Hersker Hans Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Er det noen som har konvertert til moderne skivebremser på gamle chevyr her på forumet? ser på http://www.Camaros.net forumet at det er mange som gjør det, men det var litt kronglete å finne en god nettside om denne konverteringen.. noen som vet om noen bra kit kanskje? istedet for C5 bremser, baer har jo bremsekit men det koster jo skjorta. Hva har du gjort med bremsene på Vegan Era? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Originally posted by Hersker Hans Er det noen som har konvertert til moderne skivebremser på gamle chevyr her på forumet? ser på http://www.Camaros.net forumet at det er mange som gjør det, men det var litt kronglete å finne en god nettside om denne konverteringen.. noen som vet om noen bra kit kanskje? istedet for C5 bremser, baer har jo bremsekit men det koster jo skjorta. Hva har du gjort med bremsene på Vegan Era? Jobber med saken ja dvs jeg kommer tilog bruke C5 calippere og AP 330.32mm skiver trolig. kompissen Ratata her på forumet skal ha C5 skive og kalipper på Chevella si som har samme spindler som din Camaro. Her er en som setter C4 12" på sin Camaro det er akkurat samme prinsippet som brukes når du skal ha C5. http://web.tampabay.rr.com/68ss/frontdiscpage.htm Her er en side om C5 på Monte Carlo http://home.earthlink.net/~kiszka/C5_brake_upgrade.htm Det finnes også kitt fra Wilwood som er billige men ikke så effektive og enkle og få deler til seinere igjen. http://www.wilwood.com Selges av Summit for $612 Så her er det bare og sette i gang og jobbe. Lykke til Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 takk takk, flotte greier, har lyst til å gå for C5 bremsene jeg, syns det virker veldig kurant. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Jeg kjøpte et såkalt "serious street" kit i fra Baer brakes i våres til min 66 Buick. Dette settet passer GM A body og F body. Det kom meg på ca 12k ferdig levert hjem. Brukte Jetcarrier.com til å frakte over dammen og de gjorde jobben kjapt og billig til å være så tunge ting. Er ikke det værste som er å få... men det holder for meg. Enkelt å montere kommer med nye lager inst. bare å skli inn på original spindelen og skru fast ny bracket for feste av caliper som foresten bruker C4 klosser. Ny hoved sylinder fulgte også med. ;) Her blir settet montert på en 67 Camaro. http://www.baer.com/Media/ContentDetails.aspx?ContentID=102 Slik ser det ut på min bil... Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 takk for innlegget, så du brukte ingen originale bremsedeler? du sa du fikk med hovedsylinder.. Brukte du den gamle boosteren? 12k ? syns det virka billig trodde det skulle være dyrere. Det var ca den prisen jeg hadde regna med på c5 bremsene, nå ble jeg litt i tvil om hva jeg skulle gjøre her. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rat Fink Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Jeg brukte boostern som satt der men det er nok å anbefale en større booster spesielt hvis du har planer om skiver bak også. I tillegg kommer det jo utskifting av bremserør og jeg gjorde den tabba at jeg har brukt for liten dia. på røret i fra den nye hoved sylindern og ned til fordelings ventilen til forhjula. Men vintern skal jo brukes til noe den og... Siter Erland Nordby, Hedemarken -66 Buick GS cab. under restaurering. -66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Originally posted by Hersker Hans takk for innlegget, så du brukte ingen originale bremsedeler? du sa du fikk med hovedsylinder.. Brukte du den gamle boosteren? 12k ? syns det virka billig trodde det skulle være dyrere. Det var ca den prisen jeg hadde regna med på c5 bremsene, nå ble jeg litt i tvil om hva jeg skulle gjøre her. 12k er da billig bare Ap skivene jeg skal ha koster 4lapper stykk + bell +++ Men C5 calippere er billig her ca1500,- pr sidehttp://www.gmpartsdirect.com eneste problemet at at vi som ikke er fra USA får ikke handle direkte her teit ja... Men har man som jeg kopisser i USA kan man få de til og kjøpe. Baer er knall kit det men calippera er bygget på C4 men det funker det au. Lykke til. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Ringte Techline bilelektro, skal sende han en deleliste med alt jeg trenger for å montere C5 bremser, noe må jeg få maskinert, men det går bra. http://ourworld.compuserve.com/homepages/David_Pozzi/12_corvette_brakes_on_fgen.htm her er delelista. (skal ikke ha 12" delene) må har 13" forann å bak. hørtes ut som han skulle klare å levere det for 10-12k.. har fått bra priser av han før... Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Originally posted by Hersker Hans Ringte Techline bilelektro, skal sende han en deleliste med alt jeg trenger for å montere C5 bremser, noe må jeg få maskinert, men det går bra. http://ourworld.compuserve.com/homepages/David_Pozzi/12_corvette_brakes_on_fgen.htm her er delelista. (skal ikke ha 12" delene) må har 13" forann å bak. hørtes ut som han skulle klare å levere det for 10-12k.. har fått bra priser av han før... Men den lista er vel for C4 eller? Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z51 Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Hei! Har konvertert til C5 bremser foran på min 86 mod. C4. Helt kurant operasjon. Trengte kun en adapterplate for å montere kaliperen på spindelen. Alt annet er orginale C5-deler. Vet ikke hvordan dette blir i forhold til på Camaroen da men .. Har sikkert noen blider av operasjonen hvis det er av interesse ? mvh Roar Siter 1986 Chevrolet Corvette Z51 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Originally posted by Era Men den lista er vel for C4 eller? Era jo, men det er jo 13" hadde tenkt til å prøve å finne ut hvor mye bedre C5 bremsene egentlig er en C4 når begge er 13. ringte nettopp motor dealeren min :-) Har fått tak i 95 mod corvette LT1, den har gått 60k (miles) så det høres jo flott ut, men kassa er fra en 1991 modell Corvette. Jeg mistenker at det er en ZF kasse, kan noen bekrefte det? kom Corvette fra 91 med T56? Jeg vil ikke ha ZF kasse, det sa jeg og da, og det var greit iom at jeg bestilte T56. Innmari kjipt hvis det er det, da stikker jeg til USA med en gang, Han hadde fått tlf om en LS1+T56 og da, da får jeg legge noen laken til og hente den. Ser stygt ut til at jeg har fått feil kasse.. :-( Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Originally posted by Z51 Hei! Har konvertert til C5 bremser foran på min 86 mod. C4. Helt kurant operasjon. Trengte kun en adapterplate for å montere kaliperen på spindelen. Alt annet er orginale C5-deler. Vet ikke hvordan dette blir i forhold til på Camaroen da men .. Har sikkert noen blider av operasjonen hvis det er av interesse ? mvh Roar Hadde vært flott med noen bilder, hvis de allerede er digitale og du kan legge de ut. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z51 Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Her er noen bilder : http://privat.bluezone.no/rhansen/bremser/ Er vel mest før og etter bilder... Siter 1986 Chevrolet Corvette Z51 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Oktober 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Pen bil, bærebruene er fint konstruert syns jeg. var de bremsene veldig mye råere eller? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z51 Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Ja, de nye bremsene er mye mere effektive.. Går ikke så god frem av bildene men orginalskivene er 12" mens C5 skivene er ca 13". I tillegg er arealet på bremseklossene mye større. Orginalbremsene på 84-87 mod C4 er kjent for å ikke være overdimensjonert for å si det sånn... Orginal-kaliperne har også kun ett stempel.. Siter 1986 Chevrolet Corvette Z51 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.