Gå til innhold

Er VAG-sjåfører mer agressive enn andre sjåfører?

Ranger emnet

HondaGirl

Anbefalte innlegg

Fy faen, du må være tidenes mest saklige Admin!

Men han har jo rett :D

Jeg og en kammerat var på ferie i tyskland nå i høst. På turen hjem begynte vi å tenke over hvilke typer biler som kjørte forbi oss. Var ikke spesielt skjelden det var en Audi :)

Grommeste var når vi prøvde å henge på en Gelenderwagen, vi hang på opp til 220km/t på speedo'n, da stakk tanksen av fra oss :) Var nok en liten AMG sak det!

Kan ikke si jeg har lagt noe spesielt merke til Audi har hjemme, men er jo som oftest litt dyrere stasjonsvogner pakke med unger og kjerringer som er mest stressa.

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Den eneste måten å få folk til å oppføre seg i trafikken på, er å innføre reaksjoner som virkelig kjennes. Alle klarer å betale forelegg på 5-10000 kr, det svir mye mer hvis man må klare seg uten lappen i en hel haug med måneder.

Dette betinger også at vi innfører dødsstraff og 4 ganger livstid for voldtekt, drap, økonomisk utroskap osv :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og her klager folk på at jeg mener at "de virkelige kriminelle",dvs mordere etc. bør sendes til et annet sted av landet for å sone... Nemlig boot-camp på Spitsbergen. Da er de IKKE deportert ut av landet... Og det står nada om at fengseler må ligge lokalt/sentralt til i Geneve-konvensjonen.

Jeg klager ikke hvis du argumenterer for at kriminielle bør få høyere straff ;) Men du må enten være litt dum eller så misforstår du med vilje, for man trenger ikke så mye fantasi for å fatte at det om piskeslag var skrevet med en liten humoristisk snert ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette betinger også at vi innfører dødsstraff og 4 ganger livstid for voldtekt, drap, økonomisk utroskap osv :D

Selvsagt, og det er jeg da også en forkjemper av (litt i tvil om døddsstraff, men dog), men jeg tenkte at det kom litt på siden av denne diskusjonen...hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet "morsomt" fenomen er jo de idiota som ligger i et felt også bytter til det andre med en gang det andre feltet går bare et par km/t kjappere, også bytter dem tilbake igjen når det første feltet går litt kjappere osv osv. Det merkelige however er at om den bilen ligger 100 meter foran meg og kjører sikksakk som en tulling for å spare tid, så skal jeg love deg at den jævelen ligger 100 meter foran deg inne i byen og. (eller ut av)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager ikke hvis du argumenterer for at kriminielle bør få høyere straff ;)
Jepp. Og andre straffeforhold enn de hotellene de er på nå...
Men du må enten være litt dum eller så misforstår du med vilje, for man trenger ikke så mye fantasi for å fatte at det om piskeslag var skrevet med en liten humoristisk snert ;)
Ingen av delene... du må lese litt mellom linjene og se den humoristiske snerten. ;) :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så bør man bøtelegges ekstremt kraftig dersom man ikke klarer å overholde dem, enten det da går for fort eller for seint.

Enig. Klarer du ikke å holde fartgrensa har du ikke noe i trafikken å gjøre. Da har du ikke bra nok kvalifikasjoner for å kunne ferdes trygt i trafikken.

Må riktignok være en formilde regel siden det og heter at man skal kjøre etter forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller en erfaring av at det er de "verdensmesterne" av sjåfører som kjører dyre europeiske SUV`er (les: Range Rover, BMW X5 osv) som er livsfarlige på veien. Opplevde i dag ved to forskjellige situasjoner at to SUV`er kom mot meg i feil kjørebane fordi han hadde så dårlig tid på vei hjem fra hytta og måtte forbi bilene, men tydeligvis ikke så meg (noe han tydeligvis gjorde når jeg smalt bi-xenon opp i trynet på jævelen). Den ene var ikke så "ille", men sistnevnte var jeg uti veikanten så grus og støv fikk anabolt anfall i luftrommet.

Jeg snudde og tok igjen Range Rover`en, så hvis noen kjørte überidiot med den engelske tekoppen sin ved Veggli, retning Kongsberg ca kl 16.30 i dag og føler seg truffet, jeg har reg.nr ditt på video din kødd! :drive2 :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet med slike dyre fanzye biler, er det at jeg tror de som kjøpte den, også fikk med førerkort da de kjøpte den dyre fine bilen. Jeg skal ikke smekke ALLE med slik bil, men det er mange der ute, som HAR førerkort, men å ha førerkort, betyr ikke at man kan å bruke bilen, og er en god sjåfør. En god sjåfør handler ikke bare om å kjøre i fartsgrensen, bremse, skifte gir osv. Men å BRUKE bilen.

Som for en stund siden, da det kom en nyregistrert BMW SUV-sak kjørende. Jeg skulle ut på E6, og bilen som kom fra min venstre blinket seg inn til høyre, som om hun skulle inn der. Da kunne jeg i utgangspunktet kjørt ut. Men med en god del timer på veien, og over 2mill kjørte kilometer så jeg fort at det var noe som ikke stemte. Med blinklyset på, i 70km/t raste hun forbi innkjøringen. Jeg er glad deg ikke var en 18-19-åring med ferskt førerkort som sto der jeg sto, jeg regner med han/hun ville kjørt ut. Det var en gang en Königsegg i Trondheim som kjørte med tåkebaklyset på en hel helg.. det finnes mange slike. Blinklys på i kilometervis, tåkelys på overalt...

Også har vi de som bryter vikeplikt, kjører på rødt osv, fordi de har størst bil, dyrest bil, blankest bil osv.. det er mange raringer på veiene.

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, du må være tidenes mest saklige Admin!

Og du tar ikke en liten spøk! :)

sugekopp, jeg har ihvertall SKILTER på bilene mine..Det har vel ikke du hatt på flere år.. Og hvordan jeg kjører har du null kjennskap til. Hatt lappen i 12 år, mista den 1 gang...det kan man vel ikke si om deg :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har jo rett :D

Jeg og en kammerat var på ferie i tyskland nå i høst. På turen hjem begynte vi å tenke over hvilke typer biler som kjørte forbi oss. Var ikke spesielt skjelden det var en Audi :)

Grommeste var når vi prøvde å henge på en Gelenderwagen, vi hang på opp til 220km/t på speedo'n, da stakk tanksen av fra oss :) Var nok en liten AMG sak det!

Kan ikke si jeg har lagt noe spesielt merke til Audi har hjemme, men er jo som oftest litt dyrere stasjonsvogner pakke med unger og kjerringer som er mest stressa.

Hilsen Trond

Uten tvil ei grom AMG børsje jah, en kompis kjører GD300 den går ikke i 100 engang, men bruker ca 1.5 liter for å ligge i 80, skal du ha 81-82 så bruker den 3 liter:fish

Jeg er ellers enig med Dr_S jeg:disco

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet med slike dyre fanzye biler, er det at jeg tror de som kjøpte den, også fikk med førerkort da de kjøpte den dyre fine bilen. Jeg skal ikke smekke ALLE med slik bil, men det er mange der ute, som HAR førerkort, men å ha førerkort, betyr ikke at man kan å bruke bilen, og er en god sjåfør. En god sjåfør handler ikke bare om å kjøre i fartsgrensen, bremse, skifte gir osv. Men å BRUKE bilen.

Som for en stund siden, da det kom en nyregistrert BMW SUV-sak kjørende. Jeg skulle ut på E6, og bilen som kom fra min venstre blinket seg inn til høyre, som om hun skulle inn der. Da kunne jeg i utgangspunktet kjørt ut. Men med en god del timer på veien, og over 2mill kjørte kilometer så jeg fort at det var noe som ikke stemte. Med blinklyset på, i 70km/t raste hun forbi innkjøringen. Jeg er glad deg ikke var en 18-19-åring med ferskt førerkort som sto der jeg sto, jeg regner med han/hun ville kjørt ut. Det var en gang en Königsegg i Trondheim som kjørte med tåkebaklyset på en hel helg.. det finnes mange slike. Blinklys på i kilometervis, tåkelys på overalt...

Også har vi de som bryter vikeplikt, kjører på rødt osv, fordi de har størst bil, dyrest bil, blankest bil osv.. det er mange raringer på veiene.

Jeg er klar over jeg dobbelposter nå, men bare with me please.

Er helt enig med Omega-A her, veldig mange slurver med signalbruk og jeg mener at det burde vært slått hardere ned på. De inviterer jo til en ulykke om ikke bilistene rundt dem har forståelse nok for at dette ikke er en person som klarer å kontrollere bilen sin. For øvrig er jeg møkk lei folk som kjører xenongliset sitt midt oppi trynet på deg med fulllys, selv om du har blinker og høyet for at de skal dimme! Og folk som presterer å stå på feil side av veien med kjøre/nær/fjærnlys kommer jeg til å avrette en mengde av i framtiden hvis jeg blir psykisk syk nok til det:batman:

Her i byen er det ingenting som slår hu kjerringa som kjører rundt i gubbens Land Rover Sport, med 23" felger og ikke veit hvordan blink-tåke eller lysene på bilen generelt fungerer, aldri overholder hun vikeplikten og fort som faen kjører a! Da snakker vi fare for samfunnet rundt seg da! Og den mannen som alltid kjører så pent selv såvidt jeg har sett, stopper opp hvis krysset er uoversiktlig, og bilen er alltid nyvasket og polert. Ser for meg ei kjærring som får fyken å finner kofferten på døra neste dag om hun kræsjer bilen:blah:

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider