Gå til innhold

Manglende instrumentlys AE92

Ranger emnet

corollaxl

Anbefalte innlegg

Jeg har en 89 Corolla 1,6XL AE92 hatchback. Etter et lite inngrep i midtkonsollen som endte med at stort sett hele midtkonsollen ble demontert, hadde jeg plutselig mangel på strøm forskjellige plasser i bilen. Mye tyder på at det er dårlig kontakt et sted eller rett og slett mangel på kontakt. Manglet først lys i hele midtkonsollen og strøm til cd-spilleren i tillegg til det som er nevnt nedenfor. Merkelig nok kom dette tilbake etter et målretta slag med knyttneven oppå dashbordet på passasjersiden. Lurer på om noen vet hva som kan være feilen (evnt hvor diverse aktuelle kontakter kan ligge) når jeg mangler lys i henholdsvis taket, den lille røde bilen som viser at en dør er åpen (inne i instrumentpanelet), lys i baggasjerommet og skiltlys (usikker på om skiltlyset er henger sammen med det andre, men det har ikke virket siden det heller). Sikringer er selvfølgelig sjekket. Har et koblingsskjema et sted også, men det er lite tilgjengelig. Tips tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... dette kan jo være både hummer og kanari. Det er vel bare å åpne opp igjen og rive litt i de kontaktene du har vært borti. Jeg ville også sjekket at alle jordkabler er på, for dette kan du ha glemt å feste ;)

Jeg har et koblingsskjema selv, men dette er ikke digitalt. Blir det krise så kan jeg kanskje knipse noen bilder av dette for deg.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Disse sikringene er sjekket og alle er fine. Som sagt så virker cd-spilleren igjen. Må vel bare demontere hele driten igjen og finne fram det koblingsskjemaet. Håpa bare noen visste om det var evnt. én kontakt og hvor den var. Er så jævlig knotent og trangt inni midtkonsollen der at jeg håpa jeg slapp, men det er vel bare å bite i det sure eplet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider