Gå til innhold

Anlegg til RX-7

Ranger emnet

Definite

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er nå på tur til å kjøpe meg en Mazda RX-7, og er da naturligvis i gang med planlegging av bilstereo.

Tenkte jeg i første omgang kunne høre om noen hadde erfaringer hva subwoofere og plassering av disse gjelder! Jeg tenker jeg må bruke oppbevaringsplassen bak setene til subber, siden jeg er avhengig av litt bagasjeplass bak.

Hvilke subber anbefales? Hvilke forsterkere?

Prisen kan holdes så lav som mulig, men trøkk må det være i lyden uansett.. Jeg hører på mest hiphop/rnb og rock, så om det har noe å si så vet dere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Definite!!!

Har selv hatt en Mazda RX-7 før, dette var 86-90 karosseriet.

Anlegget tok andre plass i Toronto i amatørklasse for spl.

Anlegget jeg hadde kan man faktisk få kjøpt på ebay.com til totalt rundt 600 dollar.

Det bestod av 2 stk. Soundstream SPL 12" og en stk. Soundstream Reference SX1000.

Basserne var i en lukket kasse, var veldig lett drevne og jeg hadde ikke noe ekstra batterier eller noe oppgradert dynamo for å kjøre dette oppsettet.

Anlegget spilte UTROLIG høyt!! Når jeg spiller utrolig høyt så mener jeg seriøst at jeg avløste bilalarmer på biler som pleide å være parkert 40 meter unna, nålen til speedometeren pleide å `bli skjøvet` til for eksempel 140 km/t da jeg kjørte i 80 for eksempel.

Beste ved anlegget var at det var i en lukket kasse og det var ett SKIKKELIG SQL anlegg der jeg spilte høyere enn alle kameratene mine som hadde brukt flere tusen dollar på sine anlegg (gutta i Toronto har ikke `bare bare` anlegg heller.

Beklager ett langt innlegg.

Mvh

Jafri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cossiemk1: Bilen er nesten original, bortsett fra et optimalt eksosanlegg som er satt på, og mindre justeringer her og der som gir bilen rundt 300 gamp. Jeg vil ikke skru mer på den, men prøve å holde motoren så original og i så god stand som mulig. Dette for å holde verdien oppe, og slippe store problemer.

Jafri: Lange inlegg er bra :) Har du link til anlegget du selger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Definite!

Det anlegget jeg nevnte var ett anlegg jeg hadde i RX-7`en min da jeg bodde i Toronto, dette var over 6-7 år siden.

Anlegg jeg har til salgs nå er en 15" Mmats Juggernaut basser samt en Orion forsterker og en US Amps forsterker.

15" Mmats som jeg har er en SPL basser!! Kun spl!! Her har du en link til en salgstråd for Juggern iallefall!!

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Definite!

Det anlegget jeg nevnte var ett anlegg jeg hadde i RX-7`en min da jeg bodde i Toronto, dette var over 6-7 år siden.

Anlegg jeg har til salgs nå er en 15" Mmats Juggernaut basser samt en Orion forsterker og en US Amps forsterker.

15" Mmats som jeg har er en SPL basser!! Kun spl!! Her har du en link til en salgstråd for Juggern iallefall!!

http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1186

Åja, men 15" blir vel for stort i bilen min tror jeg =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grabba med fet bil (håper dette er snakk om en FD, ellers er jo FC'n "grei nok" den og, hehe...).

Jeg ville funnet et par shallow-mount-elementer til en OK penge, f.eks. fra Pioneer, eller Elemental Designs. Tar liten plass, veier ofte lite, og dersom du kjøper f.eks. 2 10" vil kassene bli små og veie lite også.

Vekt er hvertfall noe jeg ville fokusert på å holde nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider