Gå til innhold

Simon blir nektet å bruke bilen sin - men NY bil fra staten,DET skal han få!

Ranger emnet

Skody

Anbefalte innlegg

Jeg ble så provosert da jeg leste avisa i morres at jeg føler for å dele det med dere.

200710%5C20071009_144181_1.jpg Simon (13)

Foto: Haakon Jamtli Kristiansen

Familiens spesialbil står på tunet, men…

Simon har fått bilnekt

Den spesialtilpassede bilen står parkert utenfor hus-døra i Vang, men familien Cederberg og CP-rammede Simon (13) blir nektet å bruke den av norske myndigheter. Samtidig behandler Nav en søknad om at familien, som flyttet hit fra Finland, skal få støtte til en annen bil. SIDE 8 OG 9 i papirutgaven

(09.10.2007)

Familien flyttet hit og tok med seg bilen som er bygd for formålet. Først måtte de ut med 50.000kr i toll(? mva?!), såå fikk de et krav på mellom 170.000kr og et tall over 200.000kr. Bilen er fra 2004, og toll- og tulldirektoratet vet ikke hvilket co2 tall den har.

Så nå står bilen avskiltet bare fordi de var ærlige og sa de skulle bli i Norge. Hadde de sagt de bare jobber her midlertidig kunne de brukt bilen på finske skilter i 1-2år uten noe tull. Nå driver nav.no og behandler søknad på ny trygdebil, men det tar 8-12 måneder før går igjennom. Heldigvis har familien fått låne en bil av arbeidsgiveren slik at i det minste én av de kommer seg på jobb og får kjørt sønnen til skole og trening.

På toppen av de hele har de blitt anbefalt å ta bilen tilbake til Finland og selge den der. Noen foreslo tilogmed å selge bilen til en slektning og låne den tilbake hit på finske skilter. For deeet er lov! Halloo?!

HEIA NORGE!!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånt gjør meg bare sint!

Norske myndigheter må ta seg sjøl i nakkeskinnet nå, de kan ikke holde på sånn!

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirpushere uten grep på realitetene...tving de ut i arbeidslivet,gjerne fysisk arbeid. Da kommer de slitne hjem for en gangs skyld,og får prøve verden på huden...:angry:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialistenes hjemland. :win

Vår alles kjære finansminister begynner ofte sine taler med kjære kamerater :???:

Snart takker hun vel for seg med "Spasiba"..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirpushere uten grep på realitetene...tving de ut i arbeidslivet,gjerne fysisk arbeid. Da kommer de slitne hjem for en gangs skyld,og får prøve verden på huden...:angry:

kunne ikke sakt det bedre

folka går rett fra skolen til å styre ett land uten og vite hvordan i det heletatt, det er og slite seg gjennom hverdagen og så går det ut over stakkars folk som f.eks denne tråden er om.

dette er litt synd

Lenke til kommentar
Del på andre sider