Gå til innhold

OT! trenger hjelp ang oppkobling av modem og router

Ranger emnet

knopfler

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett problem med å få signal fra kabeltv modem til trådløs router.

Har montert alt riktig, på routeren kommer det dsl lys hvist jeg kobbler den via adsl fra telenor, men adslén er sakt opp og jeg skal nå bruke nettet igjennom kabel tvn. når jeg kobbler routeren via modemet kommer det ikke noe lys. hvordan får jeg disse til å snakke med hverandre.

Hvist jeg kjører modemet rett til pc så har jeg internett men skal enda ha 2 maskiner til på trådløs.

Jeg kommer meg inn på setup til routeren via ip adressen men ikke inn på setup på modemet.

Regner med att det er noe bridge eller ip som ikke stemmer åverens i disse.

Noen som har erfaring med dette?

utstyret er av merke:

modem: thomson tcm420

router : Linksys wireless - G Wag200G

Mvh Victor

Beklager veldig hvist det var upassende å sette det inn hær!!

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du får internett når du kjører modemet rett til pc så vil det si at feilen ligger i routeren din!

Må du ringe opp for å koble deg på nettet via det modemet?

Isåfall er det garantert der feilen ligger.

Ellers er nok den eneste feilen, oppsettet på routeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du får internett når du kjører modemet rett til pc så vil det si at feilen ligger i routeren din!

Må du ringe opp for å koble deg på nettet via det modemet?

Isåfall er det garantert der feilen ligger.

Ellers er nok den eneste feilen, oppsettet på routeren.

må ikke ringe opp nei. er nok feil på oppsettet ja, det er ikke wan på denne routeren.

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :hammer

Men hvis du ikke må ringe opp, altså at du er tilkoblet nettet hele tida, da er det kun ruter'n det står på. Hvorfor den ikke skjønner at den har signal-inn vet jeg ikke. Du kan ikke konfigurere den til å sende wifi-signal fra en av de andre portene i ruter'n da?

prøv http://www.diskusjon.no mange med mye kunnskap der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :hammer

Men hvis du ikke må ringe opp, altså at du er tilkoblet nettet hele tida, da er det kun ruter'n det står på. Hvorfor den ikke skjønner at den har signal-inn vet jeg ikke. Du kan ikke konfigurere den til å sende wifi-signal fra en av de andre portene i ruter'n da?

prøv http://www.diskusjon.no mange med mye kunnskap der :)

om jeg får den til å sende i hifi eller wifi har jeg ikke helt greie på :P kan ikke se noe om wifi i setupen.

har skrevet en chatt dær inne på diskusjon.no

er ikke så lett når man bare kan litt om data og mest om biler og kvinnfolk...

BMW E30

VW 1965 boble

Hilux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen modem funker ikke med ruter, men funker fint med en switch. Aner ikke hvorfor,men slik har jeg det hjemme ihvertfall...

dette komemr ann på oppsettet!

mange "modemer" har router funksjonalitet. som gjør at du på en "tillegs" router må bytte IP-nett..

dvs.. fleste routermodemer har 192.168.1.x som adresse..

da må en evt tilleggsrouter ha 192.168.2.x evt noe annet som ip adr. DHCP i routermodem må være avskrudd og DHCP i tillegsrouter påskrudd om man ikke bruker fast IP på pc'n :P

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fiksa nettet ditt? Hva slags router har du? Om du har D-Link, åpne nettleseren din, trykk F6 (eller klikk på adressefeltet) og tast inn 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 om det er Linksys eller 10.0.0.138 om det er Thompson, eller 10.0.0.1 er noen som bruker det og. Evt hvis pcen din er plugget i en av routerens lan-port, gå til start->kjør-> "cmd" -> "ipconfig". IPen etter "Standard Gateway" er IP til router. Uansett når du er inne på webconfigen gå inn på setup/wan elns der du kan velge "wan type", "connection type" elns. Siden du har kabelmodem er det vel statisk ip som brukes? Hva for info fikk du av isp/internetleverandøren? Send gjerne PM om du står fast.

1995 Mercedes-Bemz C250 Diesel Aut sedan

X: 1991 MB 190E 2,0

X: 1985 Volvo 740 GL 2,3 aut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå han dær ene samen i tromsø klarte å finne fram rett ruter til meg nu... så nu får han sveive som satan så æ får 10mbit linje...

Når han samen blir lei av å sveive,så kan jeg godt hjelpe til :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider