Gå til innhold

Er VAG-sjåfører mer agressive enn andre sjåfører?

Ranger emnet


HondaGirl

Anbefalte innlegg

eirik. seff stemmer det. jeg kjører ofte lastebil i rushen rundt bærum i bærum og det slår faen meg ALDRI feil! du kan legge igjen store luker til å sleppe folk inn tidlig i feltet men de nekter rett og slett å kjøre inn. de vil heller kjøre de siste 20m fordi dem da kan kjøre forbi 3 biler til og så SNIKE seg inn på en frekk måte lenge eter at buss/taxi feltet har begynt. noe som resulterer i bråstopp i trafikken.

 

heia norge!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

angående kø i venstrefeltet så ert det i alle fall i tyskland ofte at det venstre feltet lukker seg pga av veiarbeid. Og da må de i venstrefeltet over til høyre feltet. Og i tyskland er de dårlig på fletting så dem i høyrefeltet slipper inn en bil annenhver gang til feltet sitt.

 

Men siden vi snakker om NO, så er det vel mest pga av folk som kjører litt raskere enn lastebilen/bobilen/campingvogna i høyrefeltet slik at de forbikjører, men tregt og da baller det på seg når det er flere trege kjøretøy etter hverandre som den personen må forbikjøre.

 

Angående Ventoen, så er det nok mangel på hormene i 44 åringen som har gjort ham mer kort lunta. (midtlivskrise)

 

Har blitt forbanna selv på bilister som regel når jeg var mopedist, så skjønner han i Ventoen sånn passe godt. Men for all del jeg rettferdiggjør ikke handlingen...

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førern av den Ventoen kan umulig være riktig rett i hodet da. Du knaller ikke bilen i sida på en bil som veier to og en halv gang så mye fordi han kjører forbi deg!

Ellers er jeg forsåvidt enig med sugekopp i det han sier, finnes utrolig mange egoistiske sjåfører på veien. Spess kjærringer som absolutt ikke skal kjøre forbi, men stapper tuppen sin så opp rassen på bilen foran at du til slutt sitter bak ei laaaang rekke biler som en 240 diesel ikke klarer spise iløpet av noen som helst strekke.

Da ender man opp med lysblink og tuting halvveis fram i rekke for å slippe inn før svingen=P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si at dem er aggresive er feil. men heller ego er rette ord..

 

de har dårlig tid..! alltid! de skal først frem. de eier dyr bil og betaler vei avgift derfor har dem full rett til å lage baluba i trafikken for at DE skal komme frem i tide!!

 

Ja, ego er vell eit meir rett ord. ;)

 

Trur dei lev i sin eigen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel idioter blandt alle merker.

Men VAG (spesielt audi) har veldig mange kunder som er i midtlivskrisen, og endeli har råd til å kjøpe en dyr bil. Når de får denne bilen, tror de at alle i trafikken skal vike for gliset dems og tilpasse seg deres kjøremønster.

De har også hatt sertifikatet så lenge at de tror de er verdens beste sjåfører. Det er en farlig kombinasjon.

 

Dette gjelder selvfølgelig ikke bare VAG, men det er hos disse merkene jeg har sett flest av disse tilfellene.

 

For den beskrivelsen passer ikke på folk med BMW eller andre statusbiler? Voks opp a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy. Mennesklig reaksjonsevne. Noen bremser litt,siden de er redd sin egen skygge. De bak venter ikke dette,så de bremser hardere,neste bak gjør det samme etc...plutselig har man da biler som (nesten) står stille. Når denne "bølgen" når et stykke bakover,siden oppstarten igjen også går "en drar,nestemann drar noen sek etterpå,"etc. hvilket fører til et stillestående parti av motorveiens trafikk,som "vandrer bakover". Når det har gått til et punkt hvor det ikke lenger ankommer biler i større mengde enn det som drar i andre ende,løses køen opp.

 

Bilverdenens "mexican wave" det der... :)

 

Jeg vet jo det da, jeg er ikke dum...;) Det var heller ment som et retorisk spørsmål, men det kom muligens ikke klart nok fram. Poenget mitt var at det er veldig unødvendig, og skyldes at folk somler og er dårlige til å kjøre bil.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kjøper jeg. Men det er faen så irriterende når man kommer fram til et punkt hvor køen plutselig løser seg opp uten noen som helst grunn. Et slik sted finnes ved utløpet av Ekebergtunnelen mot Operaen om morgenen. MAGASÅR!!! Heldigvis går det tog.

 

Køen i venstrefila er like magasårfremkallende. Enkelte ganger er det jo slik at det går fortere i høyre enn venstre. Skyldes det alle som legger seg over i venstre fordi det skal gå fortere der? Eller legger de seg over for å slippe inn de som kommer inn fra fartstilpasningsfeltene? Da blir det jo kaos i venstre vøttø.

 

Det samme gjelder ut av Oslo, på E6 retning Gardermoen. Flere steder, som mellom Olavsgård og Skedsmokorset og mellom Frogner og Kløfta, er det tett-i-tett-i-tett med biler som kjører i 40 km/t, før det plutselig er HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELT åpent, og man kan ligge i 130. WHYYYYYY???? Kan ikke folk for faen holde jevn hastighet, så man slipper brå oppbremsinger og faenskap?

 

Hva gjelder venstrefeltet, bør vi innføre samme regel som i Danmark - enkelte steder på motorveien har ikke lastebiler lov til å kjøre forbi i bestemte tider på døgnet, og da slipper man i alle fall at de skal kjøre forbi kompisen sin, som holder 88 km/t, i 89 km/t. De bruker jo faen meg 25 minutter på en forbikjøring, og da får jeg intenst vondt i kroppen...hehe...

 

Videre bør politiet bruke like mye ressurser på å ta dem som kjører for seint, som på å ta dem som kjører for fort. Ingen tvil om at det er dem som kjører for fort som isolert sett gir en høyere risiko for ulykker, men mye av skylda ligger på dem som har liggi 20 km/t under fartsgrensa de siste fire mila langs en trang og svingete fylkesvei, eller motorvei for den saks skyld - da er det jo faen ikke så rart at man blir forbanna og knaller på litt ekstra for å komme forbi dem.

 

Alle landets fartsgrenser, foruten 30-soner, bør økes med 10-20 km/t, og så bør man bøtelegges ekstremt kraftig dersom man ikke klarer å overholde dem, enten det da går for fort eller for seint. Og hvis man vååååger seg over i venstrefil i lavere enn angitt hastighet, slik at det skaper problemer for andre, bør man miste lappen for minst to år og få ti daglige kraftige piskeslag på ryggen i den samme perioden. Da lærer man forhåpentligvis at det straffer seg å være hensynsløs, egotistisk og/eller uoppmerksom, i tillegg til å være en dårlig sjåfør ;)

 

Den eneste måten å få folk til å oppføre seg i trafikken på, er å innføre reaksjoner som virkelig kjennes. Alle klarer å betale forelegg på 5-10000 kr, det svir mye mer hvis man må klare seg uten lappen i en hel haug med måneder.

 

Sånn, det var dagens lille utblåsning mot alle som skaper kø og på andre måter tar seg til rette i trafikken. Jævla idioter! :D

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør man miste lappen for minst to år og få ti daglige kraftige piskeslag på ryggen i den samme perioden. Da lærer man forhåpentligvis at det straffer seg å være hensynsløs, egotistisk og/eller uoppmerksom,
...og her klager folk på at jeg mener at "de virkelige kriminelle",dvs mordere etc. bør sendes til et annet sted av landet for å sone... Nemlig boot-camp på Spitsbergen. Da er de IKKE deportert ut av landet... Og det står nada om at fengseler må ligge lokalt/sentralt til i Geneve-konvensjonen.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fatter ikke hvorfor folk har det så jævelig travelt, også har man denne sinnsyke forbi kjøringen som enkelte holder på med.

 

hvis man kjører på en vei med 80 sone så blir man nærmst pressa av veien for tullinger som tror de er på autoban i tyskland. hvis man holder seg til 80, så legger dem seg i ræva på deg og skal på død og liv forbi. 10.000kr i bot eller å miste lappen er det ingen av dem som tenker på, her gjelder det å komme først frem!... helt sykt...

 

når det gjelder forbi kjøring, så hadde jeg en mindre trivelig nesten ulykke her om dagen. jeg ligger bak en lastebil og det er flere biler bak, jeg kjører opp til lastebilen legger meg litt ut for å se om det er klart framme, og akkurat når jeg skal gi blink til å kjøre ut kommer det en tulling i vill fart uten blink. som skal kjøre forbi meg og lastebilen, holdt nesten på å kjøre i siden på idioten. som dette ikke var nok så hadde idioten null oversikt på hva som kunne komme i motsatt kjørefelt. like etter på så kjøre lastebilen inn på en sidevei...

 

når det gjelder andre forbi forkjøringer så foregår dette før sving eller på uoversiktelige strekninger, er helt sykt hvilke sjanser enkelte tar...

 

om det koker over for noen, som det gjorde i denne artikkelen det er linket til i første posten. så har jeg nesten forstålse for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PROBLEMET på E6 retninga gardermoen er at i 100sona ligger enkelte idioter helt ned i 60-70

 

I rushen ruller det gjevnt til det PLUTSELIG stopper.. så kommer det en feit luke der du kan kjøre 140+ å bråstopper det ned i 30 igjen, dette er jo helt latterlig

 

RUSH eller EI hvorfor er det så vanskelig for 20biler å holde gjevn fart.. av de 20 er det alltid EN kødd. som regel han som er først i køen som gjør noe at alle bak han må bremse. og jo lenger bak du kommer i køen desto saktere og til slutt sier det stopp!!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår