Gå til innhold

Sparkel vs. vann?

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Hei. ;)

Skal slipe noe sparkel på bilen nå snart, med 400 og 1000 våtslipepapir. Men tåler sparkelen vann uten at den blir herpa? Har alltid hørt at sparkel ikke skal bli våt. :hello:

Noen som kan hjelpe??

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen er så dumme at de kjører rundt med ubehandlet sparkel på bilen kan de ha det så godt. Får håpe de kjører rundt i biler som ikke fortjener noe bedre. (Folk med skikkelige biler har som regel vett på å stelle den skikkelig;-)

Nix sticky

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen fordel å våtslipe sparkel nei.. siden sparkel trekker til seg vannet

Ok, da vet jeg det.

sette denne som sticky? ser utrolig mange som KUN sparkler bilen sin å kjører med det... da er det bedre å kjøre med en bulk..

Om noen er så dumme at de kjører rundt med ubehandlet sparkel på bilen kan de ha det så godt. Får håpe de kjører rundt i biler som ikke fortjener noe bedre. (Folk med skikkelige biler har som regel vett på å stelle den skikkelig;-)

Nix sticky

Hva har dette med mitt spørsmål å gjøre????

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med mitt spørsmål å gjøre????

Kanskje at det er flere som lurer, men færre som spør/tenker før de legger sparkel på bart metall og kjører rundt med det i regnvær.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje at det er flere som lurer, men færre som spør/tenker før de legger sparkel på bart metall og kjører rundt med det i regnvær.

Eirik

Nå var det jo ikke det som var spørsmålet heller da, om jeg kunne kjøre med sparkel i regnet.....

Det jeg spurte om var om man kan våtslipe sparkel.

:asshole:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo ikke det som var spørsmålet heller da, om jeg kunne kjøre med sparkel i regnet.....

Det jeg spurte om var om man kan våtslipe sparkel.

:asshole:

Men kjære deg - det går jo ut på det samme :D

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men siden du har tenkt på å slipe sparkel med 400 og 1000 korning.. kan jeg ta med ei kasse pils å se på deg gjøre det?

begynn å rette sparkel'en med 120 korning du...

Jeg begynte med 80 jeg. Det fine papiret er jo til senere. ;)

Men kjære deg - det går jo ut på det samme :D

Eirik

Nei... :p Ikke samme menge vann. hahah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist man skal pusse ned sparkelet så tar det utrolig lang til med 800 papir. Jeg bruker 240 med maskin.Det er bedre og grovsparkle det så jevne det ut med grunning, da kan man bruke 320 med maskin så går jeg over med 500 papir for hånd, sørg for å få glattet ned alle plassene før du lakkerer, blir rimelig stygt vist du har glemt noe. Men skjønner ikke hvorfor du skal bruke våtslip på sparkel heller, er ikke mange gangene man trenger det.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider