Xtreme220 Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Kanskje ikke spesielt for amcar, men tipper mange amcar-eiere kan svare meg. Spørsmålene gjelder for biler som Tahoe/Durango/Ram/Silverado etc. Hva er fordelen med å kjøpe seg en lastebilregistrert bil istedenfor en varebilregistrert? Er det noen fordeler med å kjøpe seg en varebilregistrert bil istedenfor en lastebilregistrert? Prisene ser jeg er ganske like, iallefall når man må inkludere to stk C1 sertifikat i prisen. Er det forskjellige regler for hvor stort lasterommet må være på de forskjellige? Jeg ser at det er sjeldent med 3-seter varebil. Er det noen grunn til dette? Kan man ha flere enn 3 seter på en varebil-registrert bil? Siter ------------------------ Én gang 4wd, alltid 4wd! ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laks1 Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Med bil over 3500kg må du inn til kontroll kvart år, det kan jo være både bra og dårlig. Alt etter korleis ein ser det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Laks1 skrev: Med bil over 3500kg må du inn til kontroll kvart år, det kan jo være både bra og dårlig. Alt etter korleis ein ser det. pluss halv veiavgift (mener jeg å huske), max 80 km/t, må ha klasse c1 lapp, ikke lov å kjøre etter visse klokkeslett i flere land som f.eks danmark, må ha minst tre kjettinger i bilen og sikkert mere Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Årsavgift er lik. 3 seter i varebil er heller ikke problem. Er vel egentlig bare ulemper med lastebil bortsett fra at grønne skilter er stygge.Tillat hengervekt er av og til høyere på lastebil men ikke alltid. -EU hvert år -Sertifikat -Mye dyrere bompenger osv -Kjettingkrav -Maks 80 kmt -Du må ha egentransport erklæring, men det er bare en formalitet. -Vanskeligere å finne kule hjul pga loadindex -Endel tekniske krav bla krav om skvettlapper. -Fra nyttår blir det krav om skriver og fartsbegrenser på mange lastebiler alt etter reg dato og bensin/diesel. Men det er ofte bedre plass for føreren i lastebilene fordi du ofte slipper ombygginger av skillevegg og slikt. Endel varebiler er plaget med vannlekasjer osv. Gjelder spesielt Tahoe ol med soltak som er ombygget til varebil. Enklere å få godkjent kufanger på lastebil enn varebil. Kan være lurt å sjekke forsikringsprisene også. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xtreme220 Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Fartssperre vil man jo helst unngå da.. :p Er stygt med papegøyefarga skilter ja, enig der, men det ser ut som det er mye negativt med lastebil foreløpig.. Siter ------------------------ Én gang 4wd, alltid 4wd! ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 ser egentlig ikke problemet med fartsperre jeg da, men hva i svarte skal man med skriver i en "personbil" ? kjører langtransport til daglig, kan jeg da ikke kjøre privatbilen min når jeg har ukehvil ? Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Ganske trasig med sperre på Viper trucken din da...hehe. Du holder på å kjøre forbi et vogntog og der er det stopp.Ganske tvilsom og rett og slett farlig Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 det er det nå ivertfall ikke. For når du har det, så vet du at bilen din ikke går fortere og da prøver du heller ikke og kjøre forbi det vogntoget. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian E Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 E vel ikke fartsperre før etter en eller anna dato, huska ikke i farta katti det kom. Har en 02 Tahoe lastebil, den har verken fartsperre eller skriver. Å heldigvis for det....! Siter Chevrolet Tahoe 5.3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg