Gå til innhold

turbo

Ranger emnet


mercedes w201

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer helt an på hvor effektiv motoren er,turbinen er,oppsettet generelt,etc... rundt 12-1300 rpm vil jeg tro. Men,kan være alt fra 300 til 2000 rpm forskjell,avhengig av motoren.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor effektiv motoren er,turbinen er,oppsettet generelt,etc... rundt 12-1300 rpm vil jeg tro. Men,kan være alt fra 300 til 2000 rpm forskjell,avhengig av motoren.

 

så de kan være såpass stort sprang mellom de husene ja. har du noen formening når en gt3076 med ar63 eller ar78 vil ladde?

 

med s60r turboen laddet jeg 0.5 bar ved 2300o/min med motstand.max laddetrykk ved ca 2800-3000 o/min. noe jeg syns var veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse er jo tuna for toppeffekt ganske så høyt hvis jeg ikke husker feil så hvis den daua av ved 6k rpm har du kansje et lite problem med litt baktrykk? har det blitt målt når den ble bremset/mappet? høy eksostemp?

 

bare lufter litt ideer...

 

er nok det jeg har ja, er derfor jeg skal bytte til gt30 turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så de kan være såpass stort sprang mellom de husene ja. har du noen formening når en gt3076 med ar63 eller ar78 vil ladde?
Vanskelig å si,jeg har aldri bremsa eller simulert en sånn motor. Men du bør få fullt ladetrykk endel senere enn det du har skrevet under..det er et hint til at du har MYE baktrykk på topp.

 

med s60r turboen laddet jeg 0.5 bar ved 2300o/min med motstand.max laddetrykk ved ca 2800-3000 o/min. noe jeg syns var veldig bra:)
Bør nok ha fullt rundt 3800-4200 rpm tenker jeg. Men den flytter mer luft,så den blir ikke nevneverdig slappere på bunn selv om du ikke får fullt trykk så fort..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si,jeg har aldri bremsa eller simulert en sånn motor. Men du bør få fullt ladetrykk endel senere enn det du har skrevet under..det er et hint til at du har MYE baktrykk på topp.

 

Bør nok ha fullt rundt 3800-4200 rpm tenker jeg. Men den flytter mer luft,så den blir ikke nevneverdig slappere på bunn selv om du ikke får fullt trykk så fort..

 

skal det mye til for att ett ar63 hus vil bli for lite, kansje vanskelig å si når du ikke kjenner til alt du trenger å vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det mye til for att ett ar63 hus vil bli for lite, kansje vanskelig å si når du ikke kjenner til alt du trenger å vite?
Hvis du vet turbindiameteren på den snurra du hadde før,og/eller om du vet om det er 6,8,eller 10-hus på eksosen der...KKK bruker ikke A/R,de skriver arealet i trangeste del av huset i cm²,så det står enten en 6 eller 8 eller noe på eksoshuset.. da går det an å regne seg frem til hva forskjellen skal bli. Ihvertfall omtrentlig.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet turbindiameteren på den snurra du hadde før,og/eller om du vet om det er 6,8,eller 10-hus på eksosen der...KKK bruker ikke A/R,de skriver arealet i trangeste del av huset i cm²,så det står enten en 6 eller 8 eller noe på eksoshuset.. da går det an å regne seg frem til hva forskjellen skal bli. Ihvertfall omtrentlig.

 

 

jeg skal se om jeg ser noe på eksoshuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet turbindiameteren på den snurra du hadde før,og/eller om du vet om det er 6,8,eller 10-hus på eksosen der...KKK bruker ikke A/R,de skriver arealet i trangeste del av huset i cm²,så det står enten en 6 eller 8 eller noe på eksoshuset.. da går det an å regne seg frem til hva forskjellen skal bli. Ihvertfall omtrentlig.

 

sjekket eksoshuste i dag. det som står der er: 14848 9074 5324,101 står altså ikke noe 6 eller 8 tall alene på huset :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår