thor_no Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 må inrømme at det er litt moro å lese dine frustrerte meldinger. synes du skal skru litt mere jeg så vi får mere å lese om.... :lol: Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 He he... Du er flink til å skrive ihvertfall!:win Men helt seriøst: Ta en telefon til Dag Jonny Olafsen i Skien, eller ring til han som driver hjemmesiden astrosafari.no neste gang du skal skru. De gutta vet ALT om Astro og kan helt sikkert gi deg noen inputs FØR du tar ifra hverandre alt mulig. Jeg har Astro selv, men det er en 96 modell og den har ihvertfall en litt annen løsning på den motorkassa, pluss endel andre forskjeller også. Pluggskifte vet jeg er en skikkelig PITA, så det overlot jeg rett og slett til verkstedet sist jeg hadde service. Da passet jeg på å bytte til såkalte HALO-plugger som skal vare 100.000km. Bytte gjerne pluggledningene samtidig med pluggene. Ledningene svekkes også endel med årene. Husk forresten å smøre opp forstilingen på bilen HVER GANG du har oljekskift. Slurver du med det skjer to ting garantert: 1. EU kontrollene dine blir steindyre pga slark i forstillingen. 2. Hjelpesnekka ryker.(dette kan også skje pga kjøring med brede fordekk og/eller lavt luft trykk i fordekkene) Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 I dag har jeg gjort noe rart... Jeg har KJØRT!!!(ikke KJØPT,bare så det er klart!!!) en chevrolet astro, fra drammen og til oslo. Det er den absolutt verste drittbilen jeg noen gang har kjørt,og noen gang kommer til å kjøre. Hva i svarte faan er det folk skal med en bil som ikke starter,ikke akselrerer, ikke bremser,ikke styrer(med unntak av når man PRØVER å kjører rett fram), ikke er god og sitte i, og som samtidig presterer å bruke en kvart tank bensin på 4 mil? Noen som vet hvordan man i det heletatt åpner påfyllingslokket? HADDE jeg eid en sånn bil(noe jeg kommer til å betale penger for å slippe å gjøre) så hadde jeg blitt overlykkelig om dritten hadde gått i stykker! Jeg er selvutnevnt kollektivtransporthater, men venter heller et kvarter på bussen i 2 grader og regn enn å nærme meg rattet på noe amerikanerne kaller en bil igjen! Kjørte rundt en stund for å prøve å finne en positiv egenskap med bilen, men fant ikke noen verdens ting som var bra... Det hele toppa seg når jeg måtte spørre dama om hjelp til å få nøklene inn i tenningslåsen! Ser ikke på meg selv som heelt grønn når det gjelder mekanikk, men...chevrolet astro da mann! (hvordan får jeg opp tanklokket egentlig?) ¤ønskermeghyundaiaccentetteråhakjørtastro¤:biker Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 I dag har jeg gjort noe rart...Jeg har KJØRT!!!(ikke KJØPT,bare så det er klart!!!) en chevrolet astro, fra drammen og til oslo. Det er den absolutt verste drittbilen jeg noen gang har kjørt,og noen gang kommer til å kjøre. Hva i svarte faan er det folk skal med en bil som ikke starter,ikke akselrerer, ikke bremser,ikke styrer(med unntak av når man PRØVER å kjører rett fram), ikke er god og sitte i, og som samtidig presterer å bruke en kvart tank bensin på 4 mil? Noen som vet hvordan man i det heletatt åpner påfyllingslokket? HADDE jeg eid en sånn bil(noe jeg kommer til å betale penger for å slippe å gjøre) så hadde jeg blitt overlykkelig om dritten hadde gått i stykker! Jeg er selvutnevnt kollektivtransporthater, men venter heller et kvarter på bussen i 2 grader og regn enn å nærme meg rattet på noe amerikanerne kaller en bil igjen! Kjørte rundt en stund for å prøve å finne en positiv egenskap med bilen, men fant ikke noen verdens ting som var bra... Det hele toppa seg når jeg måtte spørre dama om hjelp til å få nøklene inn i tenningslåsen! Ser ikke på meg selv som heelt grønn når det gjelder mekanikk, men...chevrolet astro da mann! (hvordan får jeg opp tanklokket egentlig?) ¤ønskermeghyundaiaccentetteråhakjørtastro¤:biker Nå ble jeg kjempeglad,jeg har hatt en AStro i 4 år nå,og nå skjønner jeg det det er den som har forsuret livet mitt. Nei herettter blir det gammel volvo:volvopower: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 I dag har jeg gjort noe rart...Jeg har KJØRT!!!(ikke KJØPT,bare så det er klart!!!) en chevrolet astro, fra drammen og til oslo. Det er den absolutt verste drittbilen jeg noen gang har kjørt,og noen gang kommer til å kjøre. Hva i svarte faan er det folk skal med en bil som ikke starter,ikke akselrerer, ikke bremser,ikke styrer(med unntak av når man PRØVER å kjører rett fram), ikke er god og sitte i, og som samtidig presterer å bruke en kvart tank bensin på 4 mil? Noen som vet hvordan man i det heletatt åpner påfyllingslokket? HADDE jeg eid en sånn bil(noe jeg kommer til å betale penger for å slippe å gjøre) så hadde jeg blitt overlykkelig om dritten hadde gått i stykker! Jeg er selvutnevnt kollektivtransporthater, men venter heller et kvarter på bussen i 2 grader og regn enn å nærme meg rattet på noe amerikanerne kaller en bil igjen! Kjørte rundt en stund for å prøve å finne en positiv egenskap med bilen, men fant ikke noen verdens ting som var bra... Det hele toppa seg når jeg måtte spørre dama om hjelp til å få nøklene inn i tenningslåsen! Ser ikke på meg selv som heelt grønn når det gjelder mekanikk, men...chevrolet astro da mann! (hvordan får jeg opp tanklokket egentlig?) ¤ønskermeghyundaiaccentetteråhakjørtastro¤:biker Det var reine ord for pengan gitt! Kjøre du 240 til hverdags eller? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Godt dere finner humoren i dette da;) det gjør forsåvidt jeg også:D Det er bra dere nevner navn på folk som kan dette, for jeg ringte til bergheim og de skulle ha 4500 - 5000 pluss deler for service på denna bilen... Astrosafari.no hadde heller ikke så mye info om bilen jeg har fordi den tilsynelatende kun er blitt produsert i 5 eksemplarer. 92: levert som bobil under navnet starvan 95: importert til norge og bygd om til varebil 98: bygd om til 8 seter (uten sikkerhetsbelter for jeg ser ikke fester til dette) 02: tilbake til varebil 06: bygd om til 4 seter 07: har bestilt to soffaer slik at jeg kan få den som 8 seter. i tillegg til dette finnes det ikke papirer noe sted. Jeg har altså ingen info om hva slags motor eller gearkasse det er, hvor mange liter olje eller hva slags plugger den skal ha. Så jeg har ringt til de dere har anbefalt og det ser ut som om de kan være behjelpelige med det meste. Jeg fikk endel problemer når jeg skulle omregistrere bilen for bilen var ikke registrert på han jeg kjøpte bilen av, så jeg måtte få tak i rettmessige eiger og betale han ekstra for å dra innom biltilsynet. Så nå er alt bra på den formelle kanten. Jeg har også fått byttet alle pluggene, og fant ut at det var lettest å bytte på passasjersiden, så neste gang gidder jeg ikke bytte på fører sida:) Har også bestilt HALO plugger, men de har trolig sluttet å produsere disse så jeg er heldig om jeg får de. Mer info kommer etter at jeg har gjort et forsøk på å skru idag:D Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 I dag har jeg gjort noe rart...Jeg har KJØRT!!!(ikke KJØPT,bare så det er klart!!!) en chevrolet astro, fra drammen og til oslo. Det er den absolutt verste drittbilen jeg noen gang har kjørt,og noen gang kommer til å kjøre. Hva i svarte faan er det folk skal med en bil som ikke starter,ikke akselrerer, ikke bremser,ikke styrer(med unntak av når man PRØVER å kjører rett fram), ikke er god og sitte i, og som samtidig presterer å bruke en kvart tank bensin på 4 mil? Noen som vet hvordan man i det heletatt åpner påfyllingslokket? HADDE jeg eid en sånn bil(noe jeg kommer til å betale penger for å slippe å gjøre) så hadde jeg blitt overlykkelig om dritten hadde gått i stykker! Jeg er selvutnevnt kollektivtransporthater, men venter heller et kvarter på bussen i 2 grader og regn enn å nærme meg rattet på noe amerikanerne kaller en bil igjen! Kjørte rundt en stund for å prøve å finne en positiv egenskap med bilen, men fant ikke noen verdens ting som var bra... Det hele toppa seg når jeg måtte spørre dama om hjelp til å få nøklene inn i tenningslåsen! Ser ikke på meg selv som heelt grønn når det gjelder mekanikk, men...chevrolet astro da mann! (hvordan får jeg opp tanklokket egentlig?) ¤ønskermeghyundaiaccentetteråhakjørtastro¤ Det var reine ord for pengan gitt! Kjøre du 240 til hverdags eller? Hehehe;) Var omtrent det samme jeg satt igjen med etter at jeg hadde kjøpt min, første turen opp lierbakkene gikk i 40!! Men det var pga kondens i tanken da;) Det aller første jeg så var faktisk åssen man åpner tanklokket:D Det er jo heller ikke en nødvendighet på astroen da, den er jo faktisk ganske mild på forbruket. min bruker rundt en liter på mila på blandet kjøring. Ellers ville jeg styrt langt unna japse biler etter å ha eid chevvy, selv om det er knot og problematisk å få gjort ting på astroen, så merker man kvaliteten på arbeidet hele veien, ting er massivt og skikkelig utført, ikke som en japsebil som er klipset sammen fra ende til annen.. Jeg skjønner du har vært skikkelig uheldig med astroen du kjørte, for jeg har mange problemer men klarer å filtrere ut noe positivt også:D Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 når du først var på biltema så er det jo ikke langt opp til steinar stolen f.eks og få riktige plugger... Og å investere i en pipe til 16mm plugger, kort-kort forlenger og en 1/4" skralle vil gjøre jobben med å bytte plugger mye enklere enn sånn pluggnøkkeldrittmedt-håndtak... Gjorde som du sa og nå er plugger skiftet;) Fant jo ikke steinar stolen da:S Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Lærer du det å serve bilen din så har du den lenge! Så her om dagen resultatet av jevnlige oljeskift! Demonterte en 2liter motor fra en Granada som hadde gått over 400.000km. Lagrene så omtrent ubrukte ut. Inge hos oss kjennte historikken på bilen så vi vet den ike har vært åpnet før. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Det var reine ord for pengan gitt! Kjøre du 240 til hverdags eller? Kjører mærce w-124 til dagli nå.(gått 180.000Bank i bordet for det!) Har volvo 240 ja, men det er vel heller ikke verdens mest spenstige bil da men. men den astroen da...skjeldent jeg sparker biler etter å ha kjørt dem, men den bilen der var helt...ja! Skal kjøpe meg en forholdsvis ny mærce eller bmw snart...eller no japansk turbodrevet noe. Vurderte å kjøpe meg en facelifta tahoe, men etter 4 mil i en chevrolet, så lo jeg bare av tanken på usa-bil! Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Nå ble jeg kjempeglad,jeg har hatt en AStro i 4 år nå,og nå skjønner jeg det det er den som har forsuret livet mitt. Nei herettter blir det gammel volvo:volvopower: Astro i 4 år!?!?!?!?!? Har hatt en sånn i 4 mil og det var nok til at jeg fikk alt av amerikansk blekk mitt i vrangstrupen. Sa ikke det at gammel volvo er en bra bil, men de er betydelig mer sammenskrudd enn den astrojæveln der. Var visstnok 4,3L V6 på 190 hester ca. Hvorfor ble jeg da frakjørt av min egen volvo 240(på 4-felts motorvei, med kvinnelig sjåfør) som i tilleg er full av verktøy? Side om side i 80,full gass og volvon med 150hk forsvant og astron "sto igjen". Trodde volvon brukte bensin jeg, men den gikk jo kjempebillig i forhold...astron ville jo ha nesten 3 liter på mila. Er jo faan meg mer enn hummer h2 det! Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 JA syns du ska prøve deg på en tahoe 2001- bare for å kjenne forskjellen. Uansett blir det jo ikke som å kjøre personbil men mener det er en kjempe bil jeg da. En nnen sak er jo kostnaden ved å ha en nyere merc eller bmw kontra en tahoe. Jobber på frittstående bilverksted å har sett forskjellig. Skal ikke skremme deg men bare min erfaring! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Tahoen ligger egentli i et ganske aktuellt prisområde.. Dyrere å holde f.eks en bmw e39 525TDS, eller mærce E220cdi? Hva drivstoff-forbruk angår, så skal jeg ha full tank allikavel. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 1. Enhver bil er drittbil hvis den er dårlig holdt. 2. Enhver bileier oppfatter enhver bil som drittbil dersom han ikke er klar over pkt 1. Min Astro har jeg nå hatt i snart 6 år og har kjørt den i ca 66000 km. Det er en 95 modell med 193 hk. Disse bilene er målt til litt under 10 sek i aks 0-100km/t. Synes ikke det er dårlig for 1900kg bil med automat. Selvsagt er ikke alt postivt med Astro, men jeg har kjørt massevis av biler som er lagt værre enn den. Jeg måtte bytte vannpumpe allerede ved 120000km. Det er dårlig, men vannpumpene er billige på disse (samme pumpe som på Chevy 350cid). Omtrent samtidig sluttet ene ABS sensoren foran å virke. Rotorlokket byttet jeg ved 140000 km. Bortsett fra bytte av hjullager, bremseskiver/klosser og eksos er dette de eneste problemene jeg har hatt. Mange av problemene som er beskrevet i innleggene over er banale og ville vært løst med et kjapp titt i brukerhåndboka som følger bilen. De fleste av de andre probleme ville vært løst ved å skaffe seg en verkstedhåndbok til 250 kr. At en som er vant med japs eller tyske biler knoter litt når han setter seg inn i en Amcar er like velkjent som den motsatte veien. Mange "vanlige" løsninger er litt anderledes enn hva man er vant med. Og så er det dette med hvordan man nærmer seg et problem, da: Tenker man "Nå skal jeg faen meg fikse denne jævla drittbilen" før du begynner å skru, går det garantert til helvete. I fjor høst begynte Astroen min å trekke dårlig. Den oppførte seg som om det var kondens på tanken. Prøvde med kondensfjerner, men det hjalp ikke, prøvde med injector rens, men det hjalp heller ikke. I og med at problemet var væravhengig (fuktig vær= større problem) mistenke jeg strømproblem. Men pluggene visste jeg var friske. Sjekket litt rundt på nettet og blant bilvenner. Rådene jeg fikk gikk på å sjekke pluggledninger og rotorlokket, dermed var det av med motorkassa og jeg så med en gang at blyspissen oppe i midten av rotorlokket var totalt nedslitt. Lokket ble byttet (250 kr), ledningene fikk seg en dusj med CRC før jeg monterte greiene sammen igjen. Bilen ble som ny. Gikk som ei kule og forbruket sank. Selvsagt kunne jeg fortsatt å kjøre med det utslitte rotorlokket, sutret og beklaget meg over drittbilen, men jeg tviler på at det hadde hjulpet like mye.... Siste nå er at jeg har byttet til rustfri eksos. Kjøpte rustfrie rør og bøyer og bygde det opp selv. Enkelt, holdbart og rimelig. under 3000 kr for alt sammen inkludert potta. Dvs alt fra bak katalysatoren og videre. Siden jeg ikke fant andre rustfrie potter enn såkalte performance potter, ble det en slik. Dermed ble det gromlyd på kjøpet. Ikke så ille at jeg tror det blir problemer i EU kontrollen, men merkbart mer enn standard-potta. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Astro i 4 år!?!?!?!?!?Har hatt en sånn i 4 mil og det var nok til at jeg fikk alt av amerikansk blekk mitt i vrangstrupen. Sa ikke det at gammel volvo er en bra bil, men de er betydelig mer sammenskrudd enn den astrojæveln der. Var visstnok 4,3L V6 på 190 hester ca. Hvorfor ble jeg da frakjørt av min egen volvo 240(på 4-felts motorvei, med kvinnelig sjåfør) som i tilleg er full av verktøy? Side om side i 80,full gass og volvon med 150hk forsvant og astron "sto igjen". Trodde volvon brukte bensin jeg, men den gikk jo kjempebillig i forhold...astron ville jo ha nesten 3 liter på mila. Er jo faan meg mer enn hummer h2 det! Er veldig fornød med at du slipper å kjøre amerikaner. Når noen er så enfoldige at de sier alle biler av et merke er noen drittbiler fordi de har prøvd en som ikke funka, ja da. Det står mye dårlige mercher og turbodrevne japser rundt også, uten at alle mercher og turbodrevne japser er noe dritt for det. Du er vel bare litt ung og litt for tøff for deg selv. Men forsett å sparke biler du, det får deg bare til å virke intelligent. :tannløs: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg