Gå til innhold

Caddy bensin, høres som diesel.

Ranger emnet

Fireprint

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kom meg på jobb i dag (kongsberg) og i de siste milene fra hjemmet (skien) så begynner bilen å høres mer å mer ut som en diesel bil enn en bensin bil. Noen som ut av det lille av informasjon kan skjønne hva som holder på å gå?

Skal også nevnes at, i det jeg starter bilen så kommer det en lyd som alltid er rett etter start på bilen (regner med at starteren holder på å ryke og at jeg når som helst kan stå med null reaksjon på starter)...

Noen som har noe tips om hvordan det kan stå til med bilen?

Det er en VW Caddy 98 mod 1,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk eksosanlegget. Et defekt eksosanlegg kan få en Polo 1.0 til å høres ut som Scania R620.

Takker for svar ifra begge, føler allikevel at jeg er ganske sikker når jeg sier at eksosen er fin. Det er motor tikke/klikke lyden som jeg føler er feil.

I dag så jobber den ikke helt som den skal heller, kom meg på jobb i dag igjen men... Fusker en gang i blant (skjeldent og helst ved hardere gassing) og virker som om den ene sylinderen bare har pakket sekken å reist.

Innsprøytnings ventil er blitt nevnt av en kollega her, og det skal jeg vel alltids klare å bytte selv sammen med min gode venn haynes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flushet nedi noe bensin rens som skal være ganske bra for både dyser og stempler så får jeg se om det hjelper eller ikke.

Jeg ser at jeg må ut med rundt 1500-2000 kun for dysen og så skal jeg sette bort jobben til 600-700 timen..Satse på at bensin rensen til 200 fungerer da gitt.

Takk skal dere alle ha uansett. Blir nok ikke mitt siste spørrende innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da byttet jeg pluggene og fikk se det håpet jeg ikke skulle se.. Olje på pluggen (kjørte litt med de nye også og den ene var klint inn med olje) så da må jeg lære meg å bytte toppakning fortere enn jeg hadde håpet.

Kjøper et sett med "all needed" greier. Noen som har tips og triks om hva jeg burde ta hensyn til o.l som f.eks ting som oppstod da du sist byttet toppakning?

Har kjøpt inn olje, oljefilter, momentnøkkel og som sagt bestilles paknings sett i dag med bolter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobben min solgte nettopp en caddy til en kar som hørtes akkurat ut som denne, jeg spurte til og med om det var en diesel. tror kanskje ikke det var så ille stelt som her, men tydeligvis var det ikke noe sunnhetstrekk!

nå har vi HiAce, tro hvor lenge den lever-det er yo toyota.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider