AUGU Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Hei, Har kjøpt meg en 84 mod volvo 240 stasjons vogn. Bilen er ikke kjørbar så jeg får ikke testet om det er sperre på den. Men det står 1031 på bakakselen, er det sperre på den da? Når jeg svinger rundt mellom akslingen den ene veien så går det ene dekket rundt, svinger jeg den andre veien så går det andre rundt. Hadde det vært sperre hadde ikke da begge gått rundt da? Hadde vært bra å fått oppklart dette, da jeg skal slenge i en chevy 350 og da er vel sperre det beste/rimeligste alternativet. Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Nei det betyr ikke at du har sperre :) Det står ANTISPIN eller LIMITED SLIP på akselen hvis det er sperre. Mye enklere å jekke opp begge bakhjula, enn å grave i 22 år gammal drit da..! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Skru ut olje på fyllings pluggen å lys inni, du ser fort om du har spærre lr ikke:) men ps, org lamell diff duger ikke til noe, 250hk max, tåler heller ikke burning å riv start, tar knekken på lamellene med enn gang, så den slurer hele tiden, bare søppel, beste om du har org diff er å klyve den å sette inn Aussie Locker derv spærre i den orginale klokka!, den låser 100% uansett:) på alle gir =) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 beste om du har org diff er å klyve den å sette inn Aussie Locker derv spærre i den orginale klokka!, den låser 100% uansett:) på alle gir =) Esab sperre er bedre ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Esab sperre er bedre ;) er det nå egentlig det:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Hvis bilen skal bruks på gata, er det Detroit True-Trac som gjelder. Koster ikke så mye og funker greit. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUGU Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 okei. tviler på at det er sperre egentli. Men skal se nærmere på det når v8ern er montert. Dette blir bare en slags herjebil, så blir ikke skilt med det første hvertfall. Hva sir dere til å sveise denne bakakslingen da? V8ern som skal inn er ikke all verden, er en 350 med ca 250 hk. Siter 97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS" X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellyHansen Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 lite avbrudd. men hvor får man kjøpt Detroit True-Trac sperre da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kill_elo Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 http://bakaxel.se/diffsparrar.html Siter '98 VW Passat 1.9 TDI [X] '94 Audi RS2 [X] '76 Volvo 242 langtidsprosjekt '88 Volvo 240 fjasbil '01 BMW 320D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Skru ut olje på fyllings pluggen å lys inni, du ser fort om du har spærre lr ikke:) men ps, org lamell diff duger ikke til noe, 250hk max, tåler heller ikke burning å riv start, tar knekken på lamellene med enn gang, så den slurer hele tiden, bare søppel, beste om du har org diff er å klyve den å sette inn Aussie Locker derv spærre i den orginale klokka!, den låser 100% uansett:) på alle gir =) om en tar knekken på lamellene, kan en fortsatt kjøre? Om en bakakselen begynner å slure, lukter det som brent clutch da? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 om en tar knekken på lamellene, kan en fortsatt kjøre?Om en bakakselen begynner å slure, lukter det som brent clutch da? Lukter nok ikke noe nei. Ligger jo i oljebad det her. Går fint å kjøre med def. lamellbrems. Jeg kjørte nesten 100 000km før jeg en gang oppdaget at jeg hadde diffbrems (som altså var defekt) Hadde ikke noe antispin merke på 2 av mine 3 originale lsd aksler. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.