Dammed Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Trenger man å behandle lakken før vinteren, hvis man tok en full runde (cleaning, clay, polish og wax) i juli? Brukt Meguiars step 1, 2, 3 og så har jeg brukt nxt car wash hver gang jeg har vaska bilen, og jeg har prøvd å vaske bilen hver uke med vaskehansken og 2 bøtter. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Ville lagt på et lag eller tre med voks, eventuelt lakkforsegling ;) Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 - Vask - Clay - Step 1 - Step 2 - Lakkforsegling - Step 3(voks) 1-2 lag. Knall for vinteren :D Edit: Vask = Grunndig vask og alt. Sjekk også etter lakkskader og påbegynte "ting", slik at du ikke får en uhyggelig overraskelse til våren. Krinker og kroker som det har blitt slurvite vasket er bla. utsatt vet du. Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Vask bare bilen godt, og legg på 1 el 2 lag med step 3 (wax) så holder det en god stund..Et lag på lørdag, og et på søndag (i garasjen) så holder det en stund, kjøp deg GC shampoen til Megs også så har du en mildere shampo til å benytte om du vasker så ofte som du gjør..kan blande de også da, bittelitt NXT i bøtta og litt GC så er det "litt" sterkere GC du benytter, men tror det holder med GC som sagt, en gang i uker er såpass ofte at møkka ikke setter seg så godt på bilen, men går det 3-4 uker så er det ok med NXTn... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 ok, tror jeg legger bare et eller to lag med voks. Skal ordne maskin polering etter vinteren, så fjerning av riper o.l. er ikke høyeste prioritering. ;) Har lagt merke at jeg har et oljelag etter jeg har vasket bilen, hvilken avfettig kan jeg bruke, eller er det fritt valg, siden jeg skal vokse biler senere? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Oljelag? benytt mindre såpe når du vasker tipper jeg....Tenker du på å fjerne oljelaget trenger du muligen en rens vil jeg tro, og da er du tilbake til step 1 i DC serien, men det kan godt være du fjerner det om du vasker bilen med mindre såpe i vannet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 ja oljelag, for å forklare det på en annen måte så er det fett aktig, det blir spor etter fingeren når du tar på lakken og ja hendene er rene da. Hvor mye såpe er nok i en vanlig str vaskebøtte? Tror det er en 10 liters bøtte. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 ca et kork/lokk, fyll opp 2/3 deler med vann først, ha i en kork/lokk såpe og fyll opp resten...mht NXT flaska... Mye såpe er ikke bra, ikke farlig, men det blir såperester etter vask, samt at om du skyller av bilen med hageslange er den ikke like effektiv som en ht-vasker er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 har planer om å kjøpe meg ht og en foam gun til våren. ;) Ok, håper det holder med vasken. Takk for svara. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Ja får satse på det... ht og foam LANCE ikke gun, den lancen til en Karcher er skummets konge, helt sjef..men foam gun er bra den og, men måtte jeg velge er det lance som gjelder...kjekt med begge to egentlig...eh he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Har lagt merke at jeg har et oljelag etter jeg har vasket bilen, hvilken avfettig kan jeg bruke, eller er det fritt valg, siden jeg skal vokse biler senere? Ikke noe slikt du har da? Da må du til med en lakk rens. Så blir den pen igjen :) Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 ca et kork/lokk, fyll opp 2/3 deler med vann først, ha i en kork/lokk såpe og fyll opp resten...mht NXT flaska... Mye såpe er ikke bra, ikke farlig, men det blir såperester etter vask, samt at om du skyller av bilen med hageslange er den ikke like effektiv som en ht-vasker er. Doseringen er jo egentlig 4 caps/lokk pr gallon(3.78liter). MG mener det skal gå fint med den doseringen utenpå for eks #21. Greit å lage seg en målekopp. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simensk Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Jeg bare lurte på om jeg har gjort nok før vinteren Jeg har vaska den dritgrundig overalt for hånd.. så har jeg polert hele bilen del for del med autoglym (den med rød firkant) polerte dritlenge, og så når jeg var ferdig med det så tok jeg på sånn autoglym gloss (gullfarga firkant, er sånn lakkforsegling) er ikke sikker på hva den het helt.. også tok jeg hele bilen med den også.. Jeg bare polerte felgene med den vanlige røde polergreia. Så tok jeg autoglym glass polish etterpå på alle vinduene. Høres det ålreit ut eller? Siter Audi 80 1.9 TDi STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Syns det høres ut som en grei behandling det. Jeg påførte Autoglym High Gloss Protection (den gullfargede) på en bil for leenge siden. Og den beholdte vann-perleeffekten i et halvt år! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 ei nei, oljen er gjennomsiktig, du ser det ikke hvis du ikke tar på bilen. ;) bilen er skitten nå så skal sjekke hva som skjer når jeg vasker den i helga. ;) Foam LANCE er notert! :) Ja kjekt med pose og sekk. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg