Gå til innhold

Semi Pro..... Ny klasse i drifting.

Ranger emnet


Japan-Auto

Er det en god ide å ha med Semi Pro?  

33 stemmer

  1. 1. Er det en god ide å ha med Semi Pro?

    • Ja, det er en god ide og ta med Semi Pro nå!
    • Nei, det er ikke en god ide å ta med Semi Pro nå!


Anbefalte innlegg

Poenget med dette er at det skal bli mere gjevt å kjøre Pro. Høyere nivå på en måte..

Semi Pro og Pro blir som sagt over blir kjørt på samme måte. Likt poengsystem og elimineringssytem. Pro har kanskje det lille ekstra.

 

Om du ikke kjørte i fjor og kom høyt opp på lista, og ikke kjører License Day neste sessong så har du fortsatt mulighet til å kjøre Pro. Du kan kjøre det opp til Pro ved vinne en av Semi Pro rundene som Tom Ole nevnte tidligere.

 

Det vil skape mer konkurranse i Semi Pro - og for meg så virker dette ganske spennende. Det å få club kjørere som kunne kjørt pro er vel hele poenget med Semi Pro + å skape litt mer konkurranse instinkt..

 

Nå svarte du rett forbi det jeg spurte om... Greeeeaat success... ;)

Poenget er at jeg er lite interessert i å starte året i Semi pro for å kjempe om poeng i Pro... Blir brått vesentlig mindre attraktivt.

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

for min del kunne man egentlig kjørt bare EN klasse om det ikke var for at bilens tekniske stand/bygg bestemte dette.

 

det er jo poengene som avgjør hvem som er best anyway!

Men i dag er det faen ikke mye forsjell på PRO og CLUB i grunn! dette så vi jo på superfinalen i drift GP.

 

Club hadde jo like mye score som oss i pro. eneste forsjell på oss er at noen hadde og andre ikke bur og hovedstrøms bryter

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne fete videoen:

 

Er fra australia. Synes det ser ganske fett ut med to eller flere som kjører i følge ass. Så det er vel et poeng å få til en del pro-kjøring. det er sikkert morsommere, ser iaff sykt gøy ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært pro kjørimg i hele år da, med twin kjøring etter kvalifisering. Spørsmålet er om pro skal deles i to? å evt hvordan.

 

ja veit jo det.

Men om dere deler pro i to, så synes jeg dere skal line opp alle bilene i semi pro og pro samtidig og la de kjøre samtidig for å få litt effektivitet i dette her.

Slik at det blir to hovedklasser, club og pro, hvor pro er delt i to, men att alle i pro og semi pro kjører samtidig. (mener da at semipro kjører mot hverandre og pro mot hverandre, men at det blir kjørt i samme heat)

Dette fordi at da blir det mindre venting og dødtid på treffene istedenfor hvis det er 3 helt egne klasser, noe som på en måte er litt mye, spør du meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg veldig inn her, men vil bare kommentere at mitt inntrykk er at de som har Pro-biler men allikevel velger Club gjør det nettopp fordi de er skeptiske til å kjøre twin. Mange av de bilene det gjelder er svært påkostede gatebiler som førerene kanskje er litt mer redd for enn at de ønsker å kjøre side om side med en annen bil. Så slik sett er det i mine øyne litt tidlig med twin.

 

Strengt tatt får vel litt fler av Pro-gutta lære seg skikkelig twin før man skal begynne med enda en klasse ;)

 

Edit: Dette er bare min personlige mening altså. Ikke noe i veien for en ny klasse i forhold til regelverket eller noe. Så fritt frem for hver enkelt arrangør hvilke klasser man ønsker å invitere til :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg veldig inn her, men vil bare kommentere at mitt inntrykk er at de som har Pro-biler men allikevel velger Club gjør det nettopp fordi de er skeptiske til å kjøre twin. Mange av de bilene det gjelder er svært påkostede gatebiler som førerene kanskje er litt mer redd for enn at de ønsker å kjøre side om side med en annen bil. Så slik sett er det i mine øyne litt tidlig med twin.

 

Strengt tatt får vel litt fler av Pro-gutta lære seg skikkelig twin før man skal begynne med enda en klasse ;)

 

Edit: Dette er bare min personlige mening altså. Ikke noe i veien for en ny klasse i forhold til regelverket eller noe. Så fritt frem for hver enkelt arrangør hvilke klasser man ønsker å invitere til :)

 

Enig i mye av dette.

Hele sporten er såpass ny at det kanskje hadde gått an å kjøre samme klasseinndeling til neste år også og heller prøve å se på gevinsten av forandring av klassene da.

Og det ligger da absolutt et poeng i at driftebilene som blir brukt er av SVÆÆRT sprikende verdi. Er lett å bli paranoid for at han du kjører twin mot plutselig snurrer på en sånn måte at en kræsj er uungåelig osv. Og det er kjipt hvis bila er veldig gjennomført og dyre.

Så en video fra Australia med JÆVLA mye krasjing, fy faen og folka der nede satser :) Gikk så bilene spruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

per dags dato så er det jo kun de 16 beste etter kvalik som kjører twin sant?

og da er det jo allerede delt inn.

 

MEN om gutta vil ha trening, kjøre løp uten twin så kan de kjøre club til de selv føler at de kan ta steget opp.

 

For selv om bilen er bygget etter pro ( sikkerhets messig )

så kan man jo fortsatt kjøre club sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke heller dra frem batongen på bordet og måle den?

Jeg i utgangspunktet synes er latterlig at vi først og fremst har 2 arrangører.. spes da de ikke kan samarbeide.. ene vil ha baner andre nekter hverandres bannere etc.

 

Hvordan blir det til neste år?.. vet at poengene fra ene ikke vil funke på den andre serien

 

Hvem skal få lov til å kjøre hvilken serier etc? dette blir jo bare tull i grunn.

 

Jeg vil helst være nøytral. om jeg blir nekta å kjøre ene serien fordi jeg kjører andre, eller må ta av og sette på nye banere for hvert jævla treff/løp/trening gir jeg heller fingern til hele opplegget og holder meg til private bane dager og herjer i filler bilen på den måten og driter fullstendig i hele konkuranse greja!

 

Noen her som kan fylle meg inn med info?!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ligger da absolutt et poeng i at driftebilene som blir brukt er av SVÆÆRT sprikende verdi. Er lett å bli paranoid for at han du kjører twin mot plutselig snurrer på en sånn måte at en kræsj er uungåelig osv. Og det er kjipt hvis bila er veldig gjennomført og dyre..

 

Da syns jeg heller at den PYSA DER heller kan la den nypolerte fine dyre bilen sin stå hjemme i garasjen så kan han heller reise ut til skogen med mor og far og plukker bær den helgen vi andre gutta kjører så glassfibern spruter

 

Det er faen meg det siste man skal tenke på i grunn! shit happens ja. men det tar man som det kommer. i går psyka jeg meg opp til å jage par biler i twin drift som vi kjørte og det var faktisk jævli morro fordi jeg stolte på han forran meg, fordi han kjører såppas stødig og fint runde for runde. ja tving kan skje. men slikt må man bare ta som det kommer. man har jo ratt og bremser har man ikke:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke heller dra frem batongen på bordet og måle den?

Jeg i utgangspunktet synes er latterlig at vi først og fremst har 2 arrangører.. spes da de ikke kan samarbeide.. ene vil ha baner andre nekter hverandres bannere etc.

 

Hvordan blir det til neste år?.. vet at poengene fra ene ikke vil funke på den andre serien

 

Hvem skal få lov til å kjøre hvilken serier etc? dette blir jo bare tull i grunn.

 

Jeg vil helst være nøytral. om jeg blir nekta å kjøre ene serien fordi jeg kjører andre, eller må ta av og sette på nye banere for hvert jævla treff/løp/trening gir jeg heller fingern til hele opplegget og holder meg til private bane dager og herjer i filler bilen på den måten og driter fullstendig i hele konkuranse greja!

 

Noen her som kan fylle meg inn med info?!

 

Dette er jo veldig OT men skal allikevel svare så kort som mulig på det. At det er to eller kanskje neste år også enda flere arrangører er nok ikke noe stort problem. Det vil jo som mange har sagt tidligere føre til flere muligheter for å få kjørt. Man må jo ikke delta på alt om man ikke vil eller har tid/råd. Er nok ingen som vil bli nekta å kjøre i en serie fordi han også kjører i en annen serie, ihvertfall vil ikke det skje fra vår side, og jeg tror ikke det vil skje fra noen andres hold heller.

 

Poengene fra den ene serien vil ikke telle i den andre nei, ser vel ikke noe problem med det heller men... Ville vel heller blitt veldig rotete om det hadde vært slik.

 

Det med frontvindu bannere så tror jeg nok desverre at begge (og evt. nye) parter vil forlange at deltakerne ikke kjører med reklame for en annen serie på deres arrangement. Det er jo naturlig i forhold til at det også vil være sponsorer osv inne i bildet. Det kan man jo finne en løsning på ved kanskje å ha en banner fra hver arrangør på et materiale som man lett kan bytte ut i vinduet.

 

----------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange innspill! Fortsett å si meningene deres så vi kan få til et så godt system som mulig. Luftet litt om dette nå på driftmeet igår også og det virker som stort sett "alle" synes dette høres bra ut, men det er fortsatt viktig å sette lys på alle mulige problemer som kan oppstå slik at vi kan lage et så godt system som mulig. Her kommer noen svar:

 

Synes dette hørtes litt snålt ut jeg. Hvis jeg ikke kjører licence day, og ikke har kjørt i år, så skal jeg ikke få kjøre i Pro, om jeg så kjører aldri så bra?

 

Det vil jo ikke være interessant for meg som sjåfør å jakte poeng i en klasse jeg ikke kjører, så det blei liksom ikke riktig i midt hode...

__________________

Martin Sørlie, 1985.

http://www.driftgp.no

*Fat is the new thin, wide is the new slim*

 

Jo, vi sier jo at vi også vil åpne for at dommerne (kanskje et utvalgt panel) skal kunne utifra prestasjoner de ser kunne plukke ut førere og tilby de en plass i PRO. Så det er ikke bare resultater fra ifjor og Licence day som vil være utslagsgivende her om du skal få kjøre i PRO eller ikke.

I tillegg vil det være muligheter til å avansere opp ved å vinne en runde i Semi Pro. Det er MANGE måter å løse dette på, og dette er foreløpig kun et forslag på hvordan nettopp dette kan løses. Har lagt ut denne tråden nettopp for å få flere forslag til hva som kan være lurt og gjøre.

 

Er ikke helt sikker på hva du egentlig mener med den siste teksten der Det vil jo ikke være interessant for meg som sjåfør å jakte poeng i en klasse jeg ikke kjører, så det blei liksom ikke riktig i midt hode... Hvis du vil være med å jakte på poeng i PRO klassen bør du møte opp på Licence day og prøve å få blitt med, på samme måte som det er viktig å møte opp på alle rundene videre i serien. Hvis jeg forsto deg rett.

 

----------------------------------------------------------------

 

Hva med om Pro å semi pro kjører kval sammen på løpene. Å så kan man sette opp de to klassene etter hvorden men kvalifiserer seg.

__________________

1997 Carina stv

1996 Corolla Ginza

1984 Land Cruiser

1984 Starlet bakhjulstrekk

 

På denne måten blir det veldig vanskelig å samle poeng i en serie. Men bortsett fra det en veldig god ide med tanke på at flere da ville få kjørt twin. Med en klasse så blir det jo begrenset til BEST 16... Men jeg tror allikevel mest på å skille de to klassene helt.

 

---------------------------------------------------------------

 

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Turbokjell

Har vært pro kjørimg i hele år da, med twin kjøring etter kvalifisering. Spørsmålet er om pro skal deles i to? å evt hvordan.

 

ja veit jo det.

Men om dere deler pro i to, så synes jeg dere skal line opp alle bilene i semi pro og pro samtidig og la de kjøre samtidig for å få litt effektivitet i dette her.

Slik at det blir to hovedklasser, club og pro, hvor pro er delt i to, men att alle i pro og semi pro kjører samtidig. (mener da at semipro kjører mot hverandre og pro mot hverandre, men at det blir kjørt i samme heat)

Dette fordi at da blir det mindre venting og dødtid på treffene istedenfor hvis det er 3 helt egne klasser, noe som på en måte er litt mye, spør du meg da.

__________________

Hvorfor forsvant forrige istid? ikke pga forbruk av fossilt brenstoff ihvertfall.

 

Pussig, tanken min startet faktisk med det om at hvis man delte PRO klassen i to når man skulle line opp førerne slik at de åtte med høyest poeng etter kval kjørte mot hverandre og så de neste åtte mot hverandre så hadde det ikke vært så stor overgang og begynne i PRO. Etter mye tenking frem og tilbake så falt jeg ned på at det ikke var noen grunn til ikke å dele det hele opp i to klasser. Eneste argumentet jeg fant imot var at det kanskje var for få førere. Det er IKKE noe problem for neste sesong. Behøver ikke å bli noe ekstra venting for publikum mellom Semi Pro og Pro heller. Hvis det mot formodning og av praktiske årsaker skulle vise seg at det må bli litt venting i mellom så har vi planer for "pauseunderholdning" av det ikke kjedelige slaget. Så død tid er ikke et tema. Har også vist seg at en BEST 16 runde lar seg gjennomføre på mye kortere tid enn vi brukte i starten av sesongen, og med erfaring og bedre opplegg for neste år så vil tiden ytterligere gå ned slik at det er veldig stort rom for å kunne kjøre både Club, Semi Pro og Pro på en dag. En av hovedgrunnene til at Drifting er blitt så populært er nettopp at sporten er så publikumsvennlig. Derfor vil vi for neste sesong tilstrebe at avviklingene av heatene vil gå enda raskere, slik at det skjer ting "Non Stop".

 

----------------------------------------------------------------

 

Skal ikke blande meg veldig inn her, men vil bare kommentere at mitt inntrykk er at de som har Pro-biler men allikevel velger Club gjør det nettopp fordi de er skeptiske til å kjøre twin. Mange av de bilene det gjelder er svært påkostede gatebiler som førerene kanskje er litt mer redd for enn at de ønsker å kjøre side om side med en annen bil. Så slik sett er det i mine øyne litt tidlig med twin.

 

Strengt tatt får vel litt fler av Pro-gutta lære seg skikkelig twin før man skal begynne med enda en klasse

 

Edit: Dette er bare min personlige mening altså. Ikke noe i veien for en ny klasse i forhold til regelverket eller noe. Så fritt frem for hver enkelt arrangør hvilke klasser man ønsker å invitere til

__________________

Bilforumet.net

Designer

__________________

Fredrik Sørlie aka FSR

 

 

De som vil kjøre Club skal fortsatt få lov til det. Dette her er mer ment som en tilbud for de som har lyst til å twin drifte men synes steget til Pro er litt vel høyt.

 

Strengt tatt får vel litt fler av Pro-gutta lære seg skikkelig twin før man skal begynne med enda en klasse

 

Mener du med dette at Pro gutta ikke er bra nok til å kjøre twin? Og hvorfor vil enda en klasse føre til at man blir dårligere til å twin drifte? Dette er ment tvertom at flere skal få begynne å lære seg twin tidligere. Noe jeg heller tror vil bidra til at flere vil bli bra på å twin drifte...

 

----------------------------------------------------------------

 

Hele sporten er såpass ny at det kanskje hadde gått an å kjøre samme klasseinndeling til neste år også og heller prøve å se på gevinsten av forandring av klassene da.

Og det ligger da absolutt et poeng i at driftebilene som blir brukt er av SVÆÆRT sprikende verdi. Er lett å bli paranoid for at han du kjører twin mot plutselig snurrer på en sånn måte at en kræsj er uungåelig osv. Og det er kjipt hvis bila er veldig gjennomført og dyre.

Så en video fra Australia med JÆVLA mye krasjing, fy faen og folka der nede satser Gikk så bilene spruta.

__________________

Hvorfor forsvant forrige istid? ikke pga forbruk av fossilt brenstoff ihvertfall.

 

Hvorfor vente et år med det? Er ellers enig med deg at det er trist for en med en bil til mange hundre tusen skal bli torpedert av en nybegynner i en bil til tyve tusen, men ser ikke noen grunn til at det problemet skal bli større ved å innføre en mellom klasse i twin... heller omvendt.... og som sagt: De som fortsatt ønsker å kjøre singel i Club skal få lov til det så lenge de vil. Dette er ment som et tilbud for de som selv ønsker å twin drifte!

 

--------------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi sier jo at vi også vil åpne for at dommerne (kanskje et utvalgt panel) skal kunne utifra prestasjoner de ser kunne plukke ut førere og tilby de en plass i PRO. Så det er ikke bare resultater fra ifjor og Licence day som vil være utslagsgivende her om du skal få kjøre i PRO eller ikke.

I tillegg vil det være muligheter til å avansere opp ved å vinne en runde i Semi Pro. Det er MANGE måter å løse dette på, og dette er foreløpig kun et forslag på hvordan nettopp dette kan løses. Har lagt ut denne tråden nettopp for å få flere forslag til hva som kan være lurt og gjøre.

 

Er ikke helt sikker på hva du egentlig mener med den siste teksten der Det vil jo ikke være interessant for meg som sjåfør å jakte poeng i en klasse jeg ikke kjører, så det blei liksom ikke riktig i midt hode... Hvis du vil være med å jakte på poeng i PRO klassen bør du møte opp på Licence day og prøve å få blitt med, på samme måte som det er viktig å møte opp på alle rundene videre i serien. Hvis jeg forsto deg rett.

 

----------------------------------------------------------------

 

 

 

--------------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

 

 

Poenget mitt er at jeg på et stramt budsjett og allerede med lisens kanskje ikke har råd til å kjøre en licence day i tillegg til all annen kjøring, og da ville det jo være dumt om jeg i tillegg må kaste bort et løp og kanskje flere poeng på å måtte kvalifisere meg gjennom et løp i Semi Pro.... Interessen for å kjøre Powerdrift for å jakte poeng i Pro-klassen blir jo mindre hvis jeg skal ha et løp mindre enn alle de andre i Pro... Blir jo litt skjev poenginndeling det?

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår