Gå til innhold

Diesel - lavt dreiemoment i forhold til andre med samme motor..

Ranger emnet


pajero

Anbefalte innlegg

Har en gammel pajero 2.3 TD. Har både kjørt og eid en rekke pajeroer med samme motor, men på denne er det veldig lite dreiemoment på bunn..

 

Har skrudd opp dieselpumpa slik at bilen lader mer, men hjelper ikke så mye. Går meget godt på turtall, men ikke på lavt turtall. Dette har vell gjerne med at turboen lader...

Spesielt når bilen er kald så er den lite trekkvillig. Soter ikke noe særlig ved gasspådrag.

 

Hva bør jeg begynne å feilsøke på?

 

Har vært slik siden jeg kjøpte den for 3 år siden, og alt av filtre er byttet. Skal sies at motoren har gått 350' km. Bør jeg sjekke og se om det er dårlig kompressjon? Motoren går utrolig pent i forhold til andre pajeroer..

 

Hadde dysene vært dårlige skulle vell motoren sotet? Kan det være timingen på insprøytningen som er forskjøvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skiftet regreim på skodaen min sleit jeg litt med å treffe korrekt timingpunkt. Jeg fikk ved ett tilfelle veldig dårlig bunndrag, men da gikk den samtidig veldig hardt på tomgang. Så høres muuligens ikke slik ut på din. Men har du løsna timing-boltene på drevet da? Bytta rem/kjede i siste tiden?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Er klar over pumpa.

Bilen var slik når jeg kjøpte den, og jeg har byttet register i ettertid, uten noen forskjell. Alt på registeret stemmer..

Tenkte først at bilen kanskje var daukjørt, men skulle ha løsna til nå?!....

 

Kan det være så enkelt som insprøytningstimingen på pumpa må justeres? Dette er vell ikke noe jeg kan gjøre selv?

 

Tenker jeg ikke riktig dersom:

a) ikke soter --> ikke dårlige dyser

b) går godt på turtall --> ikke feil på ladetrykk, lader 0.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min VAG AEF 1.9L motor er det en navmutter som jeg IKKE skal røre. Og tre andre rundt som låser drevet til navet. Var ikke mye jeg skulle lee på drevet før timingen endret seg. Er så lenge siden, men er ikke mer enn f.eks 10mm ell.no total vandring i skruesporene..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får den for tillig insprutt vil det ryke svart, for sen innsprut ryker litt grått forde den ikke for brent det riktig.

jeg hadde skjekket komp jeg, det er viktig på lavt turtall men ikke så viktig på høyt.

 

har selv pajero der fikk jeg litt dritt i pumpa for jeg kjørte uten filter for det var tett, da ble den lignene men den røyk litt da

 

lykke til

Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar.

------------------------

92 Bmw E36 325

91 Kort Paejero 3000

00 Volvo V70 2,4T AVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår