Morgis Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hva er det som forårsaker at volvoen ved halv tank og mindre kutter dersom man herjer for mye... sladding og slik. Har inntrykk av at den ikke klarer å få bensin nok. Er det rett og slett at all bensin legger seg i den ene siden av tanken slik at ikke sluken klarer å suge bensin eller er det noe returstopp som ikke er helt intakt? Noen tips? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 det er snakk om min 264 med 2,8 k-jet om det skulle hjelpe Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Kanskje dårlig tankpumpe, men det er et kjent fenomen at du må ha catchtank til bensin på 240'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 enten forpumpa i tanken eller så kan det være tetningene rundt k-jet dysene. Ta opp tanklokket mens bilen går å hør etter om pumpa nedi tanken går. Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 skal høre etter forpumpen. Begge pumpene sviver på likt ? Pumpen ved bakakselen sviver hvertfall. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 kan vel nesten måle på kabelen til forpumpen. se om den trekker noe ampere. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Er da vel lettere å bare kjøre på strøm på forpumpa så skal den surkle i tanken. Forpumpa er det ikke mye støy og trykk fra, så den under overdøver mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Har begynte å oppleve det samma fra FK`n min i det siste når det er under halv tank igjen. Kan det være forpumpa som er nedi tanken som begynner å take for seg? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 må ha catch tank..enkelt og greit..samma prob hos meg. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 klarer catchtanken å opprettholde trykket som Kjet krever. Er vel 6bar eller noe? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 går fint uten catchtank bare alt er i orden Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 catchtanken sørger bare for at pumpa har bensin til enhver tid Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 hvordan er tanken til 200serien utformet? Er den delt opp i korridorer og rom eller er den helt tom inni? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 Hadde samme problem på min gamle 745 TIC. Kutta ved herjing og skikkelig pådrag. Skifta tankpumpe så funka det fint igjen. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 hørte etter tankpumpen og jeg hørte at det var en motor nedi der som gikk for fullt. den under bilen hører jeg også at er i gang. Kan kanskje se ut til at jeg må ha catch tank. uff Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.