Gå til innhold

Hakker tulling på rundt 3000rpm, ved fullt ladetrykk?

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Heisann, har koblet vekk N75 ventilen, men strømmen står på da jeg hadde ugjamt ladetrykk når jeg brukte den.

Har nå kobla en bleedventil i stedet for, og ladetrykket er mye gjevnere og finere kurve enn før, men problemet er, når jeg kommer til rundt 3000-3200rpm, gjerne i 3 gir og oppover så hakker og hoster den bare, motoren kutter rett og slett..

Dette problemet hadde jeg og med N75 ventilen tilkoblet og på akkurat samme måte som jeg har nå..

Hva kan dette være?

Slangen fra intercooler til innsug har blitt ganske flat, trekt seg sammen på en måte, men tviler litt på at problemet mitt ligger akkurat der..

Tenker litt på Luftmengdemåler, men hva slaks symptomer fremkommer når den er gåen?

Takker for de som meddeler tanker og ide'er med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangen fra intercooler til innsug har blitt ganske flat, trekt seg sammen på en måte, men tviler litt på at problemet mitt ligger akkurat der..

Tenker litt på Luftmengdemåler, men hva slaks symptomer fremkommer når den er gåen?

Det at slangen struper igjen er jo ikke noe godt tegn.. Det kan være en restriksjon en plass mellom turbo og innsuget som gjør det..

Kan jo være luftmengdemåleren også :) Det vil vel gi ca samme resultat om den er litt doans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres ut som typisk luftmengdemåler feil...

men hvis det er litt nøkking så kan det også være en coil eller to som er dårlig

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tenker litt på for lavt bensintrykk, for små dyser?

Har meddelt dette med folk på jobb og de mener at det kan prøves og justere opp bensintrykket med 0.5bar og se hvordan det funker da, for det virker som det er bensinkutt.

Hører wastegate lyden akkurat samtidig som motoren kutter, har justert ned trykket til 1.15bar nå, som er max jeg kan kjøre uten at den rykker og napper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider