Gå til innhold

1031 bakaksel

Ranger emnet


AUGU

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt meg en 84 mod volvo 240 stasjons vogn.

Bilen er ikke kjørbar så jeg får ikke testet om det er sperre på den. Men det står 1031 på bakakselen, er det sperre på den da?

Når jeg svinger rundt mellom akslingen den ene veien så går det ene dekket rundt, svinger jeg den andre veien så går det andre rundt.

Hadde det vært sperre hadde ikke da begge gått rundt da?

 

Hadde vært bra å fått oppklart dette, da jeg skal slenge i en chevy 350 og da er vel sperre det beste/rimeligste alternativet.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut olje på fyllings pluggen å lys inni, du ser fort om du har spærre lr ikke:) men ps, org lamell diff duger ikke til noe, 250hk max, tåler heller ikke burning å riv start, tar knekken på lamellene med enn gang, så den slurer hele tiden, bare søppel, beste om du har org diff er å klyve den å sette inn Aussie Locker derv spærre i den orginale klokka!, den låser 100% uansett:) på alle gir =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. tviler på at det er sperre egentli.

Men skal se nærmere på det når v8ern er montert.

Dette blir bare en slags herjebil, så blir ikke skilt med det første hvertfall.

Hva sir dere til å sveise denne bakakslingen da?

V8ern som skal inn er ikke all verden, er en 350 med ca 250 hk.

97 Mercedes E230 Turbo "BRABUS"

X biler : 87 Mercedes 260E 3.0 - 86 Mercedes 190E 2.3 delebil - 85 Mercedes 190E 2.0 - 88 Vw golf gti 16v - 83 golf 1 gti"bilsport" - 84 VW golf 1,6cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Skru ut olje på fyllings pluggen å lys inni, du ser fort om du har spærre lr ikke:) men ps, org lamell diff duger ikke til noe, 250hk max, tåler heller ikke burning å riv start, tar knekken på lamellene med enn gang, så den slurer hele tiden, bare søppel, beste om du har org diff er å klyve den å sette inn Aussie Locker derv spærre i den orginale klokka!, den låser 100% uansett:) på alle gir =)

 

om en tar knekken på lamellene, kan en fortsatt kjøre?

Om en bakakselen begynner å slure, lukter det som brent clutch da?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en tar knekken på lamellene, kan en fortsatt kjøre?

Om en bakakselen begynner å slure, lukter det som brent clutch da?

 

Lukter nok ikke noe nei. Ligger jo i oljebad det her.

Går fint å kjøre med def. lamellbrems. Jeg kjørte nesten 100 000km før jeg en gang oppdaget at jeg hadde diffbrems (som altså var defekt) Hadde ikke noe antispin merke på 2 av mine 3 originale lsd aksler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår