Gå til innhold

Ombygging av 960 95+ framfanger

Ranger emnet

-TORE-

Anbefalte innlegg

Ønsker litt beskrivelse(gjerne med bilder) av ombygging av framfangern til 960 95+

Tenker da på selve underdelen.

Har sett flere varianter, men den mest vanlige er vel 850r underdelen.

Evt fåes de kjøpt ferdige noested?

Tenker litt på å gjøre dette med min, så hvis noen har erfaring på området så kom gjerne med beskrivelser, helst med bilder av prosedyren.:)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850r underdelen er uten tvil den som passer bilen best,men det som er problemet er at plasten orginalfangern og plasten 850r underdelen er laget av ikke går å plastsveise sammen.

så hvordan "alle" gjør det vet ikke jeg.

850r underdelen er også av mye mykere plast enn 960 fangern.

Den første jeg fixa med 850r underdel ble jalla,frøvde meg på polyester og greier med den ble helt fiasko.

Finnes noe skikkelig lim,som også koster flesk som går å bruke.

Det som mange gjør nå får tiden er at de kapper av selve "leppa" på en r-fanger og monterer den på 960 fangern..

Blir jo en beholder de orginale tåkelysene da,men en slipper å fucke opp hele fangern.

blir nok jeg gjør dette neste gang..

v70r fangern går å plastsveise sammen med 960 fangern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida,:) senker de så de går litt over 18"erne. Svogern gjorde det på sin 940, ble bra der hvertfall.

18" med 225/35 gikk på med go klaring, samme dim jeg bruker også.

Bare jeg slipper å kjøre med nesen i være er jeg fornøyd.hehe..

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider