kjetil1972 Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 heisan lure på om noen har erfaringer med å kjøre med terrengdekk om vinteren. har helt nye BFGoodrich a/t dekk, tenker på å bruke dem til vinteren i stedet for de støyende piggdekka som i tillegg spore noe forferdelig:rolleyes: Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SRT-10 Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Helt nye BF All terrain dekk sitter godt på snø, men er veldig glatte på is. Har kjørt et par sesonger med de på vinteren. Men kjører du ofte på bare veier eller snø, så funker det fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 hehe kjørte hele vintern i fjor på BFG AT med 3200kg pickup.. GLATT!!! men alt går ;) bare å ta det litt rolig, 4x4 er must Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Nå vet ikke jeg åssen knastene dine er massive eller bra seipa opp (som lamellene i piggfri, de har 3-5 i hver eneste liten knast,) men det lønner seg å få de seipet opp. Du får visstnok både bedre grep, kortere bremselengde og mindre dekkstøy. Søk på 'seiping', ligger en del info på norsk, bl.a. på http://www.offroad.no. En kompis har både 35" terrengdekk og piggdekk til sin bil, og det kan ikke sammenlignes. Massive knaster på 10cm2 har ikke noe på snø å gjøre uten seiping. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajero Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Er mange som kjører på BFG AT om vinteren. Fungerer visst greit dersom du har en tung bil. Har jo litt å si hvor breie dekk du har, da du senker marktrykket. Jeg ville ikke hatt dekk breiere enn 10.5" = 265 Angående seiping så er det mange som gjør det, spesielt på MT dekk. Dette får du gjort på dekkverksted (dersom de i det heletatt er intr. i å ta inn brukte dekk med sand, da de sliter på knivene deres) eller du kan gjøre det selv med en vanlig stanlay kniv. Er mange som bare seiper midpartiet, og lar dekk skuldrene være. Hadde jeg bodd på innlandet der det er tørt og kaldt hadde jeg ikke vært i tvil om å kjørt på store AT dekk hele året.. Med "finværet" vi har fått nå, burde det vell ikke være lengre noe problem å finne ut av... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 de ble i glatteste laget:cool: har satt piggdekkene på bilen nå. Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 hehe er nok det beste, bilen min gikk sjelden rett hele vintern i fjor ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Høkeli-RacinG Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 kjører på mt hjul selv :P er glatt når vinteren kommer ! må få seipet de dette året ! Siter Ford Ranger xlt mk3 -07 model 22" 170/380 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-Cell Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 kjørte på BF AT i fjord vinter.. var nå overrasket over hvor godt dem satt på så og si alt av føre.. men klart.. på is er det ikke det samme som dekk som er spesielt utviklet for det.. Siter Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn OPC Driver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 utrolig hvor mye seiping hjelper. har du a/t eller m/t dekk, blir det som kjelker uten seiping. En kompis av meg har 33x13,5x15 Mickey Thompson baja claw på sin patrol,syke satan for et grep. Sitter bedre enn alt jeg har prøvd før både på snø, is, sand, gjørme osv. Til og med på stålis. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjesk Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Etter min meining heilt ubrukelege på vinterføre.Er det noen biler som det er viktig med gode dekk på så er det firehjuls trekkere. Kjører nå på Cooper Discovery AT Pigg og er kjempefornøgd.Kjører også Cooper Discovery på sommer og skal ikkje tilbeke til BF. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg