Gå til innhold

bruker man standard lengde på staker ved bruk av penta veiv?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

Det jeg mente var at du kan trykt fjerne den kanten til fordypningen. Den er vel ca 3 mm høy mener jeg, og som ace her sier så kan man også fjerne ca 2 mm i gropen på vanlig turbo,men når man dreier av kanten så forsvinner jo gropa.Ergo då må man dreie til en ny på 2mm og grave realt ut av forbrenings rommet.Dette er økøtrim .. de Et stemplene er jo meget grove.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Karijord foreslår jo ikke nødvendigvis å ta så mye nede i gropa, snarere i øvre ringland. Men hvis øvre ringland reduseres med 3 mm tror jeg dette området blir veldig svakt, spesielt til turbobruk. For det blir vel en turbomotor?

 

 

klart dette blir turbomotor!

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste for å få ned kompen må vel være å frese ut en del i toppen først også kan man jo da ta et væske-mål også se etterpå om det trengs noe mere...? Kan jo frese ut rimelig mye der.

Da kan man jo få en bedre utforming av forbrenningskammeret også...

 

Her er hele det utstikket mellom ventilene fjernet.

toppen.jpg

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden her men.. Hvor mye effekuttak er det snakk om her?

 

Om det ikke er 5-600 så skal det vel holde i lange baner med vektjusterte m-råder og vektjusterte "dreide" orginale ET stempler som er balansert sammen med veiv og svinghul?

 

Samt at man tar utav litt i forbrenningskammera i toppen.

 

Dere er flinke og undervurdere de orginale Volvo bitene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden her men.. Hvor mye effekuttak er det snakk om her?

 

Om det ikke er 5-600 så skal det vel holde i lange baner med vektjusterte m-råder og vektjusterte "dreide" orginale ET stempler som er balansert sammen med veiv og svinghul?

 

Samt at man tar utav litt i forbrenningskammera i toppen.

 

Dere er flinke og undervurdere de orginale Volvo bitene.

 

ja, jo..

 

er jo forsåvidt enig der...

 

men mener uansett, at det er bedre og bygge noe som holder "garantert" enn og leve på grensa...sant, skal ikke ha noe av og få total havari pga at eg ville spare ein 50 lapp...

 

hehe...om du sjønner:P?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår