R33 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffa når det kommer til å skru på biler.. Jeg har skrudd de fleste japse biler som er, og det skulle da være ett fett og bilen kommer fra polen, sverige, japan eller usa?! Men nei... Jeg finner ikke ut følgende: Hvordan fjerner jeg motorkassa innvendig. Det er to hemper jeg har tatt av og "hanskerommet" er skrudd av, men ikke varmeapparatet som sitter under dasjbordet på passasjersiden. Ser ikke ut til at det er den som sperrer. Finner ikke ut hvor i !"#¤% jeg heller på olje til gearkassa?! Forrige eier lo så han holdt på å dette av stolen når jeg forklarte problemene mine, og han mente det var et "tappehull" i motorromet under panseret... nei... ikke som jeg kan klare å se hvertfall... Så finner jeg ikke instruksjonsboka til bilen heller, så jeg aner ikke hva slags motor eller gearkasse det står i den, jeg veit ikke hvor mange liter olje som skal den.. Bilen er en Chevrolet Astro CS 4.3l V6.... Kanskje du har en eller annen fiks ide om hva dette er? Bare kom med spydigheter også... jeg veit jeg fortjener det nå... :afro Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Kassa er sikkert en th700 og du heller på olje i peilepinnerøret. Sett kassa i de forskjellige girene på tomgang med varm motor og peil olja i park på tomgang. Vet ikke hvordan du får av motorkassa på en astro, men de størra van'ene må i tillegg til hempene skrues av. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 i peilerøret?? Det er jo knøttlite? mange liter er det som skal inn der? Hehehe:D Jeg er så klar for å drite i hele kjerra... jeg føler meg virkelig dum når det kommer til denne bilen:D Hehehe Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffa når det kommer til å skru på biler.. Jeg har skrudd de fleste japse biler som er, og det skulle da være ett fett og bilen kommer fra polen, sverige, japan eller usa?! Men nei... Jeg finner ikke ut følgende: Hvordan fjerner jeg motorkassa innvendig. Det er to hemper jeg har tatt av og "hanskerommet" er skrudd av, men ikke varmeapparatet som sitter under dasjbordet på passasjersiden. Ser ikke ut til at det er den som sperrer. Finner ikke ut hvor i !"#¤% jeg heller på olje til gearkassa?! Forrige eier lo så han holdt på å dette av stolen når jeg forklarte problemene mine, og han mente det var et "tappehull" i motorromet under panseret... nei... ikke som jeg kan klare å se hvertfall... Så finner jeg ikke instruksjonsboka til bilen heller, så jeg aner ikke hva slags motor eller gearkasse det står i den, jeg veit ikke hvor mange liter olje som skal den.. Bilen er en Chevrolet Astro CS 4.3l V6.... Kanskje du har en eller annen fiks ide om hva dette er? Bare kom med spydigheter også... jeg veit jeg fortjener det nå... :afro HIHI, på hver side av motorkassa finner du en skrue litt over mitten, disse må skrues ut da er motorkassa løs. Du trenger en lang stor skrutrekker. Ellers så har aeomholt helt rett med hensyn til oljepåfylling, står trans på peilepinnen.:morph: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Å skru av kassen på Astro er kurant. Mye mer moro når den skal på igjen og du skal treffe på gjengene. Kunne godt tenkt meg å sittet på en stol med pils og popkorn og sett på. Høres ut som du er passelig irritert fra før...hehe. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Husker jeg lurte på samme greiene selv når jeg hadde en gammel sleten Scorpio med automat (solgt for lenge siden, problembil nr1). Måtte fylle oljen i peilepinn-røret, (samme med nåværende bil også Plymouth Gran Fury 1983 v8). Har en pitteliten trakt liggende hjemme. Var enda mer overrasket da jeg fant ut at det ikke var tappeplugg på automaten heller.... Måtte ta av hele bunnpannen på kassen, mye griseri, men eneste måten å gjøre det på..... Vet ikke hvordan det er spes på GM, men skal ikke se bortifra at det er samme greiene..... Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Var enda mer overrasket da jeg fant ut at det ikke var tappeplugg på automaten heller.... Måtte ta av hele bunnpannen på kassen, mye griseri, men eneste måten å gjøre det på..... Vet ikke hvordan det er spes på GM, men skal ikke se bortifra at det er samme greiene..... Deette problemet har jeg en fin løsning liggende på i garasjen. En gammel bensinpumpe, 2 batteriklemmer, en bryter, noen meter ledning, og en meter med vakumslange utgjør en finfin oljeskiftpumpe :D stapp de ned i peilepinnen, og skru den på! Måtte lage den da jeg bytta olje på en Smart her om dagen. Makan til drittbil å skru på skal du lete lenge etter... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Det er en grunn til at det ikke er tappeplugg og det er for å se om det er mere lamellstøv i bunnpanna enn normalt og for at man skal bytte filter (hvis nødvendig). Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Det er en grunn til at det ikke er tappeplugg og det er for å se om det er mere lamellstøv i bunnpanna enn normalt og for at man skal bytte filter (hvis nødvendig). Gjør som på bunnpanna på motoren, sveis ei mutter på innsiden av panna, sett i en skru. fix.. så har du tappeplugg på automaten å. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Gjør som på bunnpanna på motoren, sveis ei mutter på innsiden av panna, sett i en skru. fix.. så har du tappeplugg på automaten å. Helt klart mye enklere, men da mister du viktig info om kassa. Greit å få litt indikasjon om status på den, f.eks. hvis det finnes metallspon osv... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Kjøp deg en verkstedhåndbok fra Haynes eller noe. Koster et par hundrelapper. Astroen er trang å jobbe i motoren på, men det er vel likt for alle biler med denne karosseritypen. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Takk for flotte svar! Jeg leita ikke etter flere skruer fordi motorkassa er løs etter at jeg skrudde av det ene festet som går fra dasjbordet og ned til kassa, jeg tagg og ba bokstavelig talt på mine knær når den jeg holdt på med den men det hjalp ikke... ikke finner jeg noen ekstra skruer på den noe sted heller... Det er faktisk ufattelig... jeg har vokst opp på gård og er vant til å skru på altmulig, men etter at jeg flytta til bærum har jeg blitt dum.. kona som skifta bremser på forrige bilen forresten... Jeg har kjøpt haynes boka fra biltema, 275,-.. eneste problemet er at den bare tar for seg van generelt og ikke astro spesifikt. Det virker som om det er gjort en god del kjappe løsninger på denne også.. fant forresten en kjempefin og kjapp løsning på å skifte plugger da:D Stikker innom feiltema idag og kjøper minitrakt så følger jeg tipset for å demontere bunnpanna på automaten. Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Helt klart mye enklere, men da mister du viktig info om kassa. Greit å få litt indikasjon om status på den, f.eks. hvis det finnes metallspon osv... man kan jo fortsatt skru av bunnpanna på kassen, er bare mye lettere når den ikke er full av olje;) Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 man kan jo fortsatt skru av bunnpanna på kassen, er bare mye lettere når den ikke er full av olje;) Joda, men tror du de fleste gidder det? ;) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 ja hvorfor ikke, man kan jo ta det samtidig når det er tid for olje eller filter skift..da slipper man å få oljeslufsen over seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg