Gå til innhold

Hva koster det og lakkere en suabru impreza personbil i suabru blå ?

Ranger emnet

Estil0

Anbefalte innlegg

Som topic. skal kanskje kjøpe en impreza som begynner og bli litt shabby i lakken, og lurer på hva ca jeg må ut med. regner med att det er ganske dyrt.

Bilen er en subaru impreza personbil.

Skal ha original blåfarge på den, aaner ikke fargekoden

svar bare om du vet ca pris. ikke slik: 20-40 000,-

Mvh Estil0_

Stolt eier av: 100 quattro 2,2ltr, BMW 520i(ABS) Nissan Primera 2000 mod.

Toyota Camry 2.0 XLI, Honda MT5 original, 2 stk Tempo Corevette 280 1967 ,Mh Furia 125 SuperMoto, Suzuki RMX 50

YAMAHA WR426F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. beklager at jeg svarer uten å vite prisen, men ville bare gi deg et tips...

Om du vil ha et ca prisoverslag så er du mye smartere hvis du tar noen telefoner til forsjellige lakkverksteder og forhører deg med de som faktisk skal utføre jobben, i stedet for å spørre her i forumet etter pris... :) Men du har nok rett i at det blir antageligvis dyrt...

På den andre siden er det kanskje noen her på forumet som er dyktige og villige til å ta en jobb som dette for en billigere penge enn proff lakkverksted, men husk da at om resultatet ikke svarer til forventningene så har du bedre mulighet for å påpeke dette ovenfor proffe folk :)

Lykke til...

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som topic. skal kanskje kjøpe en impreza som begynner og bli litt shabby i lakken, og lurer på hva ca jeg må ut med. regner med att det er ganske dyrt.

Bilen er en subaru impreza personbil.

Skal ha original blåfarge på den, aaner ikke fargekoden

svar bare om du vet ca pris. ikke slik: 20-40 000,-

Mvh Estil0_

det er ingen som gir en nøyaktig pris uten å ha sett bilen.. for alt vi vet så er denne impreza'n skam kjørt, rundbulka og fæl...

men i henhold til lakktidlista med utgangspunkt i en impreza 01- stasjonsvogn helt basic utgave, så er det 1781 perioder vis bilen er i 2 sjikt, og da kommer alle plast detaljer i tilegg.

alle plast detaljene er 366 perioder.

og da kommer en hellakkering på 28000kr pluss mva. men da må bilen være så å si strøken.. all retting og deler i tilegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra verksted til verksted hva det koster!! Du kan ikke si at det 28 lapper og få det lakkert!!

Det er på et spesifik verksted det da!

Du må legge sammen timepris og matrialpris, så ganger du dette med x antal perioder, og time prisen varierer fra sted til sted alt fra 950-1350kr.

Så det kan som du skjønner variere kanske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra verksted til verksted hva det koster!! Du kan ikke si at det 28 lapper og få det lakkert!!

Det er på et spesifik verksted det da!

Du må legge sammen timepris og matrialpris, så ganger du dette med x antal perioder, og time prisen varierer fra sted til sted alt fra 950-1350kr.

Så det kan som du skjønner variere kanske mye.

hmmm.. vis du leser det jeg skrev en gang til som skjønner du kansje det at når jeg skrev antallet perioder og så kom med en pris så var det en reell verkstedpris. og som jeg også skrev så kommer retting og deler i tilegg, retting går på timer, deler er jo lister og emblemer osv. og selvfølgelig mva i tilegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke no vondt ment mot deg, mente bare at han ikke kunne dra på et verksted og tro at det kom på nøyaktig 28 lapper, for det variere fra verksted til verksted.

Greit nok at du skriver ant perioder, men 100perioder er jo en time! På et lakkverksted mener jeg!

Feks: matrial pris per time:200kr

arbeids pris per time:800kr

= 1000kr

100periode = 1 time

ergo koster 100 perioder 1000kr.

er timeprisen for matrialer eller arbeid høyere eller laver blir prisen en helt annen.

PS:dette er fiktive tall og ikke reele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sånn ca overslag på 21 000 på en bil med ett par småbulker faktisk. Det er vell relativt billig såvidt jeg kan forstå uten å få no kopmpispris. Vet ett lakkverksted her i byen som sa no sånt som "Njæ, det kommer sæ vell på en rundt 50 000" Stiv pris jah=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sånn ca overslag på 21 000 på en bil med ett par småbulker faktisk. Det er vell relativt billig såvidt jeg kan forstå uten å få no kopmpispris. Vet ett lakkverksted her i byen som sa no sånt som "Njæ, det kommer sæ vell på en rundt 50 000" Stiv pris jah=P

når en lakkerer kommer med priser på 50 tusen osv. så er han ikke interessert i jobben..

sånn som transporter, vito, hiace osv. det er biler som det koster 50 tusen å ta overflate rusta på...

det som er forskjell på en pris er kvaliteten på et arbeide. når en lakkerer tar 20 tusen for en jobb som alle andre tar 30 tusen for så sier det seg selv at det ligger noe bak det.

det er nok å bruke dårlige produkter det. det billigste rasket altså..

men det er vel det samme bare lakkeringa er billig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider