Gå til innhold

Peugeot GTI 1,6

Ranger emnet

EspenGTI

Anbefalte innlegg

Hei folkens har nettopp kjøpt meg en Peugeot GTI 1.6 87 mod. Er ganske fornøyd, men den trenger en skikkelig oppfriskning av den matte rød fargen som er på bilen enkelte steder. Har polert bilen en gang og det hjalp. Men den er fortsatt litt matt i fargen. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få den fine rød fargen tilbake?:)

Ellers er det litt rust på begge sider ved dørene og kanalen. Men er ikke noe gjennomtrengende. Må også bytte førersetet. Er det noen som har en GTI stol som de skal kvitte seg med som er hel?? og som de skal selge? Ellers er alt teknisk i orden. Den har gått gjennom EU kontrollen og det er 1 år til neste gang. Allikevel så er jeg veldig usikker. Har aldri prøvd meg på Fransk kvalitet. Men etter som det jeg har lest på de forskjellige innleggene , virker folk fornøyde. Skal ha den inn på full service sjekk C hos Bertel og Steen. Hjuloppheng, gir, bremser osv. Vil være på den sikre siden før jeg begynner å style den. Selv om jeg vil prøve å holde den mest mulig original. Men den trenger litt stell. Hva slags bensin er det dere fyller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens har nettopp kjøpt meg en Peugeot GTI 1.6 87 mod. Er ganske fornøyd, men den trenger en skikkelig oppfriskning av den matte rød fargen som er på bilen enkelte steder. Har polert bilen en gang og det hjalp. Men den er fortsatt litt matt i fargen. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å få den fine rød fargen tilbake?:)

Kjøpr deg rubbing compound du:) da får du tilbake den fine rød fargen! men husk å polere etter du har rubba ned bilen;)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espen, og velkommen som "ny-frelst", he-he ! Hvis du tar turen innom på http://www.peugeot-sport-club.no, så finner du mange som har en EKSTREM kompetanse på Peugeoter. Hvis du registrer deg som bruker av forumet (koster ingenting og NULL spam) så får du tilgang til alle kategoriene.

Jeg tror fordundre meg også at du kanskje har så flaks at våre "høyt ærede leder" (nick: 306GTI-6) av klubben har noen slike seter liggende hjemme, etter at han byttet ut de han hadde før med noen svindyre "hi-tech-med-alle-justeringer-elektrisk++++" stoler. Send han gjerne en PM hvis du stikker innom forumet.

Uansett; Lykke til, og legg gjerne ut noen bilder etterhvert !

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider