Gå til innhold

Fusking ved mye gass

Ranger emnet


Ole-H

Anbefalte innlegg

Noen biler har turtallsperre ved kald motor..

 

Skal vel være forsiktig med mye gass på en kald motor uansett da.. :)

 

Her er det fusking om du flytter pedalen mere enn 3 cm.

Har byttet plugger i dag, men ikke fått sett over lednignene ennå.

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av fordelerlokket og tørk av på innsiden, eventuellt skrap litt forsiktig på stiftene så de får bedre kontakt med den roterende polen. Funket på min Lancer. Hadde samme type problem som du.

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg gå over pluggledninger og fordeler i helgen, men jeg også holder en knapp på for mye bensin. Ikke skrudd på no biler med forgasser, men gikk jo endel i moped for endel år siden.

 

Regner med at det er auto-sjåk, men noen ca. svar på hvor den kan sitte?

 

:)

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være choken som kutter for sent, att motoren får for mye bensin etter at den har startet. Det kan resultere i at den dauer slik som din.

 

På min gamle bil er choken i forgasseren, men på direkte insprøytningsmotorer, slik som din, antar jeg at den ligger mellom luftfilteret og motoren ett sted. Finn ut om den åpner seg nok etter att motoren er startet.

 

Grunnprinsippet til en choke er jo att den struper luftinntaket, men bensinmengden er samme, motoren får da en meget fet bensinblanding pgs lite luft.

 

Kanskje dette hjelper...

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er autochoken som fusker så burde vel bilen gå greit ved kald motor men sef. ruskete på varm motor.. Høres ikke ut for meg som det er et chokeproblem hvertfall!

 

Skulle det være forgasseren som renner over så skulle man tro at bensinpumpa leverte nok bensin ved tomgang også slik at flottørkammeret ble oversvømt også da.. og at bilen ville fusket/stoppet hele tiden.. men men sef. ikke sikkert!

 

Du har jo byttet plugger,så ved å titte på de gamle pluggene så får du jo en fin indikasjon på hvordan forbrenningen er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det siden trådstarter sier han ikke har skrudd forgasser siden mopedtiden... håper han vet forskjell på gasser og inj. :)

 

Gasserne på disse motorene er hvertfall bare shaiten.. hadde en 87 mod. corolla 1,3 12v med forgasser som jeg monterte weber erstatningsgasser på etter endel krøll med den org...

ble som jeg fikk en ny motor! Dro bedre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår