R33 Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Forsøket ditt på å være ironisk blir temmelig komisk når du avslører at du trodde Astroen var en bil beregnet på å kjøres hardt.babyhmm? Du kan jo prøve å tyne en Hiace eller Carvelle fra 80-tallet for å sammenligne? Men det er klart, det er jo ikke noe gøy. Da er det bedre å sammenlgne en gammel Astro med høyt tyngdepunkt, feil vektfordeling og myke fjærer med en vanlig personbil, ikke sant? Nei, jeg tror faktisk ikke du har særlig greie på bil, generelt. Kanskje har du greie på en type biler, ett speseilt bilmerke, eller noe slikt. Eller kanskje har du greie på bilBLADER. Det er det mange som har, og de fleste av de TROR de har greie på bil. Ikke vet jeg. Men greie på bil rent generelt har du ikke. Det har forresten ikke jeg heller. Jeg har litt greie på en spesiell type biler, de såkalte klassiske, amerikanske. Ikke andre. Derfor holder jeg mye kjeft og lytter/leser når andre snakker/skriver om BMW'er, Toyotaer, rallybiler eller whatever. Så kan jeg heller plukke opp litt her og der og lære litt om de bilene også. Men f.eks å diskutere om hvorvidt BMW er bedre enn Toyota eller noe slikt vil jeg ALDRI gi meg inn på. Det kan jeg ikke nok om i det hele tatt. Jeg vil veldig gjærne kunne, og tror mange ganger jeg veit mer enn jeg gjør.. men jeg holder også kjeft og heller ødelegger det jeg har skrudd på, men da veit jeg til neste gang at jeg ikke får til det eller så veit jeg hvertfall at det ikke er sånn det gjøres. Jeg har hatt interesse for bil helt siden jeg ødela Britt Aakerblad sin 72' toyota carina "deluxe", og Tormod Vallesverd sin opel omega. Du skjønner kanskje hvem jeg er nå Hot Rod? :D Jeg elsker å skru, men kan ikke en dritt om bil.. Har gått mek. fag, men det til ingen nytte:D De fleste gangene er det best å holde kjeft å lytte, eller hvertfall komme med morsomme innspill, ikke utgi seg for å kunne mer enn man kan... Jeg signerer posten din Hot Rod! Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Fikk tak i Dag Jonny Olafsen fra skien og han hadde masse oppløftende å si om problemene jeg har. Baklysa har plutselig slutta å virke når motoren er igang. Det kunne løses med å gå over hengerfeste-lys-koblings-opplegget inni bilen da dette mest sansynlig var ettermontert. Skranglelydene var enten varmeskjold til eksosen, selve eksosen eller svinghjulet. Jeg har egentlig mer tro på svinghjulet for klunke lyden er metallisk og "mutt" og ikke en klar klang som tynne varmeskjold som oftest kan gi. samt at jeg har problemer med automaten med lockup funksjonen Varmeapparatet har en boks med en resistor i, denne var problemet til at vifta bare virka på 1 og 3 (den bytta jeg og det virker på alle hakk) ble bedt om å ta en kjøretur for å telle antall gear den har. den skal opprinnelig oppføre seg som om den har 5 gear pga lock up og overdrive. Så skal straks ut å telle. Så nå venter jeg bare på chevy350 og håper og ber om at han har helbredende krefter!! Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Nå er det like før jeg knuser hele den rustne j*** kassedritt-f***-j***-h***-dritt møkkabilen!!!!! Kona kommanderte meg ut for å bytte fremhjula til vinterhjul.. har allerede bytta bak, men fikk ikke bytta foran fordi forrige dusten som har skrudd på den har satt på en låsebolt i annerledes størrelse enn resten.. altså en 21mm på en bolt.. jeg har alt verktøyet mitt liggende på jevnaker så jeg måtte ned på feiltema å kjøpe pipe og skalle. forrige skralla jeg kjøpte var av liten type. Så når jeg endelig fikk jekka opp f***skapet og skrudd av fire bolter sitter den siste skikkelig fast, så jeg tar skikkelig i "plonk" så river jeg av et skall av boltedritten.. så var det på med bolter, ned med drittbilen og bort på feiltema for å finne riktig nøkkel.. tok en 12kantet og tenkte denne måtte gjøre susen, men nei!! møkkanøkkelen reiv hele mutteren rund!! så nå får jeg f*** i h*** meg ikke bytte hjul heller!!!! Jeg stod å hylte å skreik som en annen gæærn tourettesforstyrra idiot, jeg har aldri vært så sinnsforstyrra som nå!!! Så etter tid og stund fikk jeg endelig roa meg ned, vaktmestern kom og gav meg en kopp varm kaffe og trøsta meg. Så skulle jeg til å bytte de innerste pluggene for de fikk jeg ikke bytta sist... sliten i huet etter utallige raseriutbrudd, sår i halsen etter skrikinga.. så tror du f*** ikke jeg klarte å miste pluggen, ikke bare en gang nei! men sikkert 6-7 ganger!! og det er så inni-gampe-rævva forstyrrende å faktisk måtte gå ut av bilen, legge seg under og lirke frem den lille drittj***en!!!! Chevy350? HJEEEELP!!!! Jeg mister forstanden!! Det ligger i en manns natur å i det minste kunne klare å BYTTE NOEN H**** J***** HJUL!!!!!! Og når jeg kommer inn sitter KONA MI Å LER SÅ HU GRINER!!!!! !"#¤"#¤"#¤%"#%&%¤"#!"¤%%!!!!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH!!!!! Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Nå er det like før jeg knuser hele den rustne j*** kassedritt-f***-j***-h***-dritt møkkabilen!!!!! Kona kommanderte meg ut for å bytte fremhjula til vinterhjul.. har allerede bytta bak, men fikk ikke bytta foran fordi forrige dusten som har skrudd på den har satt på en låsebolt i annerledes størrelse enn resten.. altså en 21mm på en bolt.. jeg har alt verktøyet mitt liggende på jevnaker så jeg måtte ned på feiltema å kjøpe pipe og skalle. forrige skralla jeg kjøpte var av liten type. Så når jeg endelig fikk jekka opp f***skapet og skrudd av fire bolter sitter den siste skikkelig fast, så jeg tar skikkelig i "plonk" så river jeg av et skall av boltedritten.. så var det på med bolter, ned med drittbilen og bort på feiltema for å finne riktig nøkkel.. tok en 12kantet og tenkte denne måtte gjøre susen, men nei!! møkkanøkkelen reiv hele mutteren rund!! så nå får jeg f*** i h*** meg ikke bytte hjul heller!!!! Jeg stod å hylte å skreik som en annen gæærn tourettesforstyrra idiot, jeg har aldri vært så sinnsforstyrra som nå!!! Så etter tid og stund fikk jeg endelig roa meg ned, vaktmestern kom og gav meg en kopp varm kaffe og trøsta meg. Så skulle jeg til å bytte de innerste pluggene for de fikk jeg ikke bytta sist... sliten i huet etter utallige raseriutbrudd, sår i halsen etter skrikinga.. så tror du f*** ikke jeg klarte å miste pluggen, ikke bare en gang nei! men sikkert 6-7 ganger!! og det er så inni-gampe-rævva forstyrrende å faktisk måtte gå ut av bilen, legge seg under og lirke frem den lille drittj***en!!!! Chevy350? HJEEEELP!!!! Jeg mister forstanden!! Det ligger i en manns natur å i det minste kunne klare å BYTTE NOEN H**** J***** HJUL!!!!!! Og når jeg kommer inn sitter KONA MI Å LER SÅ HU GRINER!!!!! !"#¤"#¤"#¤%"#%&%¤"#!"¤%%!!!!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH!!!!! ha ha...du har ikke vurdert å skrive bok..tror du egner deg bedre som forfatter.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Nå er det like før jeg knuser hele den rustne j*** kassedritt-f***-j***-h***-dritt møkkabilen!!!!! Kona kommanderte meg ut for å bytte fremhjula til vinterhjul.. har allerede bytta bak, men fikk ikke bytta foran fordi forrige dusten som har skrudd på den har satt på en låsebolt i annerledes størrelse enn resten.. altså en 21mm på en bolt.. jeg har alt verktøyet mitt liggende på jevnaker så jeg måtte ned på feiltema å kjøpe pipe og skalle. forrige skralla jeg kjøpte var av liten type. Så når jeg endelig fikk jekka opp f***skapet og skrudd av fire bolter sitter den siste skikkelig fast, så jeg tar skikkelig i "plonk" så river jeg av et skall av boltedritten.. så var det på med bolter, ned med drittbilen og bort på feiltema for å finne riktig nøkkel.. tok en 12kantet og tenkte denne måtte gjøre susen, men nei!! møkkanøkkelen reiv hele mutteren rund!! så nå får jeg f*** i h*** meg ikke bytte hjul heller!!!! Jeg stod å hylte å skreik som en annen gæærn tourettesforstyrra idiot, jeg har aldri vært så sinnsforstyrra som nå!!! Så etter tid og stund fikk jeg endelig roa meg ned, vaktmestern kom og gav meg en kopp varm kaffe og trøsta meg. Så skulle jeg til å bytte de innerste pluggene for de fikk jeg ikke bytta sist... sliten i huet etter utallige raseriutbrudd, sår i halsen etter skrikinga.. så tror du f*** ikke jeg klarte å miste pluggen, ikke bare en gang nei! men sikkert 6-7 ganger!! og det er så inni-gampe-rævva forstyrrende å faktisk måtte gå ut av bilen, legge seg under og lirke frem den lille drittj***en!!!! Chevy350? HJEEEELP!!!! Jeg mister forstanden!! Det ligger i en manns natur å i det minste kunne klare å BYTTE NOEN H**** J***** HJUL!!!!!! Og når jeg kommer inn sitter KONA MI Å LER SÅ HU GRINER!!!!! !"#¤"#¤"#¤%"#%&%¤"#!"¤%%!!!!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH!!!!! Det er ikke bare kona di som ler...........:cocain: :cocain: :cocain: :cocain: :cocain: :cocain: :cocain: Du får kjøpe min astro, bare å flytte over frontruta så har du fin fin bil, for frontruta di virker vel alacocaina Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Det er ikke bare kona di som ler...........:cocain: :cocain: :cocain: :cocain: :cocain: :cocain: :cocain: Du får kjøpe min astro, bare å flytte over frontruta så har du fin fin bil, for frontruta di virker vel alacocaina Ja nå kan du gjette!! Nei den gjør ikke det! Det er slitasje etter at forrige eier har brukt viskerne uten blad, og det er fin liten stjerne akkurat i synsfeltet... så den duger nok heller ikke. Men ellers ser jo din nesten like fin ut som min da;) min er høyere, men fortsatt i like fin stand som din sånn visuellt hvertfall Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Forsøket ditt på å være ironisk blir temmelig komisk når du avslører at du trodde Astroen var en bil beregnet på å kjøres hardt.babyhmm? Du kan jo prøve å tyne en Hiace eller Carvelle fra 80-tallet for å sammenligne? Men det er klart, det er jo ikke noe gøy. Da er det bedre å sammenlgne en gammel Astro med høyt tyngdepunkt, feil vektfordeling og myke fjærer med en vanlig personbil, ikke sant? Nei, jeg tror faktisk ikke du har særlig greie på bil, generelt. Kanskje har du greie på en type biler, ett speseilt bilmerke, eller noe slikt. Eller kanskje har du greie på bilBLADER. Det er det mange som har, og de fleste av de TROR de har greie på bil. Ikke vet jeg. Men greie på bil rent generelt har du ikke. Det har forresten ikke jeg heller. Jeg har litt greie på en spesiell type biler, de såkalte klassiske, amerikanske. Ikke andre. Derfor holder jeg mye kjeft og lytter/leser når andre snakker/skriver om BMW'er, Toyotaer, rallybiler eller whatever. Så kan jeg heller plukke opp litt her og der og lære litt om de bilene også. Men f.eks å diskutere om hvorvidt BMW er bedre enn Toyota eller noe slikt vil jeg ALDRI gi meg inn på. Det kan jeg ikke nok om i det hele tatt. Hm...bilblader faktisk. Har ikke et jævla bilblad som er mitt og aldri hatt heller.(abonerer på veteranbørsen og bilsport da,gatebil og sånnt er for folk som tror de er interessert i bil) Det jeg vet og kan, har jeg lært selv på prøving og feiling hjemme i garasjen i sprettkulda. Hatt en slags form for bil siden jeg var lang nok i beina til å kjøre på åkern. Har hiace, og det er kjøremaskin i forhold til astro`n. Folk sier "ånei, den velter" og sånnt som det der. Sannheten er den at folk ikke tørr å kjøre fort nok til å lære seg å bruke det. Har 2 verktøyskap, og et bensinagregat baki, så slipper`n at ræva kommer så hinsides fort iallefall. Samma faan hvor mye man prøvde så understyrte astron uansett. Prøvde til og med å kontrastyre og kasten inn i svingen, men da gikk driten rett frem da også.(nå med hinsides hjulvin) Uttaler meg ikke hvis jeg ikke vet hva jeg snakker om vettu, det blir for domt. Det jeg prøver å formidle er hvordan er det mulig å lage en så bedriten bil egentlig? Ikke er det god plass, og et helt hinsides bensinforbruk var det også...like mye som en 07modell volvo FH12 480 uten last. Lurer på hva i hellvete var formålet med å lage et så ubrukelig kjøretøy jeg... Van var nesten god bil, den kan jeg skjønne. Suburban også forsåvidt. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Hm...bilblader faktisk.Har ikke et jævla bilblad som er mitt og aldri hatt heller.(abonerer på veteranbørsen og bilsport da,gatebil og sånnt er for folk som tror de er interessert i bil) Det jeg vet og kan, har jeg lært selv på prøving og feiling hjemme i garasjen i sprettkulda. Hatt en slags form for bil siden jeg var lang nok i beina til å kjøre på åkern. Har hiace, og det er kjøremaskin i forhold til astro`n. Folk sier "ånei, den velter" og sånnt som det der. Sannheten er den at folk ikke tørr å kjøre fort nok til å lære seg å bruke det. Har 2 verktøyskap, og et bensinagregat baki, så slipper`n at ræva kommer så hinsides fort iallefall. Samma faan hvor mye man prøvde så understyrte astron uansett. Prøvde til og med å kontrastyre og kasten inn i svingen, men da gikk driten rett frem da også.(nå med hinsides hjulvin) Uttaler meg ikke hvis jeg ikke vet hva jeg snakker om vettu, det blir for domt. Det jeg prøver å formidle er hvordan er det mulig å lage en så bedriten bil egentlig? Ikke er det god plass, og et helt hinsides bensinforbruk var det også...like mye som en 07modell volvo FH12 480 uten last. Lurer på hva i hellvete var formålet med å lage et så ubrukelig kjøretøy jeg... Van var nesten god bil, den kan jeg skjønne. Suburban også forsåvidt. Har du det gøy?? Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hm...bilblader faktisk.Har ikke et jævla bilblad som er mitt og aldri hatt heller.(abonerer på veteranbørsen og bilsport da,gatebil og sånnt er for folk som tror de er interessert i bil) Samma faan hvor mye man prøvde så understyrte astron uansett. Prøvde til og med å kontrastyre og kasten inn i svingen, men da gikk driten rett frem da også.(nå med hinsides hjulvin) Du har aldri eid et bilblad, men abonnerer samtidig på Veteranbørsen og Bilsport...? Ehh... ok vi krangler ikke mer om det... Det jeg mente å antyde var at akkurat den Astroen du kjørte høyst sannsynlig var elendig, men at det sier lite om hvordan Astroene er generelt. Hjulvin og understyring? Har du f.eks sjekket lufttrykket? Lavt lufttrykk kan også forklare høyt forbruk. Min Astro går på ærlige 0,95 l/mil på langkjøring. Astroen har noen særegenheter man skal være klar over: Hjelpesnekkene er et svakt punkt. Svakt i den forstand at de er det første som går dersom man kjører med brede dekk og/eller for lavt lufttrykk, kombinert med dårlig smurt forstilling. Og her kommer vi rett inn i kjernen på det jeg nevnte i sted om at "japsebilfolk" ofte ikke "skjønner" amcars (og omvendt):Alt av styre- og bærekuler i forstillingen på Astoen SKAL fettes ved HVERT oljeskift ELLER 2 ganger i året. Det er (for oss) gamledagse fettnipler over alt i forstillingen på den. Folk med sin første amcar tenker ikke over slikt, for bruk-og-kast-bilene vi er vante med har kuler uten smørenippel. Og som om ikke det var nok: Astroen (og Blazer S10) har feil ackerman vinkel på spindlene (dvs innerste forhjuler svinger ikke bråere enn det ytterste). Ikke en seriøs og stor feil, men det gjør at den gnager dekksider ved store rattutslag. Men den store tyngde i fronten gjør at du kan kjøre med ganske harde fordekk (jeg bruker 37 pund i mine) uten at dekkene blir slitt bare på midten. Og NEI. Det er IKKE bare USA som av økonomiske årsaker tar en snarvei i ny og ned når de konstruerer hjuloppheng... Gir man f*** i alt dette, blir Astroen selvsagt en håpløs bil på veien. I tillegg bør man ved støtdemperbytte, bytte til dempere med med mer "sportslige" egenskaper, da bilen etter europeisk målestokk husker endel. Trenger ikke noe dyre, fancy greier, men etpar greie gassdempere gjør susen i massevis. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Du har aldri eid et bilblad, men abonnerer samtidig på Veteranbørsen og Bilsport...? Ehh... ok vi krangler ikke mer om det... Det jeg mente å antyde var at akkurat den Astroen du kjørte høyst sannsynlig var elendig, men at det sier lite om hvordan Astroene er generelt. Hjulvin og understyring? Har du f.eks sjekket lufttrykket? Lavt lufttrykk kan også forklare høyt forbruk. Min Astro går på ærlige 0,95 l/mil på langkjøring. Astroen har noen særegenheter man skal være klar over: Hjelpesnekkene er et svakt punkt. Svakt i den forstand at de er det første som går dersom man kjører med brede dekk og/eller for lavt lufttrykk, kombinert med dårlig smurt forstilling. Og her kommer vi rett inn i kjernen på det jeg nevnte i sted om at "japsebilfolk" ofte ikke "skjønner" amcars (og omvendt):Alt av styre- og bærekuler i forstillingen på Astoen SKAL fettes ved HVERT oljeskift ELLER 2 ganger i året. Det er (for oss) gamledagse fettnipler over alt i forstillingen på den. Folk med sin første amcar tenker ikke over slikt, for bruk-og-kast-bilene vi er vante med har kuler uten smørenippel. Og som om ikke det var nok: Astroen (og Blazer S10) har feil ackerman vinkel på spindlene (dvs innerste forhjuler svinger ikke bråere enn det ytterste). Ikke en seriøs og stor feil, men det gjør at den gnager dekksider ved store rattutslag. Men den store tyngde i fronten gjør at du kan kjøre med ganske harde fordekk (jeg bruker 37 pund i mine) uten at dekkene blir slitt bare på midten. Og NEI. Det er IKKE bare USA som av økonomiske årsaker tar en snarvei i ny og ned når de konstruerer hjuloppheng... Gir man f*** i alt dette, blir Astroen selvsagt en håpløs bil på veien. I tillegg bør man ved støtdemperbytte, bytte til dempere med med mer "sportslige" egenskaper, da bilen etter europeisk målestokk husker endel. Trenger ikke noe dyre, fancy greier, men etpar greie gassdempere gjør susen i massevis. Det er sånne ting jeg virkelig setter pris på å få vite, jeg er vant til å skru japsebiler av ymse slag, og der holder det å fylle bensin og se etter olje.. men nå kjennes det også ut som om man kjører en brakke! Det er ikke komfort eller stil og klasse over japsebiler, jeg vil mer enn gjerne skru og mekke og knote litt for å få det til på en amerikaner enn å være utrygg i en japse bil. Nå skal det også sies at svogeren min kjørte seg ihjel rett ved mjåvann for ca 7 år siden, i en toyota hiace. hadde den hatt en anelse snute eller kjørt amerikaner ville han kommet fra det levende. Min søster var også med på en ulykke i oslo for ikke mange ukene siden, hun hadde ikke på seg sele og bilen rulla rundt i over 100km/t, hun hadde ikke så mye som en blåveis, det var forøvrig en camaro ss hun satt i da. Min mor kjørte hyunadi atos for et par år siden, holdt 45km/t fikk sleng på bilen og smalt siden på bilen inn i en lyktestolpe, forsikringsmannen, politiet og brannvesenet sa at om hun hadde kjørt i 50 hadde hun ikke overlevd. Hadde det vært amerikaner hadde man kunne rette ut bulkene og kjøre videre. Jeg er glad i min familie, og vil gjærne lære meg å skru amerikaner for at de skal være trygger når det smeller, for det er ikke om de smeller, men når! skurk: jeg tror du kan like mye om bil som jeg kan om amerikaner, derfor er egentlig dine utspill i denne tråden uønsket både fra min side og forumets regler forøvrig, der jeg henviser til følgende regel: Regler og retningslinjer for posting i tråder Posten skal ikke bidra til avsporing av tema. Ikke ta det ille opp, men jeg har nok f***skap med den kassa om ikke jeg skal sitte å irritere meg over de flotte innspillene om hvor dritt du syntes bilen er, kom med et forslag til hva jeg kan gjøre bedre med bilen og du er velkommen til denne tråden igejn. Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 skurk: jeg tror du kan like mye om bil som jeg kan om amerikaner, derfor er egentlig dine utspill i denne tråden uønsket både fra min side og forumets regler forøvrig, der jeg henviser til følgende regel: Regler og retningslinjer for posting i tråder Posten skal ikke bidra til avsporing av tema. Ikke ta det ille opp, men jeg har nok f***skap med den kassa om ikke jeg skal sitte å irritere meg over de flotte innspillene om hvor dritt du syntes bilen er, kom med et forslag til hva jeg kan gjøre bedre med bilen og du er velkommen til denne tråden igejn.[/i][/i] MER KRYSTALLKLART EN DETTE KAN DET IKKE SIES. BRA.... Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R33 Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 MER KRYSTALLKLART EN DETTE KAN DET IKKE SIES.BRA.... Var ikke meninga å virke barsk i det innlegget, men jeg er så frustrert fra før og da hjelper det lite med avsporingsinnlegg.. Siste nå er at jeg frykter totalt motorhavari. Det har jo vært disse små klunkelydene som kommer fra motor/gearkasse-koblingsområdet et eller annet sted. Igår tømte jeg motor for olje, ble så sent så jeg gadd ikke ta resten før idag. Fylte på ca 3,5 - 4 liter +- med olje og nytt olje og luftfilter. etterfyllte ca 2 liter automatkasseolje. Sølte ganske store mengder olje så dro på YX for å ta en liten og kjapp motorvask. merket at bilen fusket etter det på mellomregisteret og bråstoppet og kom seg helt et par ganger på veien. ble pisseredd og kjørte hjem. la meg på soffaen og så simpsons og sovnet et par timer. drakk litt vann, og satte på kaffen. drakk denne også og skulle så stikke å hente unger i barnehagen. fikk planta den flate rævva mi inn i bilen og vrei om nøkkelen og ikkeno fyr.. prøvde og prøvde og prøvde men bare noen småtenninger av og til pluss en masse skramlelyder som den har pleid å gjøre de siste dagene. Tok av motorkassa og hele luftfilterboksen for å se om det i det hele tatt kom bensin, og det gjorde det. Når jeg hadde gassen i bånn virket det som om det var noe som kilte seg av og til, men jeg lukket øya for varsellampene som burde ha lyst.. så plutselig smalt det opp eksos fra forgasseren et par ganger og den satte i å skrangle værre enn før... Nå frykter jeg at motoren har havarert helt. Ringte til Chevy350, men har var på jobb... :soldiersf :jerkoff: :soldiersf :ex_machin :pisser: :soldiersf smileyene over er for å billedliggjøre mitt syn på busken i statene, ikke mot amerikanske biler!!! Siter Rule 34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 henta du ungene da, eller ga du faen?:idea: Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Ta av fordeler lokket og tørk ut av det så går den nok som en kule igjen skal du se. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Har ikke kjørt Astro selv, men har sittet på i en. Den hadde en 4,2 eller 4,3 liter V6 så vidt jeg vet. Utifra det lille jeg vet om den bilen vil jeg si det var en positiv bil. Stille og rolig, en liten svak brumming fra motoren er en selvfølge, og i mine øyne en nødvendighet når det gjelder V-motorer. Interiører var typisk amcar med myke store seter (også bak). Om jeg hadde fått valget om å kjøre fra Bergen til Oslo enten med en Lancer eller en Astro av samme årsmålell, hadde jeg valgt sistnevnte Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.