Gå til innhold

Spm om b230k

Ranger emnet


Kastel

Anbefalte innlegg

Har en kompis så vurderer å kjøpe en 740 med b230k i, problemet er toppakninga er gåen å muligens toppen. Bilen har kokt å vært veldi varm etter tidligere eiger. Så lurer jeg på om det funker å ha på en 530 topp over på k blokken? Tenker på komprisjonen å sånt? Å han vil kasta k gasseren å bruke a gasser med innsug , så lurer på hvordan det blir med leddningsnettet å tenninga? ser der er ikke samme dritt tenninga som er på 240 med k motor i.Noen ider? så siste spm . Kan det ha sjedd noe med resten av motor siden den har vært så varm? tenker på lager å sånt. Olja såg faktisk bra ut.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det jeg fryktet , da blir det å kaste resten eller få tak i en 631

 

Du raser toppen og i værste fall knuser stemplene med et registerhavari på 230k-motoren. Kjøp heller en komplett B230A med girkasse, de får du meget billig. Jeg solgte en i forrgie uke for 2000kr med kasse og 207k km på telleren med servicehefte...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår