mandresen Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hei I dag har jeg JBL Power p6550c frontsett (link), men er vel ikke helt 100% fornøyd med settet, og tenker på å bytte det ut. Jeg har lest en del om Hertz og har begynt å sikle på MLK 165, men jeg bor i Trondheim og her er det ikke mange butikker som fører Hertz, så da må jeg spørre dere om råd. Vet dere av noen butikker i området som har Hertz, er det kanskje noen av dere som har Hertz(også andre modeller enn MLK 165), og kunne avse et par lytteminutter? Jeg hører på alt fra Rihanna og 50Cent til Hotel California og Josh Groban, så her er det veldig allsidig musikk som blir spilt. Jeg liker å spille høyt og diskanten skal ikke skrike og være for spiss, men heller ikke være for varm og fargelegge lyden, men kanskje en anelse mot spiss en for varm. Vanskelig å beskrive hva jeg vil ha(høre) Er det noen som har synspunkter og forslag? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigm Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hei! Tror det er bare å knalle på med Hertz. Prismessig er det himmelvid forskjell, og i dette prisleiet vil jeg tro at det er endel forskjell mellom "billig" og dyrt. Om det er dobbelt så bra er vel heller mer tvilsomt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Jeg har lest en del om Hertz og har begynt å sikle på MLK 165, men jeg bor i Trondheim og her er det ikke mange butikker som fører Hertz, så da må jeg spørre dere om råd. http://www.lydfabrikken.no/ skal vel ha et godt Hertz utvalg!? Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mandresen Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Takker for svar Har sendt mail til Lydfabrikken, og de har et Hertz sett utstilt og det er modell DSK 130, så da får jeg ihvertfall hørt på et Hertz sett. Så får vi se Men et spørsmål til, plassering av mellomtonen (6,5" elementet) det står orginalt nederst, fremst i dørene, men det er en del som bygger om slik at de kommer lenger opp på døra. Det er jo mye jobb og en ødlegger jo dørpanelet, men er det verdt det? Blir lyden så mye bedre? Diskanten har jeg alltid lagt flatt oppe på dashbordet, men har denne gangen tenkt å få satt de opp, slik at de spiller direkte (retningsstyrt) så får vi se om jeg får til det med greit resultat. Flere som har synspunkter til frontsett? Har fått et par innspill på andre merker som jeg også vurderer, så jeg er åpen for forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mandresen Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Ingen som har noen mening om Hertz MLK 165 ?? Trodde det var mange Hertz fan her inne!! Er det noen som har hørt settet og kan si noe om det i forhold til HSK 165, HSK 163, eller enda bedre mitt eget JBL sett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Har ett treveis Hertz sett i bilen bestående av Space 1 diskant, HL70 mellomtone og HV130 midbass samt 3W.40 delefilter. Meget fornøyd med dette. Fin, fyldig og ren lyd. Det eneste jeg kan utsette på dette settet er at det ikke spiller så høyt - Men for all del, mer enn høyt nok for Ola Nordmann. Hertz komponentene har en sinnsyk byggekvalitet og det OSER kvalitet av dem - anbefales! :) Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Har ett treveis Hertz sett i bilen bestående av Space 1 diskant, HL70 mellomtone og HV130 midbass samt 3W.40 delefilter. Meget fornøyd med dette. Fin, fyldig og ren lyd. Det eneste jeg kan utsette på dette settet er at det ikke spiller så høyt - Men for all del, mer enn høyt nok for Ola Nordmann. Hertz komponentene har en sinnsyk byggekvalitet og det OSER kvalitet av dem - anbefales! :) Kødder du? Spiller det ikke høyt? Hmm... Prøv annen forsterker! Mange som underdimensjonerer til frontsettet, ikke bare i rene watt... Jeg liker å spille virkelig høyt, har pint Morel'ene mine til de grader. Trodde jeg hadde blåst diskantene en gang, spraket som faen, men det viste seg at forsterkeren (2x200W RMS) ble "utslitt" av spillingen min. Antagelig har det klippet litt og jeg har grillet noe ømtålig inni den... Måtte til med RF Power (2x90W RMS), og så spilte de som de skulle. Spiller mye (!) høyere uten forvrengning, og lyden ble samtidig litt varmere. Digg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Kødder du? Spiller det ikke høyt? Hmm... Prøv annen forsterker! Mange som underdimensjonerer til frontsettet, ikke bare i rene watt... Jeg liker å spille virkelig høyt, har pint Morel'ene mine til de grader. Trodde jeg hadde blåst diskantene en gang, spraket som faen, men det viste seg at forsterkeren (2x200W RMS) ble "utslitt" av spillingen min. Antagelig har det klippet litt og jeg har grillet noe ømtålig inni den... Måtte til med RF Power (2x90W RMS), og så spilte de som de skulle. Spiller mye (!) høyere uten forvrengning, og lyden ble samtidig litt varmere. Digg! Hmm, Earthquake PH1000.2 for frontsettet. Og i følge Lars Engen skulle den vist være finfin til mitt frontsett. Han jeg har kjøpt det av. Så det kan vel ikke være forstereken som har skyld i at det ikke spiller høyt? Ble litt OT dette men... Forsterker : Earthquake PH1000.2 Number of channels: 2 Max Power output: 1000 Watts RMS Power 4-Ohm Bridged: 1x500 RMS Power 2-Ohm Stereo: 2x250 RMS Power 4-ohm stereo: 2x175 Damping Factor: >800 Cross over slopes: 24dB/OCT THD: >0.016 SNR: 104dB Class: A/B Speaker Connection: 12-Gauge Power Connection: 4-Gauge Input Type: Independent Low Level RCA Dimension: 2 1/2" x 10 3/8" x 13 1/4" Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mandresen Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 heisan Artig å se at det er litt liv i tråden min. Jeg har enda ikke fått bestemt meg, og driver med research og takker for inputs og svar, da det er vanskelig å bestemme seg uten å høre først. Regner med at Rockford forsterkeren min greier å drive et frontsett som MLK165 tåelig bra, da får de 110 watt rms i 4 ohm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigm Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Hei "mandresen"!! Blir det noen bilder av prosjektet ditt på dette forumet, eller på prosjekter siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg