Gå til innhold

merkelig boks

Ranger emnet

panelovn

Anbefalte innlegg

Originally posted by Asim

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det tenningsmdulen..... Dårlig bilde da.. hehehe....

Vi krever bedre bilde... :D

:)

Det jeg også trudde. Tenningsmodulen er hvertfall plassert der på Golf 2 Gti 16v..

Men, er det tenningsmoduler på biler uten innsprut nei? Eller er jeg helt på jordet? Er dette en Golf 1 GTI kanskje?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Det jeg også trudde. Tenningsmodulen er hvertfall plassert der på Golf 2 Gti 16v..

Men, er det tenningsmoduler på biler uten innsprut nei? Eller er jeg helt på jordet? Er dette en Golf 1 GTI kanskje?

Innsprut har ingenting med tenningsmodul å gjøre ;)

Elektronisk tenning derimot..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en golf 1 gti ja.. men dette er ikke akkurat noe hi tech system!! visste ikke at det var noe "hjerne" på bilen! fant ikke noe om det i haynesboka heller! hvor henter denne tenningsmodulen informasjon fra da?? coil? fordeler? kam?

det går vel ikke ann å chippe en ener vel.. nei!

og tusen takk for alle svar

(bildet er tatt med mobilen)

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by panelovn

Det er en golf 1 gti ja.. men dette er ikke akkurat noe hi tech system!! visste ikke at det var noe "hjerne" på bilen! fant ikke noe om det i haynesboka heller! hvor henter denne tenningsmodulen informasjon fra da?? coil? fordeler? kam?

/B]

den får informasjon fra hallgiveren inne i fordeleren.. (magnet styrt bryter) og det er vel stortsett det.

det står om den i haynesmanualen hvis du ser under electronic ignition.. er et lite avsnitt under ignition,

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider