikke noe annet vi har erfart, og bilselger følger opp på en bemerkelsesverdig positiv måte.

Vi er fornøyd, og føler oss veldig sikre på at bilen kommer til å holde godt ;)

Vi endte opp med å betale 255 for den + 6 måneders garanti med 1000 kr i egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...