Gå til innhold

Hjelp til bygging, liter osv

Ranger emnet

Veivalsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe en DynaBel 15" sub, og bygge inn i der hvor reserve hjulet skal ligge i kofferten.

Men hvordan skal jeg bygge dette da? Eller går det i det heletatt med tanke på hvor stort volum den må ha?

Og så lurte jeg på hva forskjellen er på om man setter den med magneten opp eller inn i kassa? Hvis dere skjønte det :P

Det her er hvertfall noe specs jeg ikke skjønner noe av, men som kanskje dere har bruk for, for å kunne gi meg et svar:

Vas liter = 215

Anbf. lukket kabinett = 45 liter

Slagl. lineær = 16mm

Noen som har erfaringer med denne subben? Er den DY9215

Anbefalinger til forsterker til denne?

Er det noe annet jeg trenger bortsett fra forsterker? Kondensator?

Takker veldig for hjelp.

EDIT: Hvordan er lyden til forskjell på en 12" og en 15"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe en DynaBel 15" sub, og bygge inn i der hvor reserve hjulet skal ligge i kofferten.

Men hvordan skal jeg bygge dette da? Eller går det i det heletatt med tanke på hvor stort volum den må ha?

Og så lurte jeg på hva forskjellen er på om man setter den med magneten opp eller inn i kassa? Hvis dere skjønte det :P

Det her er hvertfall noe specs jeg ikke skjønner noe av, men som kanskje dere har bruk for, for å kunne gi meg et svar:

Vas liter = 215

Anbf. lukket kabinett = 45 liter

Slagl. lineær = 16mm

Noen som har erfaringer med denne subben? Er den DY9215

Anbefalinger til forsterker til denne?

Er det noe annet jeg trenger bortsett fra forsterker? Kondensator?

Takker veldig for hjelp.

9215 er ikke verdens kraftigste sub. Har bygd hjemme suber av slike.

Suben er grei og med "tøft" utseende, Alu ikke sant ;)

Vet ikke hvor stor brønn du har, men det må du jo måle, er brønnen rund eller firkanta osv.

men du legger plastikk nede i brønnen, teiper den så den stemmer og blir tett. Også støper du med glassfiber og duk.

MDF eller spon plate på toppen, og gjerne noen avstivere.

jeg mener i de fleste biler skal få plassert en 9215 i rervehjuls brønnen.

Du trenger ca 300W RMS til den suben, altså en billig liten monoforsterker. kan også brokoble en 2 kanaler også.

Kondensator hadde jeg droppa.

Du skal vel ha frontsett også? og forsterker til dem......

Lenke til kommentar
Del på andre sider