Gå til innhold

Men i svarte "#¤%&

Ranger emnet

R33

Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg blitt helt n00b på alt som har med bil å gjøre etter at jeg flytta til bærum, så med mindre det plutselig dukker opp en tappeplugg heeelt av selv så lager ikke jeg noe ekstra der:D men jeg skal ha en prosjekt astro om ikke lenge, da kan jeg gjøre sånnt;)

Jeg fikke et tips om at man burde bytte plugger når man bytter hjul, det skulle nemlig være et lite lokk på innerskjermene som gjorde at man kom rett inn til toppen... men nei det er det ikke. Det er noen gummilapper der, men noen topp på baksiden er det jo ikke.. Så jeg får fortsatt ikke av den hærsens motorkassa.. virker som om den henger i noe på innersiden, for det er ikke fler skruer noe som helst sted og kassa sitter temmelig løst, så når jeg får dratt den ut ca 50mm er den helt stuck..

Jeg tror jeg skal få et verksted til å ta service på denna..

Har begynt på neste punkt på lita nå da. Fjerne rust i gulvet. Har tatt ut teppene og setene idag og svarte f*** det var mye rust i gulvet! Heldigvis ikke mer enn grov overflaterust, men det var nesten over alt! man kunne skimte åssen farge det hadde vært noen steder. La på skikkelig godt med grunning og skal lakke den imorra;)

Nei jeg gir meg med denne bilen og det tekniske. Det får verksted ta seg av. Men det er godt jeg fikk de svarene uansett, for jeg skal sette igang med å lage en astro starcraft v8 ca neste mnd, da blir det tappeplugg og kanskje et vindu inn til kassa? Hehehe;)

Takk for hjelpen;)

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stedet å gå for bøker til bil i Oslo er jo Automobilia.

De pleier å ha bilbøker til omtrent hva det skal være i hyllene, og er generelt sett veldig behjelpelige.

Såvidt jeg kan se på nettsiden deres så har de både haynes og chilton manualer for astro spesifikt.

Selv foretrekker jeg haynes, men man kan jo ta en tur dit å se selv, så kan man selv bestemme seg for hva man eventuelt liker best.

Automobilia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbok: Jeg har bestilt begge bøkene nå, både haynes og chilton hadde bøker så jeg tok begge.

Boltene finner jeg ikke, jeg har lyst og leita og jeg kan konstantere at det ikke er mer å skru i. jeg fant to "føreplater" som sitter i gulvet og fikk løsnet de også, det hjalp litt men ikke nok, tror det sitter noe oppå kassa som jeg ikke ser som hindrer at jeg får den helt ut, for kassa er løs, bare ikke løs nok... :(

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, om det er noen av dere som bor ikke så alt for langt unna bærum og kunne tenke seg å tjene 1500 - 2000 på å:

skifte olje motor/gear

skifte luftfilter

skifte plugger

smøre forstilling

så send meg gjerne en pm eller skrik ut!

Her er ei side, som du kan kikke på, her er det meste beskrevet

først hvordan du åpner bikjehuset:

http://www.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/11/76/0a/0900823d8011760a/repairInfoPages.htm

Så plugger:

http://www.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/11/77/b1/0900823d801177b1/repairInfoPages.htm

Så resten av bilen HIHI:

http://www.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/11/75/f5/0900823d801175f5/repairInfoPages.htm

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg printa ut de tre linkene, med bilder og det hele:D Så da gir jeg denna bilen en siste mulighet til å oppføre seg, ellers blir det service hos Bergheim.. og det var jo et lite stykke fra gratis:)

:ssip:

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg printa ut de tre linkene, med bilder og det hele:D Så da gir jeg denna bilen en siste mulighet til å oppføre seg, ellers blir det service hos Bergheim.. og det var jo et lite stykke fra gratis:)

:ssip:

Vi andre følger spent med, på hva som skjer.................:sleeping

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er det lastet opp bilder i "mitt galleri".

Jeg fikk fjerna motorkassa etter ca 4 timers arbeid. Knakk endel plastfester.

Skjønte virkelig ikke dette med de boltene før jeg fant ut at jeg kunne bruke tang for å skru de ut fra under panseret.

Fikk jo selvfølgelig ikke gjort noe fornuftig heller da. Verktøyet jeg brukte var ikke langt nok til å ta arbeidet fra coupeen, så jeg fikk bilen opp på jekken og fant ut av at pluggnøkkel ikke funka på mer enn en plugg. så når jeg fikk skrudd ut den ene j*** pluggen hadde de taperne som jobber på biltema klart å selge meg for lange plugger. (det var faktisk to idioter som kikka i boka og bladde og bladde, jeg skulle jo skjønt lunta...) så ringte jeg de, fikk snakke med han jeg hadde snakket med før og fortalte jeg hadde skrudd inn de pluggene jeg hadde kjøpt der og skulle starte motoren, så kom et kjempesmell og nå virker den ikke lenger... han svarte hånlig at det var ikke dems problem, han skjønte igrunn ikke at jeg i det hele tatt ringte han.

Fortalte så at han hadde flaks siden jeg sjekka det først, og lurte på hva slags plugger jeg egentlig hadde fått... jo det var til 96 og ikke 92... 92 var så spesiell at den hadde de ikke i det hele tatt mente han.

Dere kan jo tenke dere utfallet av at 17 år gamle pappagutter fra bærum jobber på biltema.. er som å sette en gjeng med blomsterfinner til å skru bil...

så da jeg endelig fikk sparket sammen møkkabilen kommer kjærringa hjem og lurte på hvem som hadde gjort innbrudd i bilen, siden alt hang på halv 8 og så ut som dritt, hun bemerket itillegg hvor flink jeg hadde vært til å støvsuge da...

Så?

Hvem vil tjene penger med å bytte plugger og olje?

Jeg gir hvertfall faen i det.

Den får gå på den olja den har nå til den går i stykker, jeg klarer ikke mer frustrasjon over den møkka.

vel jeg er litt urettferdig mot bilen nå egentlig, for det er jo igrunn mangel på min kompetanse, verktøy og skikkelig plass å stå som egentlig er problemet her:(

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du først var på biltema så er det jo ikke langt opp til steinar stolen f.eks og få riktige plugger...

Og å investere i en pipe til 16mm plugger, kort-kort forlenger og en 1/4" skralle vil gjøre jobben med å bytte plugger mye enklere enn sånn pluggnøkkeldrittmedt-håndtak...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå er det lastet opp bilder i "mitt galleri".

Jeg fikk fjerna motorkassa etter ca 4 timers arbeid. Knakk endel plastfester.

Skjønte virkelig ikke dette med de boltene før jeg fant ut at jeg kunne bruke tang for å skru de ut fra under panseret.

Fikk jo selvfølgelig ikke gjort noe fornuftig heller da. Verktøyet jeg brukte var ikke langt nok til å ta arbeidet fra coupeen, så jeg fikk bilen opp på jekken og fant ut av at pluggnøkkel ikke funka på mer enn en plugg. så når jeg fikk skrudd ut den ene j*** pluggen hadde de taperne som jobber på biltema klart å selge meg for lange plugger. (det var faktisk to idioter som kikka i boka og bladde og bladde, jeg skulle jo skjønt lunta...) så ringte jeg de, fikk snakke med han jeg hadde snakket med før og fortalte jeg hadde skrudd inn de pluggene jeg hadde kjøpt der og skulle starte motoren, så kom et kjempesmell og nå virker den ikke lenger... han svarte hånlig at det var ikke dems problem, han skjønte igrunn ikke at jeg i det hele tatt ringte han.

Fortalte så at han hadde flaks siden jeg sjekka det først, og lurte på hva slags plugger jeg egentlig hadde fått... jo det var til 96 og ikke 92... 92 var så spesiell at den hadde de ikke i det hele tatt mente han.

Dere kan jo tenke dere utfallet av at 17 år gamle pappagutter fra bærum jobber på biltema.. er som å sette en gjeng med blomsterfinner til å skru bil...

så da jeg endelig fikk sparket sammen møkkabilen kommer kjærringa hjem og lurte på hvem som hadde gjort innbrudd i bilen, siden alt hang på halv 8 og så ut som dritt, hun bemerket itillegg hvor flink jeg hadde vært til å støvsuge da...

Så?

Hvem vil tjene penger med å bytte plugger og olje?

Jeg gir hvertfall faen i det.

Den får gå på den olja den har nå til den går i stykker, jeg klarer ikke mer frustrasjon over den møkka.

vel jeg er litt urettferdig mot bilen nå egentlig, for det er jo igrunn mangel på min kompetanse, verktøy og skikkelig plass å stå som egentlig er problemet her:(

Du bor jo ved siden av den største delepusheren til disse bila, beste priser har de også. Klintberg & Way as Nye Vakåsvei 64 1395 Hvalstad Tlf: 66 77 58 00 De fleste deler er kun et par dager unna, de fleste er på lager, tilogmed Bergheim handler der. Bilige er de også. Undskyld, men jeg sitter og flirer godt nå.:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som til tider syntes at motorrommet i plymouthen min var trangt når jeg skiftet ventildeksler.........Kan jo såogsi sitte på hjulbuen mens jeg jobber hehe

Nei det er ett irritasjonsmoment nr 1 det motorrommet ditt.....

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider