Gå til innhold

Simon blir nektet å bruke bilen sin - men NY bil fra staten,DET skal han få!

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Dette er så typisk Norsk byråkrati! Ble faktisk verken overasket eller provosert når jeg leste om denne saken jeg begynner å bli ganske vant til å lese om denne typen saker. Nå er det virkelig på tide at norske politikere tar seg sammen!

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto en ny føljetong i avisa i dag. "Jammen vi vil jo hjelpe de da og bla bla bla god mann mann hostesaft økseskaft osv.." og gjett hva papirflytterne svarte: "jammen, vi følger jo bare regelverket"

 

Enten tar dette 8-12mnd eller så kommer det en slesk polletikker og kaprer saken med et sleskt glis og tar all æren.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot løsning for Simon

Både Finansdepartementet og Arbeids- og velferdsdirektoratet involverte seg i går i saken om den billøse CP-rammete gutten Simon Cederberg. Nå går det mot en løsning, der Nav betaler regningen til Tollvesenet og at familien Cederberg får skiltene på bilen sin igjen.

(11.10.2007)

(H-A.no - eneste avisa på nett i Norge som ikke er gratis?

 

Det er helt utrolig! Finansdepartementet og Arbeids- og velferdsetaten går aktivt inn i saken som de sier. Løsningen blir trolig at NAV betaler avgiftene på bilen til Tollvesenet. For ordens skyld er bilen skyldig 200.000kr i avgifter mens en ny rullestolbil kommer på mellom 500.000 og 700.000kr og tar ett års tid å ferdigstille med eller uten saksbehandling.

 

"Vi har ikke noe problem med å se at denne skaen har uheldige sider, og at familien det gjelder havner mellom to stoler. Vi vil ta kontakt med Toll- og avgiftsdirektoratet, og be direktoratet i samarbeid med Nav å forsøke å finne frem til en hensiktsmessig løsning på situasjonen." - statssekretær Geir Axelsen i Finansdepartementet

 

"Vi ønsker å være løsningsorienterte innenfor regelverket som finnes." - Erik Oftedal, direktør for Arbeid og aktivitet i Arbeids- og velferdsdirektoratet

 

"Dersom de oppfyller kriteriene for å få støtte til bil, skal vi sørge for at de får skiltene igjen." - Erik Oftedal, direktør for Arbeid og aktivitet i Arbeids- og velferdsdirektoratet

 

"Vi vil ta en prat med familien, og må også ta en dialog med Toll- og avgiftsdirektoratet. Forhåpentligvis får vi en rask løsning på dette, slik at familien kan bruke bilen sin igjen," sier Oftedal, som har forståelse for at den aktuelle saken oppleves som "rar" for menigmannen.

 

"Vi får vente til skiltene er på bilen, men det ser jo bra ut", sier far Cederberg. Han mener løsningen som skisseres er akkurat den han og hans familie har hatt i tankene fra dag en.

 

Handikapforbundet sier: "Dette er villt!"

 

Skody sier: "Ingen kommentar." :phatyo

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkn opp Norge!

 

Hvorfor skal vi spare så jæverlig mye på det fuckings petroliumsfondet. Vi klarer jo heletiden å få inn 12 - 13% mer inn på det enn det vi hadde regnet med. Så skal dere likevel "stjæle" penger fra de som er sterkest rammed.

 

Dere skriker om at dere skal bli så bra på co2 utslipp.

Hva med å kutte avgiftene på miljøbiler. Ja, dere vet de som er de dyreste. Hvorfor ikke kutte vekk alle avgifter på de bilene.

Så kansje de som ikke tjener så bra har råd til å kjøpe en ny bil. Det er flere gode grunner til at vi MÅ få ned avgiftene på bil.

 

Håper denne CP rammede gutten får bilen sin.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politikere burde uten tvil hadde plikttjenete i arbeidslivet i minimumm 5 år, før de fikk delta i noen som helst lovavstemning som omfatter hele Norge.

 

Et "skjønns" deparement som hadde som oppgave å behandle saker som "faller mellom to stoler" hadde kanskje ikke vært en dum ide, Norge er jo verdensmestre på å opprette departementer. Noe sier meg at dette departementet ikke hadde gått arbeidsløse et sekund.

 

I dette tilfellet hadde sivil ulydighet vært det mest effektive trikset, som i 9 1/2 av 10 tilfeller i Norge.

 

Og hvem legger opp til å kriminalisere?? Ja, nettopp.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det som slår meg er at de har jo et eget avgiftssystem for biler som ikke har co2 målinger i typegodkjenningene. Hvorfor har de ikke bare beregnet avgiftene under disse reglene med en gang?

Eller bare beregnet den som en helt vanlig HiAce? Hva er forskjellen på en spesisaltilpasset tung HiAce og en HiAce full av elektrikker-/rørlegger-utstyr liksom?

 

Dere skriker om at dere skal bli så bra på co2 utslipp.

Hva med å kutte avgiftene på miljøbiler. Ja, dere vet de som er de dyreste. Hvorfor ikke kutte vekk alle avgifter på de bilene.

Så kansje de som ikke tjener så bra har råd til å kjøpe en ny bil. Det er flere gode grunner til at vi MÅ få ned avgiftene på bil.

 

Avgiftssystemet på bil er nok ikke der for å redde miljøet, først og fremst. Akkurat som at det gamle systemet ikke var der for å hindre oss i å ha store motorer og mye effekt.

De er først og fremst til for at staten skal suge til seg mer penger.

At biler med mindre co2 utslipp nå er billigere er bare en dråpe i havet i de såkalte miljøproblemene. Om alle kjørte 'miljøbil'(hva er en miljøbil?) hadde det bare vært mindre penger til staten, det hadde ikke hatt noen merkbar effekt på miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår