Gå til innhold

Protect lys ved høy spilling!

Ranger emnet

oljejan

Anbefalte innlegg

Har også samme problem.. med da med Lanzar OPTI2000D, er nok det at den får litt lite strøm, er ikke masse watt den produserer når den går ned mot 11v tror jeg :P. Jeg har helt nytt Exide TECH batteri, oh 0awg strømkabel ført bakover til forsterkern. Samme skjer om jeg bruker 1 eller 2 element, av typen RF Power stage 1 12". Kjører 2 ohm på 1 element.. 1 ohm når det er 2 element.Ny kasse til elementa samt ny forsterker er nok min løsning til neste år. Og få inn frontsetta da :).. brukt snart 3 år på det og gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

displayet på kondis'n viser helt ned i 11 volt ved høy spilling,kan dette ha noe å si?

Det er nok det som er grunnen, forsterkeren går i protect pga. at den ikke får nok strøm.

Vil anbefale deg og bytte batteri til f.eks Northstar sitt NSB70 og det holder nok til normalt bruk tenker jeg..

http://www.autobilstereo.no/index.php?main_page=product_info&cPath=5_38&products_id=848

Samtidig bør du oppgradere kablene til 50mm2 fra batteri og bak til forsterkeren, 50mm2 til jording både fra batteri til karosseri, og fra karosseri til forsterker. Du bør også bytte til minst 25mm2 fra dynamo til batteri, både + og jording.

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du å bytte bilens hoved batteri med Northstar NSB70? holder d ikke å kjøpe et Kinetik batteri fra morel.no? for eks HC600? pluss å bytte + og jording til 50mmm2?

hvis du har et Kinetik batteri i bagasjerommet + du skfter kablene til 50mm2. Så skal du ikke ha problem med strøm.

Vet ikke helt hvordan det vil bli i kombnasjon med hovedbatteriet. Vil kinetik batteriet da kunne tappe dette? Det anbefales jo helst å ha to batteri av samme type.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet virker det som om ampen får for lite strøm, men vist protect lampa begynner og lyse ved høy spilling kan dette også bety dårlig jording...

Jeg har blitt fortalt at man ikke bør paralellkoble to forskjellige batterier, da begynner de og tappe hverandre, trur de må ha like mye "amperetimer" eller ampere eller noe...

97 Eclipse GSX

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider