Gå til innhold

Hvilken batteri?

Ranger emnet


chspt

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hentet fra Kinetik sine nettsider.

 

Can I mix different batteries with Kinetik Power Cells?

 

While Kinetik Power Cells are compatible with most standard 12 volt charging systems and battery technolgies, we recommend using Kinetik Power Cells exclusively throughout the vehicle for maximum voltage, performance and longevity of your aftermarket electronics as well as the Power Cells. This will minimize self discharging of power storage devices in the vehicle when not in use. Kinetik Power Cells have a very low self discharge rate, much lower than the rate of a standard wet cell car battery. When diferent types of power storage devices (batteries or power cells) are used in parallel in an electrical system, current will have a tendancy to flow between storage devices unnecessarily resulting in heat build up and loss of power where it is needed the most. When Kinetik Power Cells are used throughout the installation, current will flow directly from the Power Cells to the load in a balanced manner, minimizing 'fighting' between unlike storage devices.

 

I heard that adding Kinetik Power Cells is harder on my alternator or may even lower my voltage?

 

Adding Kinetik Power Cells to your vehicle will not add extra load on your alternator or lower your voltage like adding 'wet cell' batteries will. Due to the low ESR and high voltage of Kinetik Power Cells, your voltage will actually increase. Kinetik Power Cells also charge more efficiently and quickly than a standard 'wet cell' battery, reducing the stress on your alternator.

 

Hvis du går inn på kinetik sin kalkulator som regner ut hvor mange, og hvilken modell bateri du trenger. så anbefaler dem å kombinere forskjellige modeler. så tror nokk det skal gå bra :) har selv de samme batteriene, som skal inn i bilen snart. Selv skal jeg ikke bruke skillerele. Har en powermaster lader som skal fastmonteres og brukes til vedlikeholdslading.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen finne en bra eller lage en bra tråd om hvordan implementere et bra skillerele i bilstereo? vet de har noe greier på biltema, men hva funker egentlig?

 

jeg har aldri lagt inn skillerele i bilstero formål. men i handicap biler har jeg satt inn en del.

ikke er jeg flink til å lage gode forklaringer i tråder, men kan gjøre mitt beste.

 

Siden jeg ikke har gjort dette til bilstereo så sier jeg ikke noe om type og merke skillerele, annet en biltema reler generelt henger ved store styrker for å si det slik.

 

 

 

 

de skille rele typene jeg har brukt er ofte store, 200A eller mer. Mange bruker 100A skillereler da dem er fysisk mindre.

De vi bruker har hoved strøm inn og hoved strøm ut (kun +)

og styrestrøm som kobbles tenning (denne er en tynn 1 - 5A sak)

og en gjording

 

Altså skillereleet blir kobblet på + kabelen mellom batteriene, som serie. og styringen av releet går via tenning, samt gjording slik att tenning kan slå av og på funksjonen.

Begge batteriene skal ha - til gjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hørt det også...

Kan du begrunne dette eller har du "bare lest det på nettet" slik som 98% av de andre brukerne av dette (og alle de andre) bilstereoforumene i landet?

 

Hva med å sette dette ut i praksis?

Trenger du batteri så stiller jeg med Kinetik!

Gjør dine egne erfaringer med batterier FØR du begynner å sette ut feilinformasjon som ikke henger på greip!

 

Mvh

Pål

 

Jeg har faktiskt prøvd med to forskjellige batterier i bilen min... Dette var dog to standard blybatterier, det ene batteriet fra Neon min og det andre batteriet fra golfen min, det spilte faktiskt bedre en stund, men etter ca et par ukers tid så var begge batteriene tomme og ødelagte! Nå er jeg langt ifra noen ekspert, men dette er da altså mine erfaringer.

 

EDIT: de batteriene fungerte helt fint før jeg paralellkobla de. Nå vet ikke jeg hvordan det er med gelebatterier da.

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår