Gå til innhold

Feil med Quattroen?

Ranger emnet

tomeberg

Anbefalte innlegg

Jeg var igår å lekte litt med min Audi 80 Coupe Quattro.

Det gikk litt galt tilslutt da jeg traff et komlokk sidelengs.

Dekke mitt sprang, felgen fikk en liten "skade" men det som var værst av synlige skader var at akslingen på venstre side bak knakk. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor bilen ikke gikk fremover forde, når den har knekt så blir vel akkurat det samme som at det hjulet "spinner" å kraften føres over til et annet hjul?:S Etter at vi hadde vært å henta vinterdekka mine å fått lagt om så gikk den ikke framover uten at diff-sperra var skrudd på. Når den ikke stod på så merka du at bilen begynte å gå litt framover men den gå opp, der var liksom ikke noe motstand i motoren, akkurat som du holder clutchen inne. var temmelig glad for at jeg før på kvelden hadde kuttet den hvite ledningen med blå strek sånn at jeg kunne hvertfall følge 50sonene:P Men er det noe som er galt med Quattro systemet da eller skal det være sånn?

På forhånd takk

93' Audi Coupe Quattro

2,6l V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var igår å lekte litt med min Audi 80 Coupe Quattro.

Det gikk litt galt tilslutt da jeg traff et komlokk sidelengs.

Dekke mitt sprang, felgen fikk en liten "skade" men det som var værst av synlige skader var at akslingen på venstre side bak knakk. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor bilen ikke gikk fremover forde, når den har knekt så blir vel akkurat det samme som at det hjulet "spinner" å kraften føres over til et annet hjul?:S Etter at vi hadde vært å henta vinterdekka mine å fått lagt om så gikk den ikke framover uten at diff-sperra var skrudd på. Når den ikke stod på så merka du at bilen begynte å gå litt framover men den gå opp, der var liksom ikke noe motstand i motoren, akkurat som du holder clutchen inne. var temmelig glad for at jeg før på kvelden hadde kuttet den hvite ledningen med blå strek sånn at jeg kunne hvertfall følge 50sonene:P Men er det noe som er galt med Quattro systemet da eller skal det være sånn?

På forhånd takk

80 coupe quattro? Er vel en Coupe quattro tenker jeg, men hvilken modell?

Hvis en aksel bak ryker så er det helt naturlig at du ikke kommerframover uten å ha sperra på! Det er sånn en diff funker. Kraften går letteste veien! Som da blir den veien hvor det ikke er motstand.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en Coupe å ikke en 80... kamerata mine lurer alltid på om det er 80 eller 90, men den heter jo egenltlig bare coupe. så jeg har blitt vant til å si 80 coupe. Er en 93model b4. Trodde jeg hadde fått Audi med bakhjulstrekk jeg nå:P Takker for svaret.

b4 får du ikke i coupe....isåfall har du en s2 coupe.den har b4 panser og b4 skjermer,Mens derimot audi 90 coupe,som eg e ganske sikker på du har,er det b3 panser og b3 skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider