Gå til innhold

får ikke justert tomgangen min, bilen er en volvo 740 med 230A motor

Ranger emnet

Mikmo

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akuratt skiftet innsugspakning, den gikk på 3 sylindere på tomgang før, men går på alle nå. Men det er som er problemet er at jeg ikke får den til å gå høyere på tomgang enn 500 omregninger :S, får den til å gå lavere, men ikke høyere. Gikk på 900-1000, før når den gikk på 3 sylindere. Har skiftet alle vakumslangene på forgasser`n, det hjalp ikke. Den ble også mere tungstartet når den er varm etter skiftet av innsugspakningen. Noen som vet hva feilen er ?

Takker får svar

Mvh Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bilde av vakumslangene og legg ut. Mulig du har satt noen feil da.

kan prøve det, men bilen var lik, også før jeg gjorde det der. og jeg tok en og en slange, så det skal mye til at det er feil.

Men hvordan kan jeg finne ut om det er noe med gasser`n. Ryker svart av den ved mye turtall, har sjekket kompen og den er bra. så det må være noe med gasser`n. Bilen bruker også mere bensin enn den gjorde før, ligger på rundt 1.3 på mila nå:S

Noen som vet hva som feilen motor`n ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skru den 8mm skruen under gasseren inn en runde eller to (tell omdreininger og kvarte omdreininger). Går tomgangen opp og bilen går uten å hakke ved akselerasjon på lavt turtall, så gikk den for fett. Eventuelt kan du få noen med co-apparat til å justere co-en for deg.

Hjelper det ikke er det bare å skru den samme antallet omdreininger ut igjen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skru den 8mm skruen under gasseren inn en runde eller to (tell omdreininger og kvarte omdreininger). Går tomgangen opp og bilen går uten å hakke ved akselerasjon på lavt turtall, så gikk den for fett. Eventuelt kan du få noen med co-apparat til å justere co-en for deg.

Hjelper det ikke er det bare å skru den samme antallet omdreininger ut igjen.

okay, skal prøve det til helgen. Men lurer på om jeg skal overhale gasser?n trur det hjelper litt..

takk får svar så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider