Gå til innhold

Semi Pro..... Ny klasse i drifting.

Ranger emnet


Japan-Auto

Er det en god ide å ha med Semi Pro?  

33 stemmer

  1. 1. Er det en god ide å ha med Semi Pro?

    • Ja, det er en god ide og ta med Semi Pro nå!
    • Nei, det er ikke en god ide å ta med Semi Pro nå!


Anbefalte innlegg

Det du nevnte sist her er egentlig det viktige for meg merker jeg. Treffet på Lånke og Kristiansand har vært mine favoritter i år, pga avslappet stemning og masse kjøretid. Man slipper å stresse så veldig med å bytte hjul og man kan slappe litt av innimellom og kjøre litt til. Så ha en konkuranse på slutten av dagen, eller ha litt mere frikjøring etter konkuransen igjen.

 

Nivået på kjøringa blir fort enda høyere hvis man får litt kjøretid på treffene. Det er gøy å dra å lage litt show og gi drifting litt PR på feks gatebil på travbanen i drammen, Eller det andre treffet vi hadde på Rudskogen tidligere i år når det var litt andre klasser som kjørte på banen og. Men det blir jo mindre kjøretid.

 

Man kunne jo gjort det sånn at på powerdrift sin treff hvor man har mye banetid. Så kan man jo kvalifisere alle de som vil kjøre i pro til en twin konkuranse i pro den dagen. Med 8 eller 16 biler alt etter hvor mange som kommer. Så hadde det vært morsomt å kanskje bare hatt noen dommere som satt å så på treninga og frikjøringa, så kvalifiserer man seg til konkuransen basert på streetcred og generell imponering av dommerne i frikjøringa :). Da slipper man å stoppe opp og slippe en og en på banen osv. Man trenger bare flaggvakter og dommere. Da blir det mye flyt, og pro biler kan trene mere på twindrift osv, og det blir mere action for publikum.

 

Det er vel de treffene hvor det er begrenset kjøretid og hvor man feks er invitert av en annen arrangør man må finne ut hvordan man skal løse det. dumt hvis det er 30 min med drifting som pauseshow og 70 driftebiler som dukker opp. dæven det ble mye tekst så tidlig på morgenen. Jeg er sikkert uenig med meg selv når jeg leser dette litt senere.

 

 

He he... mye på engang ja. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her.

 

Man kunne jo gjort det sånn at på powerdrift sin treff hvor man har mye banetid. Så kan man jo kvalifisere alle de som vil kjøre i pro til en twin konkuranse i pro den dagen. Med 8 eller 16 biler alt etter hvor mange som kommer. Så hadde det vært morsomt å kanskje bare hatt noen dommere som satt å så på treninga og frikjøringa, så kvalifiserer man seg til konkuransen basert på streetcred og generell imponering av dommerne i frikjøringa :). Da slipper man å stoppe opp og slippe en og en på banen osv. Man trenger bare flaggvakter og dommere. Da blir det mye flyt, og pro biler kan trene mere på twindrift osv, og det blir mere action for publikum.

 

Mener du her under konkurranse eller på rene treninger som Driftmeet osv? Har vært snakket om å gjennomføre kval på denne måten, men tror vi under konkurranse heller skal gjøre det på den "gamle" måten og heller være veldig raske til å sende ut bilene etter hverandre så det allikevel blir flyt i det. Er som du sier viktig for både førere og publikum at det blir minst mulig venting også under konkurranse. Som på runde 5 på Gatebil i september hvor vi sendte av gårde to og to par. Dvs si at et par kjørte ut, neste par deretter før første par igjen begynte på runde 2. På den måten så slapp vi å stå og vente på at det første paret skulle kjøre helt rundt og begynne på sin neste runde. Tror ikke dette vil bli noe problem neste år da vi vil holde et sterkt fokus på at det skal være full action for publikum og samtidig minst mulig venting for førerne. På trening kunne vi jo gjort dette! Er jo viktig å trene på konkurranse situasjoner.... Er litt rart kanskje men de fleste førerne mistrives faktisk en del med å kjøre konkurranse... Så la oss få det fort overstått så vi får mest mulig tid til frikjøring! hehe

 

Hva mener du om Semi Pro da?

 

---------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke sagt at du skal gjøre det.. Hva du gjør er jo opp til deg selv. Sånn jeg forstod deg så vil du kjøre Pro uansett.. Om det blir Semi Pro så er jo License Day en mulighet til å rykke opp fra Semi Pro..

 

Må man ikke fornye lisensen for hvert år?

 

Uansett, License day er jo en dag med mye kjøring, så jeg ville hvertfall deltatt der.. =)

 

Jeg skal prøve å skissere det for deg én eneste gang til. Jeg vil kjøre Pro, jeg HAR lisens for racing, rallycross, bakkeløp, rally og drifting. Den må betales for hvert år, men man må ikke ta den på nytt.

 

Skal jeg kjøre Powerdrift-serien, så skal jeg kjøre i Pro og kjempe om å komme så langt opp som mulig. Derfor vil jeg kjøre alle løpene slik alle de andre Pro-førerne naturligvis også vil, for å få mest poeng. Men da er det ikke sikkert det er penger til å kjøre en Licence day(som jeg ikke trenger i utgangspunktet), og det å kjøre et løp i en klasse jeg ikke kjører, som er ment for de som vil ha en myk overgang, er for meg meningsløst.

 

Det er ikke alle som har utømmelige midler til kjøring selv om de jobber ræva av seg. Catch my drift?

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å skissere det for deg én eneste gang til. Jeg vil kjøre Pro, jeg HAR lisens for racing, rallycross, bakkeløp, rally og drifting. Den må betales for hvert år, men man må ikke ta den på nytt.

 

Skal jeg kjøre Powerdrift-serien, så skal jeg kjøre i Pro og kjempe om å komme så langt opp som mulig. Derfor vil jeg kjøre alle løpene slik alle de andre Pro-førerne naturligvis også vil, for å få mest poeng. Men da er det ikke sikkert det er penger til å kjøre en Licence day(som jeg ikke trenger i utgangspunktet), og det å kjøre et løp i en klasse jeg ikke kjører, som er ment for de som vil ha en myk overgang, er for meg meningsløst.

 

Det er ikke alle som har utømmelige midler til kjøring selv om de jobber ræva av seg. Catch my drift?

 

Jeg har skjønt det..:m'm:

Men du lever i et demokrati, og om det blir Semi Pro eller ikke får vi vente å se.

Alle kan ikke rette seg etter din økonomi, så du får prioritere det du synes er best for din deltagelse i sesongen 2008

 

Det jeg prøver å si er, HVIS det blir Semi Pro så øker sjansene dine for å rykke opp i PRO ved å delta på License Day - Hvor x antall Semi Pro førere blir valgt ut til å kjøre Pro. (Om det blir sånn da selvfølgelig - Det får Powerdrift/Tom Ole avgjøre)

Hvis du ikke blir valgt ut på License Day, så har du fortsatt mulighet til å rykke opp i Runde 1, eller 2,3,4,5,6 .....? (Hvor mange runder blir det?)

 

Om du ikke klarer å komme deg opp til Pro løpet av sessongen, så er ikke det noe å gjøre med. Det er opp til deg hva du gjør, det er flertallet og Tom Ole som avgjør hvordan dette blir lagt opp til neste sesong.

 

Uansett hvordan det blir, tror jeg det blir en sinnsykt fet sesong!

 

Ok. Det var sånn det var med lisensen. Synes det virka litt merkelig selv ;)

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt det..:m'm:

Men du lever i et demokrati, og om det blir Semi Pro eller ikke får vi vente å se.

Alle kan ikke rette seg etter din økonomi, så du får prioritere det du synes er best for din deltagelse i sesongen 2008

 

Det jeg prøver å si er, HVIS det blir Semi Pro så øker sjansene dine for å rykke opp i PRO ved å delta på License Day - Hvor x antall Semi Pro førere blir valgt ut til å kjøre Pro. (Om det blir sånn da selvfølgelig - Det får Powerdrift/Tom Ole avgjøre)

Hvis du ikke blir valgt ut på License Day, så har du fortsatt mulighet til å rykke opp i Runde 1, eller 2,3,4,5,6 .....? (Hvor mange runder blir det?)

 

Om du ikke klarer å komme deg opp til Pro løpet av sessongen, så er ikke det noe å gjøre med. Det er opp til deg hva du gjør, det er flertallet og Tom Ole som avgjør hvordan dette blir lagt opp til neste sesong.

 

Uansett hvordan det blir, tror jeg det blir en sinnsykt fet sesong!

 

Ok. Det var sånn det var med lisensen. Synes det virka litt merkelig selv ;)

 

Jeg har ikke sagt at Semi pro ikke skal bli en realitet, men at klassene bør holdes adskilt helt. Skal en som har kjørt Club og går over i Semi pro dyttes videre hvis han vinner, selv mot sin vilje?

 

Ingenting skal legges opp etter min økonomi, men det er jo helt klart at hvis jeg har en Pro bil og lisens, så blir det litt dumt å sette meg sammen med en som kjører Semi pro som fersking med strøken bil og er livredd for å bulke.

 

Vi kan godt seede, men det får bli forbeholdt hver klasse, ingen vits i å seede førerne på tvers av klassene...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får et tilbud om å gå videre til Pro. Tvang blir latterlig i denne sammenheng. Det vil bare gjøre førerene nervøse/usikre om de blir tvunget opp til Pro..

 

Semi Pro blir som Pro var denne sesongen - og Pro nesten sesong blir et nivå høyere - altså man må kvalifisere seg til Pro fra Semi Pro. Om man synes Pro blir for tidlig, er det bare å fortsette i Semi Pro..

 

Ingen som har sagt noe om tvang..

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får et tilbud om å gå videre til Pro. Tvang blir latterlig i denne sammenheng. Det vil bare gjøre førerene nervøse/usikre om de blir tvunget opp til Pro..

 

Semi Pro blir som Pro var denne sesongen - og Pro nesten sesong blir et nivå høyere - altså man må kvalifisere seg til Pro fra Semi Pro. Om man synes Pro blir for tidlig, er det bare å fortsette i Semi Pro..

 

Ingen som har sagt noe om tvang..

 

Har det brått blitt vedtatt nå eller?kiddie

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enda en klasse blir jo fort enda mere tid som går med til kjøring. og det er ikke alle i publikum som klarer og holde følge med alt hele tiden.

 

Pro er jo de 16 beste som kjører twin.

om man ikke liker dette, kan man kjøre i club for og bli bedre kjent med bilen og slippe twin delen i konk.

 

og selv om bilen er bygget etter pro så kan man jo kjøre club ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ta noe for gitt, men det ser ut til at majoriteten ønsker Semi Pro velkommen allerede i år. (I et annet forum som denne samme tråden ble lansert er det nå 15 for og ingen mot) Men det tar vi ikke noen avgjørelse på enda, det er dere som bestemmer og hverken jeg eller Powerdrift (som nevnt her tidligere). Vi følger selvfølgelig hva førerne ønsker, derfor vi også har lagt ut denne tråden.

 

Fint om dere kan komme med noen forslag på hvordan vi praktisk best kan løse dette (hvis det blir slik).

 

Fyr løs!!!

 

---------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste måten å gjøre det på er å dra frem anacondaen på bordet og måle lengden.. alle under 16cm må kjøre club..

 

regner med at jeg som er utlending må kjøre alene i pro neste år da?!:.. hmf... blir sjow ja

 

Må si du har kreativitet på topp!

 

Japan-Auto: Egentlig klar over at det er flertallet som bestemmer =) Gitt litt fort over tastaturet, og litt tregt i hue ;) hehe

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... mye på engang ja. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her.

 

 

Mener du her under konkurranse eller på rene treninger som Driftmeet osv? Har vært snakket om å gjennomføre kval på denne måten, men tror vi under konkurranse heller skal gjøre det på den "gamle" måten og heller være veldig raske til å sende ut bilene etter hverandre så det allikevel blir flyt i det. Er som du sier viktig for både førere og publikum at det blir minst mulig venting også under konkurranse. Som på runde 5 på Gatebil i september hvor vi sendte av gårde to og to par. Dvs si at et par kjørte ut, neste par deretter før første par igjen begynte på runde 2. På den måten så slapp vi å stå og vente på at det første paret skulle kjøre helt rundt og begynne på sin neste runde. Tror ikke dette vil bli noe problem neste år da vi vil holde et sterkt fokus på at det skal være full action for publikum og samtidig minst mulig venting for førerne. På trening kunne vi jo gjort dette! Er jo viktig å trene på konkurranse situasjoner.... Er litt rart kanskje men de fleste førerne mistrives faktisk en del med å kjøre konkurranse... Så la oss få det fort overstått så vi får mest mulig tid til frikjøring! hehe

 

Hva mener du om Semi Pro da?

 

---------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

 

Semi pro kan være en bra løsning det. Men hvis jeg ser tilbake på treffene fra i år så har ikke alle pro bilene kommet på hvert treff, av forskjellige grunner. tekniske problemer eller at det ikke passer osv. hvis vi har 25 biler i pro så kommer kanskje 16 feks. ellers så har jeg troa på å fortsette som vi har gjort, og heller dra fram semi pro planen den dagen det blir for mange pro biler. hvis det skulle dukke opp litt mange og kvalifiseringa kanskje blir litt kjedelig å se på da må vi få Bo og Jostein til å være speakere igjen :), det krydrer bra. Og de kjenner de fleste førerne litt så de kan komme med litt sladder osv. Det var morsomt å høre på de på Våler "Dette er det råeste jeg har sett siden David Copperfield gikk gjennom den kinesiske muren"

 

 

Konkuranse må til for publikum og for sponsorene sin del. Og jeg syns det begynner å bli mere å mere morsomt å kjøre konkuranse. Men jeg merker at jeg som gammel snowboarder ikke har så stort konkuranse instinkt :). Jeg kommer mest for å få kjørt fra meg litt. Så har jeg blitt hekta på twin kjøring. Den morsomste kjøringa for min egen del i år var å kjøre twin drift med Kenneth Moen på løypa i Kristiansand. Høy fart komibinert med litt teknikk for å treffe den svingen gjorde den traseen litt tøff syns jeg.

 

Det å prøve å bruke flest mulig baneanlegg i løpet av en sesong gjør det litt mere spennende. Og det har vært kjempemessig i år syns jeg. Rudskogen, våler, lånke, kristiansand, gardermoen, alle banene er morsomme å kjøre på på sin måte. Hadde vært tøft med to treff på våler, løypa der er tøff. Så er jo Lånke litt action pga litt humper som gjør det litt teknisk og litt god fart over den første kulen.

 

Løsningen på Gatebil var veldig bra. det gir bilene en liten kjølerunde og, som kan være greit å tenke på, bilen min blir litt varm etter 3 runder gjennom traseen på lånke, 1 min med kjøring eller tomgang senker vanntempen mye. (mulig koyo radiatoren og flexalite vifta mi er noe fake Kina kopi :))

 

Jeg er veldig imponert over at dere har klart å ha så mange treff i år, på så mange steder og at alle har vært kjempemorsomme og hyggelige å være med på.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår