Gå til innhold

Over på vinter dekk, halvveis iallefall.

Ranger emnet

kallert

Anbefalte innlegg

Da var vinteren her og man burde legge over til vinterdekkene. Vel i mitt tilfelle ble det bare på venstre side denne gangen. Tre av boltene på høyre side var "runde". Jeg mistenker at det er de flinke folkene på dekkhotellet til den forrige eieren som har vært vel ivrig etter å sette dekkene på. Takker for det. For det første så trenger vel ikke boltene å skrus på som om det ikke fantes noen morgendag. Og for det andre så kan man stoppe trekkeren når bolten er inne og skrudd fast. Må vel ta meg en tur til ett dekkverksted eller min VW forhandler og spørre etter hjelp. Som om ikke det var nok plagsomt å skifte til de foreløpige stygge vinterfelgene så skal man plages med dette også. Jo jeg takker for at vi har vinter i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolter som sitter er sure greier.

Et tips til dere som faktisk får av boltene(til slutt) er å bruke kobberfett på gjengene på alle bolter. Da forhindrer man mest sansynlig at det sitter til neste år ;)

Og for all del, gå over alle bolter hvis man har hatt bilen på verksted for å bytte dekk. Løsne alle bolter litt og stram til for hånd med hjulvinne/latmannsarm ellerno.

Dem drar jo til så inni h***** hardt med de lufttrekkerne sine.

Kan fort knekke en bolt eller to etter et halvt år når man skal ha det opp igjen.

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen vært på dekkverksted. Der klarte de bare skifte to dekk. De fikk ikke løs de to på høyre side. Dro på mitt VW verksted. Det kostet meg 460 kr å få løs boltene og en nye bolt. De sa de bare brukte en momentarm og litt krefter. Så nå blir det vel vinterdekk på høyre side også etterhvert. Må le litt i barten når de på dekkverkstedet sa at de sprengte en kopp og brukte en 5 meter(sikkert ikke overdrevet nei.) momentarm og de fikk den ikke løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider