Gå til innhold

Trekke strømkabel til forsterker

Ranger emnet

rogztr

Anbefalte innlegg

Jeg vil på det sterkeste anbefale å trekke der man skal trekke kabel.. Og ikke alle andre ville retninger..

1. Skru løs vindusviskerene

2. Ta av gummipakningen som "låser" dekselet til viskermotoren.

3. Fjern dekselet til viskermotoren (Bare vippe løs)

4. Fjern luftfilterboksen

5. Fjern dekselet på kanalen som går fra batteriet-under luftfilterboksen-inn ved viskermotoren.

6. Demonter nederste del av dashbordet på førersiden (5-10 skruer)

7. Trekk kabelen gjennom en eksisterende gummi-gjennomføring i boksen ved viskermotoren og fisk den frem under dashbordet..

8. Løsne dekselene (panseråpner, listen som går nede langs døren og sidepanelet bak (om du har 3-dørs)..)

9. Så er det bare trekke kabelen..

Ps. Ta ut baksetet kan være en fordel når man skal fjerne sidepanelet bak..

- Løft opp "sittedelen" og klips løs de bøylene under.

- Legg ned ryggen og bruk et flatt skrujern til å vippe bak låsen helt nede i hjørnet hvor ryggen er leddet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra hjelp ja. men uber tungvint. trakk kabelen min på 10 min. skal se om jeg finne bilde

enig, tungvint, finn en gjennomgang med gummiplug i torpedoveggen, ta den ut, lag hull i den og tre den på kabelen, trekk kabelen inn i bilen og sett gummipluggen på plass med kabelen gjennom, tett og ikke stygt/rotete.

dessuten er det ikke farlig om gummipluggen ikke er der, det verste som kan skje er at det trekker litt, jeg lagde hull og trakk kabelen gjennom den, da er det potte tett.

legg deretter kabelen oppunder plastikken over pedalene og under listene hele veien bak. og husk phonokabler skal på andre siden så du slipper signalfeil.

På min er det kun 1 plugg i torpedovegg men har du ikke klima så er det hvertfall 3.

har du klima kan pluggen være veldi vanskeli å se, på min ligger den rett til venstre for den originale kabelinngangen.

håper du får det til, hvis ikke kan jeg sende bilde av der jeg trakk inn. eller prøve o forklare:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider