Gå til innhold

Semi Pro..... Ny klasse i drifting.

Ranger emnet


Japan-Auto

Er det en god ide å ha med Semi Pro?  

33 stemmer

  1. 1. Er det en god ide å ha med Semi Pro?

    • Ja, det er en god ide og ta med Semi Pro nå!
    • Nei, det er ikke en god ide å ta med Semi Pro nå!


Anbefalte innlegg

Semi pro kan være en bra løsning det. Men hvis jeg ser tilbake på treffene fra i år så har ikke alle pro bilene kommet på hvert treff, av forskjellige grunner. tekniske problemer eller at det ikke passer osv. hvis vi har 25 biler i pro så kommer kanskje 16 feks. ellers så har jeg troa på å fortsette som vi har gjort, og heller dra fram semi pro planen den dagen det blir for mange pro biler. hvis det skulle dukke opp litt mange og kvalifiseringa kanskje blir litt kjedelig å se på da må vi få Bo og Jostein til å være speakere igjen :), det krydrer bra. Og de kjenner de fleste førerne litt så de kan komme med litt sladder osv. Det var morsomt å høre på de på Våler "Dette er det råeste jeg har sett siden David Copperfield gikk gjennom den kinesiske muren"

 

 

Konkuranse må til for publikum og for sponsorene sin del. Og jeg syns det begynner å bli mere å mere morsomt å kjøre konkuranse. Men jeg merker at jeg som gammel snowboarder ikke har så stort konkuranse instinkt :). Jeg kommer mest for å få kjørt fra meg litt. Så har jeg blitt hekta på twin kjøring. Den morsomste kjøringa for min egen del i år var å kjøre twin drift med Kenneth Moen på løypa i Kristiansand. Høy fart komibinert med litt teknikk for å treffe den svingen gjorde den traseen litt tøff syns jeg.

 

Det å prøve å bruke flest mulig baneanlegg i løpet av en sesong gjør det litt mere spennende. Og det har vært kjempemessig i år syns jeg. Rudskogen, våler, lånke, kristiansand, gardermoen, alle banene er morsomme å kjøre på på sin måte. Hadde vært tøft med to treff på våler, løypa der er tøff. Så er jo Lånke litt action pga litt humper som gjør det litt teknisk og litt god fart over den første kulen.

 

Løsningen på Gatebil var veldig bra. det gir bilene en liten kjølerunde og, som kan være greit å tenke på, bilen min blir litt varm etter 3 runder gjennom traseen på lånke, 1 min med kjøring eller tomgang senker vanntempen mye. (mulig koyo radiatoren og flexalite vifta mi er noe fake Kina kopi :))

 

Jeg er veldig imponert over at dere har klart å ha så mange treff i år, på så mange steder og at alle har vært kjempemorsomme og hyggelige å være med på.

 

Veldig hyggelig at du har hatt det det trivelig på treffa våre i år, og det er jo nettopp alle dere som har vært med og deltatt enten som førere, publikum eller crew som er hovedårsaken til det. Skal neste år også prøve å få til treff på litt forskjellige og ”nye” steder. Er alltid spennende å lære seg en nye trasèer. Som sagt før, det blir en spennende sesong i -08 med masse kjøre muligheter, og nå får vi endelig god tid til å planlegge…..

 

Når det gjelder spørsmålet om Semi Pro så er jeg helt enig med deg at det ikke er noe stort behov nå for å dele opp i to klasser på grunnlag av at det er for mange førere. Det vil det dreimot fort bli, men kanskje ikke i -08. Når det er sagt så er det heller ikke noe problem at vi gjør det nå. Det kan da resultere i at vi f.eks kun får kjørt BEST 8 i en klasse på et løp, men det har vi allerede gjort i Pro i år og det var igrunn helt greit.. Det ser derimot ut til å bli mange førere til året, og med tidlig lansering av løpsdatoer, bedre erfaring med å være forberedt på -og å løse biltekniske problemer, vil det antageligvis bli fylt opp bra i begge Pro klassene….

 

Bakgrunnen for for å lansere Semi Pro allerede nå, er egentlig som sagt før i tråden, å gjøre det lettere for Club førerne å ta steget over til å kjøre twin. Det er mange som har kviet seg for å hoppe opp i Pro og dette vil da være til stor hjelp. Dette har vi hørt gutta i Club snakke om tidligere i år og nå etter at vi la ut denne tråden så er det stadig vekk flere som sier de ønsker å starte -08 sesongen i Semi Pro.

 

Men hvis nå førerne sier de vil ha Semi Pro nå… (akkurat nå så er det 16 mot 7 her som vil ha det, på 200SX forumet er det 18 mot 0 som ønsker det velkommen nå) hvordan kan vi da best løse spørsmålene rundt rekrutteringa til Pro. Hvordan skal vi starte sesongen, hvor mange av Pro fra i fjor kan automatisk gå over, (alle i Pro kan selvfølgelig velge å kjøre Semi Pro til året hvis de mener det er best for de), hvordan kommer man etterpå inn i Pro, skal vi ha noe nedrykksystem og i tilfelle hva? Har bevisst ikke tatt hensyn til hvordan de løser disse spørsmålene i andre land hvor de har lignende system. Synes det er best og se hva vi kan komme frem til her først og så kan vi se på hva andre gjør etterpå og se om vi kan kopiere/flette inn noe av deres system i vårt.

 

 

-------------------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må for all del kjøre sånn vi gjorde på Nordic på Gatebil i sept. Kjøre minst 4 om gangen, kansje det går 6 også. Kan stå noen med flagg og flagge sekunde etter de ser at de to ikke snurrer, og da de to neste kjøre som f. Og at må få greie på hvem som går videre mye kjappere enn i år. Alt komunikasjons utstyr må virke og ha strøm nok. Når vi kjørte Nordic i Sverige, var det bare kaos og ikke noe gøy å kjøre. Skal vel ikke ha vente drift?? Syns at dere og vi må prøve å få til de to klassene på en rask og bublikums vennelig måte, før det blir utviding med enda en klasse. Publikum og vi som kjører hater å vente, når det ikke behøves. Men takker for en meget bra sesong i 07, tross alt første året. Har stor tru på drifting i 08 her i Norge. Ønsker Powerdrift og Drift GP lykke til i 08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg tror semi pro blir bra:) jeg tror det er mange i club som har lyst til å prøve twin, inkludert meg, som føler seg tryggere på litt "nybegynnere". mange syns kanskje pro gutta har litt for agressiv kjøring, og da vil semi pro passe bra for mange.

jeg selv kunne tenke meg semi pro, dersom jeg ikke har all verdens erfaring, men skal bygge porscha for pro over vinteren.

Porsche 944 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Vi har nå endelig avgjort at vi venter med å innføre Semi Pro i 2008, det er flere grunner til det (og flere grunner imot...) men skal ikke bruke så mye tid på å fundere rundt dette temaet nå. Diskusjonen rundt dette temaet blir tatt opp igjen etter sesongslutt i år, da er vi bedre istand til å ta de rette valgene. Sesongen -07 var et "prøveår" for drifting i Norge og det er først i år at vi vil få de "riktige" erfaringene. Vi holder oss til Club og Pro og vil prøve å ha med begge klassene på alle arrangement i regi av Powerdrift i år. Følg driftingen videre på POWERDRIFT

---------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår