Roberto Skrevet Juli 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2002 Noen som har noe nyttig info om såkalt krank vent kit? Slik jeg har det nå, så går jo all dritten til insuget, og der kommer det noen rare, stygge lyder jeg regner med forsvinner med et slikt kit... Noen som har erfaring\peiling på dette?? Er det noe å ha? Er det bra for motoren? Jeg fant dette settet til bilen min: http://www.et-performance.com/turbo_install.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sånn oljesamler med filter på til den slangen som går rett i luftfilteret (olje i IC er ikke gøy), mens den andre slangen som går fra toppdeksel til insugs manifold har jeg blitt anbefalt å beholde... HAr du noen meninger om det`?? Bare liten oversikt: Det er to slanger, en som spytter fra seg ved luftfilteret, og en som hyler det rett i manifolden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Originally posted by Kjetil Du bør absolutt fjerne den som går rett inn på innsuget også, blir like mye tilgriset der. Bare blend uttaket i manifolden. Har også uttak på min, bare en orginalt, så jeg borra hull i toppdekselet og lagde et ekstra uttak der, begge går inn på den nevnte tanken, inn på siden av en rørformet sak, pustefilter på toppen og drenering i bunnen. Skal du lage drenering så bør du passe på at den går tilbake ned under oljenivået i bunnpanna, ellers kan det bli mottrykk der, og olja vil ikke renne ned. Ok. Det jeg har hørt er at den andre slangen (direkte til manifolden) suger til seg diverse stoffer fra veivhuset som ikke er bra for lagre ol.. Derfor burde jeg beholde den. Når turbotrykket slår til, så lukker ventilen og da blirjo ikke noen stoffer dradd ut lenger da. Drenering tilbake til blokken gidd jeg ikke, er ikke så gniten på oljen, hehe :) Bruker så goddt som ingen olje uansett så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2002 Ok, slik virker det: Den slangen til manifolden har en liten enveis ventil. Det er en til slange som går til luftfilterboksen. Den til manifolden suger til seg stoffer fra veivhuset ved vaccum (altså før ladetrykket er over "0"). Når ladetrykkket kommer, så stenger en ventil i denne slangen. Da må gassene finne en ny vei ut, derfor er den andre slangen ved luftfilteret der.. Denne planlegger jeg å få en "catch can" til. På sugemotor er det litt anderledes, der suger en slange gassene inn i manifolden fra denne andre slangen ved luftfilteret. Da får veivhuset frisk, filtrert luft gjennom seg og fjerner gasser som lager ikke har godt av. En turbomotor har ikke så ofte vacuum (kun når du er "off boost").. Jeg er enda ikke sikker på om jeg skal gjøre som du foreslår og tette begge deler da, har det noe for seg? Hva?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.