Gå til innhold

Mine Biler

Ranger emnet

VolvoLife

Anbefalte innlegg

Min første bil var en lyseblå volvo 240 Classic fra 91. Kjøpte den helt orginal, og tilførte litt stæsj, hehe.

Dette var en ekte Volvo som aldri sviktet! Mange gode minner med den første bilen! Desverre var jeg ute i grøfta en tur og 240`n fikk seg noen skavanker i karossen og har dermed stått i garage i 2 år. alle bulker er rettet opp og det er ikke rust noe sted, men den skal lakkeres og pusses opp igjen fra bunn! Kommer aldri til å kvitte meg med den. Kun 150 000Km på telleren.

strokjen.jpg

Dette var før jeg fikk lappen og hadde sjåfør på bilen!

Bilde128.jpgBilde130.jpg

Min neste bil ble en helt orginal burgunder rød 92mod Classic som jeg "pyntet" litt på:m'm:. dette var en vellutstyrt modell som var hel og pen!

04092006077.jpg24092006104.jpg19092006097.jpg

Så ble det to MB 190E, Grønne begge to av en eller annen grunn!?

86 modellen var en fæl bil! Sladda så hardt med den at toppen røyk! Men noen skitne timer i garagen så fikk den ny topp og noen måneder til på vegen! 93 modellen var en veldig bra bil i noe bedre stand enn eldstemann!

Bilde096.jpg17052007073.jpg06092007179.jpg

Idag Kjører jeg en 89mod Stasjonsvogn som noen kansje så på Treffet i Kongsberg 30 September 07:volvopower:

Har desverre ikke så mange bilder og info nå men jeg er heller ikke ferdig med den. Skal ta flere bilder og skrive mer siden.

Det er jo ikke et motorbygge, men bare en vanlig 240 rånebil!

Slik så den ut da jeg kjøpte den.

12092007202.jpg12092007205.jpg12092007207.jpg

Følgende har blitt gjort i ettertid: Sotet ruter, hvite blinklys heile vegen, garagemodifisert senkesett:rules: Nylakkerte Pentahjul! Lakkert frontleppen og speilhusa i hvit og det har selvfølgelig blitt byttet mange slitedeler, som foringer og hjuloppheng i for og bakstilling, gassdempere, starter++ Slik ser den ut idag:ksgb2007-32.jpgksgb2007-91.jpg

Nå skal det byttes frontrute, register, montere stereo`n som forøvrig kosta mer en bilen, 940 dynamo og om ikke lenge "bygges" om til vintersesongen, hehe(Vinterfelger og fjærbytte). Vell da vet dere litt om bilene jeg har og har hatt!

Volvo er som kvinner, nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

noe spesielt ettersom du har beholdt den stygge bestefarsvingen bak ? syns det blir mye finere å sveise på en endestuss elr noe. ellers fint stuk på 245'n!:volvopower:

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...