berkley Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Det startet på tirsdag da jeg kjørte på motorveien. Jeg gav gass, men bilen ville liksom ikke, og turtallet endret seg ikke. Deretter bare sank turtallet, selv om jeg hadde full pedal. Måtte inn til siden. Startet opp og bilen startet. Jeg kjørte videre uten problemer. Dagene etter dette har jeg hatt problemer med å få gang på bilen. Og den har også stoppet under kjøring. Og av og til når jeg gir gass, er det som om den ikke får bensin og ikke får opp farten. Den bare holder seg på samme turtall. Hadde bilen utfor idag, og tok feilsøking. Da feilsøkeren stod i hull nr 2, fikk vi disse feilkodene: 1-1-2 Og 2-2-1 Da feilsøkeren stod i hull nr 6, fikk vi denne feilkoden: 2-1-4 Lurer på hva dere mener kan være galt ? Hva bør gjøres og hvor finner jeg disse tingene ? Håper på svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 112- ECU 211- CO potensiometer 214- Veivaksel sensor feil signal. Ka som kan vær gale vett kje eg, aldri hatt det prob før. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Har ikke hatt det problemet selv, men jeg hadde begyn feilsøkingen på svinghjulsgiveren. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Servomotor/potentiometer: 2-1-1 Open circuit or short-circuit to ground A 1-1-2 ECU Fault 2-1-4 RPM sensor signal absent intermittently Hmm...hvis jeg skal PRØVE se noen som helst sammenheng, så kan du muligens ha et wiring-problem ala "kortslutning" eller Brudd på de nevnte komponentene. Bruddet/Kortslutningen genererer derfor kanskje at ECU (hjernen) feiler og lager 1-1-2. Det som taler imot, er jo at RPM-sensoren går til tenningshjernen, og derfor ikke har noe med gass-spjeldet og ECU (Bensinhjernen) å gjøre. Faktisk ligger de ikke i samme kabel-pølsene engang.. så her kan man ha en utfordring!! Første man burde prøve, og som kanskje er den billigste komponenten er RPM-sensoren. Den får du på mekonomen til 200kr...mot over 600kr hos volvo. Til feilsøking er Mekonomen sin MER enn bra nok, sel om den kanskje ikke varer like lenge (300 000km) som den orginale. lykke til!! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 En svinghjussensor (og ett bensinrelee) er uansett noe enhver volvo med F-motor bør ha liggende i hanskerommet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.