Gå til innhold

Men i svarte "#¤%&

Ranger emnet

R33

Anbefalte innlegg

Var ikke meninga å virke barsk i det innlegget, men jeg er så frustrert fra før og da hjelper det lite med avsporingsinnlegg..

Siste nå er at jeg frykter totalt motorhavari.

Det har jo vært disse små klunkelydene som kommer fra motor/gearkasse-koblingsområdet et eller annet sted.

Igår tømte jeg motor for olje, ble så sent så jeg gadd ikke ta resten før idag. Fylte på ca 3,5 - 4 liter +- med olje og nytt olje og luftfilter. etterfyllte ca 2 liter automatkasseolje. Sølte ganske store mengder olje så dro på YX for å ta en liten og kjapp motorvask. merket at bilen fusket etter det på mellomregisteret og bråstoppet og kom seg helt et par ganger på veien. ble pisseredd og kjørte hjem. la meg på soffaen og så simpsons og sovnet et par timer. drakk litt vann, og satte på kaffen. drakk denne også og skulle så stikke å hente unger i barnehagen. fikk planta den flate rævva mi inn i bilen og vrei om nøkkelen og ikkeno fyr.. prøvde og prøvde og prøvde men bare noen småtenninger av og til pluss en masse skramlelyder som den har pleid å gjøre de siste dagene.

Tok av motorkassa og hele luftfilterboksen for å se om det i det hele tatt kom bensin, og det gjorde det. Når jeg hadde gassen i bånn virket det som om det var noe som kilte seg av og til, men jeg lukket øya for varsellampene som burde ha lyst.. så plutselig smalt det opp eksos fra forgasseren et par ganger og den satte i å skrangle værre enn før... Nå frykter jeg at motoren har havarert helt.

Ringte til Chevy350, men har var på jobb...

:soldiersf :jerkoff: :soldiersf :ex_machin :pisser: :soldiersf

smileyene over er for å billedliggjøre mitt syn på busken i statene, ikke mot amerikanske biler!!!

DU MÅ IKKE BRUKE GASSEN NÅR DU SKAL STARTE BILEN, DENNE BILEN HAR INJEKTION, DEN KLARER DETTE ALENE, BARE VRI PÅ NØKKELEN:idea:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DU MÅ IKKE BRUKE GASSEN NÅR DU SKAL STARTE BILEN, DENNE BILEN HAR INJEKTION, DEN KLARER DETTE ALENE, BARE VRI PÅ NØKKELEN

Betyr det at jeg sansynligvis har ødelagt den?

Tenker i og med at du brukte stor skrift og -> :idea:

Får fortsatt ikke start på den, og det høres ut som et stempel som har løsna...

Ikke bra dette...

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg sansynligvis har ødelagt den?

Tenker i og med at du brukte stor skrift og -> :idea:

Får fortsatt ikke start på den, og det høres ut som et stempel som har løsna...

:scared

Ikke bra dette...

Neida var ikke meninga å bruke stor skrift. Hvor har du kjøpt denne bilen høres ut som du har vert LITT uheldig med handelen.:scared

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...bilblader faktisk.

Har ikke et jævla bilblad som er mitt og aldri hatt heller.(abonerer på veteranbørsen og bilsport da,gatebil og sånnt er for folk som tror de er interessert i bil)

Det jeg vet og kan, har jeg lært selv på prøving og feiling hjemme i garasjen i sprettkulda.

Hatt en slags form for bil siden jeg var lang nok i beina til å kjøre på åkern.

Har hiace, og det er kjøremaskin i forhold til astro`n.

Folk sier "ånei, den velter" og sånnt som det der.

Sannheten er den at folk ikke tørr å kjøre fort nok til å lære seg å bruke det.

Har 2 verktøyskap, og et bensinagregat baki, så slipper`n at ræva kommer så hinsides fort iallefall.

Samma faan hvor mye man prøvde så understyrte astron uansett.

Prøvde til og med å kontrastyre og kasten inn i svingen, men da gikk driten rett frem da også.(nå med hinsides hjulvin)

Uttaler meg ikke hvis jeg ikke vet hva jeg snakker om vettu, det blir for domt.

Det jeg prøver å formidle er hvordan er det mulig å lage en så bedriten bil egentlig?

Ikke er det god plass, og et helt hinsides bensinforbruk var det også...like mye som en 07modell volvo FH12 480 uten last.

Lurer på hva i hellvete var formålet med å lage et så ubrukelig kjøretøy jeg...

Van var nesten god bil, den kan jeg skjønne.

Suburban også forsåvidt.

Jeg har også kjørt 90-talls HiAce, hele 300 mil og aldri mer :usa:

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida var ikke meninga å bruke stor skrift. Hvor har du kjøpt denne bilen høres ut som du har vert LITT uheldig med handelen.:scared

Jeg handla den usett fra sør-trøndelag..

Jeg gjorde handelen usett av mange årsaker, blant annet fordi jeg kjenner til miljøet som tidligere eier også er i, jeg ble også overbevist om at denne bilen var av ok nok kvalitet iforhold til prisen.

Jeg ble rolig når han også fortalte meg om ting som ikke virka på den, sånn som låser som var trege, noe rust på panseret, og at bilen ble levert med både tilstandsrapport fra forhandler og eu-ok i august..

jeg ble nervøs allerede ved første turen jeg hadde, men selger beroliget meg med at det kun var snakk om kondens i tanken.. når fuskinga slutta så kom bankelydene.. tenkte ikke det var rådebank for bankinga var bare når bilen gikk på veldig lavt turtall...

Kommer med mer straks, må bare hente unger først;)

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke brukt et døgn på å hente unger, men har hatt mye å gjøre..

Jeg har undersøkt mye om hvilken bil som skulle bli den neste, og valget falt på astro. Alle de jeg hadde kikka på hadde mangler som var uaktuelle for min del. Denne oppfyllte alle minimumskriterier jeg hadde, som eu-ok, tilstandsrapport m.m...

Jeg er ikke flink med biler, har bare kjempeinteresse for det så en bil jeg måtte skru på var uaktuell. Denne skulle visstnok være skrufri.......

Jeg pleier å kaste vekk merker jeg har mye trøbbel med, men denne skal jeg ikke gi opp!

Jeg har planer om å gjøre denne flott som fy og selge den for så å kjøpe en nyere modell. helst 96 eller nyere.

Nå venter jeg bare på å få ringt Chevy350 for ¨å avtale tid han kan hjelpe meg på, så skal det nok bli futt i kassa:D

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke brukt et døgn på å hente unger, men har hatt mye å gjøre..

Jeg har undersøkt mye om hvilken bil som skulle bli den neste, og valget falt på astro. Alle de jeg hadde kikka på hadde mangler som var uaktuelle for min del. Denne oppfyllte alle minimumskriterier jeg hadde, som eu-ok, tilstandsrapport m.m...

Jeg er ikke flink med biler, har bare kjempeinteresse for det så en bil jeg måtte skru på var uaktuell. Denne skulle visstnok være skrufri.......

Jeg pleier å kaste vekk merker jeg har mye trøbbel med, men denne skal jeg ikke gi opp!

Jeg har planer om å gjøre denne flott som fy og selge den for så å kjøpe en nyere modell. helst 96 eller nyere.

Nå venter jeg bare på å få ringt Chevy350 for ¨å avtale tid han kan hjelpe meg på, så skal det nok bli futt i kassa:D

Ok, forsettelse følger::chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp... fortsettelse følger...

Håper han har mulighet til å hjelpe her, ellers er egentlig astrokapittelet over.. har absolutt ikke penger til å sende den på verksted, heller ikke eget verksted å bruke...

Det kan vel ikke være så ille, hvilken model har du og hvordan ser bilen ut ta noen bilder otg legg ut her på tråden din, hjelperlitt å få skryt av bilen. Har du sett på denne siden når det gjelder bilen din http://www.autozone.com/home.htm her er både feillister, hvordan du finner ut av feil, hvordan du reparere etc.. men du må lese litt da. De fleste feil er som regel bagateller, slutt å tenke komplisert så finner man ut av det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke være så ille, hvilken model har du og hvordan ser bilen ut ta noen bilder otg legg ut her på tråden din, hjelperlitt å få skryt av bilen. Har du sett på denne siden når det gjelder bilen din http://www.autozone.com/home.htm her er både feillister, hvordan du finner ut av feil, hvordan du reparere etc.. men du må lese litt da. De fleste feil er som regel bagateller, slutt å tenke komplisert så finner man ut av det meste.

Den ligger på HER PA AUTODB

Det er en ganske spesiell utgave med ekstra høyt tak og A/C både foran og bak..

Den har et mer skikkelig velbrukt interiør og eksteriør enn det som kommer frem av bilder.

Om alt hadde vært i finere stand enn det er idag kunne jeg nok glatt fått 60 - 70 000 for den TROR JEG da;)

Jeg har hørt at splitter ny v8'er faktisk ikke koster mer enn 16000 +mva, og det er jo nærmest gratis spør du meg, bruker jeg et par lapper på racing kammer så er jo motoren sprek også, synd at 700kassa ikke tåler min kjøring og den motoren da:D

Jeg håper jeg kan få denne bilen penere og i skikkelig kjørbar stand, så enten selger jeg denne og får meg en astro 4x4 eller lignende.

Trist at en så grei og brukbar bil skal bli et så negativt punkt i familien...

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger på HER PA AUTODB

Det er en ganske spesiell utgave med ekstra høyt tak og A/C både foran og bak..

Den har et mer skikkelig velbrukt interiør og eksteriør enn det som kommer frem av bilder.

Om alt hadde vært i finere stand enn det er idag kunne jeg nok glatt fått 60 - 70 000 for den TROR JEG da;)

Jeg har hørt at splitter ny v8'er faktisk ikke koster mer enn 16000 +mva, og det er jo nærmest gratis spør du meg, bruker jeg et par lapper på racing kammer så er jo motoren sprek også, synd at 700kassa ikke tåler min kjøring og den motoren da:D

Jeg håper jeg kan få denne bilen penere og i skikkelig kjørbar stand, så enten selger jeg denne og får meg en astro 4x4 eller lignende.

Trist at en så grei og brukbar bil skal bli et så negativt punkt i familien...

Hvis den kassa du har er iorden er det null problem å putte inn en V8 eller så kan du kjøpe ei overhalt kasse fra statene, her bygger den 700 kassa til å tåle det du vil.

ombyggingssettet til å sette inn en v8 er ikke dyrt og du kan bare sette inn større dyser og en annen ecm så forsetter du å bruke tbièn også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den kassa du har er iorden er det null problem å putte inn en V8 eller så kan du kjøpe ei overhalt kasse fra statene, her bygger den 700 kassa til å tåle det du vil.

ombyggingssettet til å sette inn en v8 er ikke dyrt og du kan bare sette inn større dyser og en annen ecm så forsetter du å bruke tbièn også

Høres ikke så ille ut det, problemet er jo at jeg ikke har sted å stå eller kompetanse på motorbytte.. jeg har vært med på utallige bytter tidligere, men det er på japsebil, og jeg har selv bytta motor på rx7, og det er jo lekende lett:D

Jeg brenner litt for å få inn ny motor og gearkasse:D

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke så ille ut det, problemet er jo at jeg ikke har sted å stå eller kompetanse på motorbytte.. jeg har vært med på utallige bytter tidligere, men det er på japsebil, og jeg har selv bytta motor på rx7, og det er jo lekende lett:D

Jeg brenner litt for å få inn ny motor og gearkasse:D

For ta å pire deg litt da.

http://v8astro.homestead.com/

https://shell7.tdl.com/~jags/AstroVan_Order.html

http://www.kjølen.no/astro.htm

http://www.mentalsocket.com/astro/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud... jeg har sett mange fine astroer, men den ene motoren der er jo strøken!

Sånn jeg kunne tenke meg å hatt ja...

Jeg ser for meg at det er enklere enn man skulle tro med motorbytte slik det ser ut på bilder hvertfall...

En annen ting jeg ser for meg at jeg burde gjøre er å legge opp hele det elektriske anlegget på nytt.. men er usikker på om det er verdt timene det tar.. dette er jo noe jeg har gjort utallige mange ganger før, men ikke på am-car. Ser ut som om det ikke er så mye, og det meste som er av ledninger er jo tjuvkoblinger og hurtigkoblinger..

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider