Gå til innhold

er dette bra?

Ranger emnet

Raggarn

Anbefalte innlegg

har gått til innkjøp av 2 12" elementer av typen GAS Alpha serien, dem ligger på rundt 250watt rms, å har en god stor magnet... åssen kasse burde jeg ha hvis jeg skal ha den i en grananda sedan? har hørt hvis jeg jeg porter kassa å legger bass refleksen opp i hattehylla at det blir bedre bass inne i kupèn???

Samma faen bare det er lavt, jeg kjører black&decker senkesett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 liter lukket kasse.... tror ikke du vil merke store forskjellen hvis du har refleks kasse, er ikke allverden de subene der... hadde vært greit å spurt FØR du kjøpte... resonant RE12 er MYE bedre, og koster en hundrelapp mere ;)

Er vel alltid noen få db mer å hente med en korrekt kontruert portet kasse...

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva slags musikk du hører på!

Tett kasse gir et bredt og jevnt perspektiv i svingningene, og du får "finest" lyd. Egner seg til rock, metal, symfoni, og musikk som krever god lyd. Krever mer energi enn porta.

Portet kasse vil gi mer kraft i rundt 40-50 Hz. Så hører du på techno og rap og annet data-musikk, er dette løsningen. Elementene blir mer effeltive i portet kasse.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kasse og kasseløsninger så er det diskutert 1-million-342-tusen-486 ganger. Det finnes mange tråden med mye og bra info, så da er det bare å bruke søkfunksjonen.

Portet kasse vil gi mer kraft i rundt 40-50 Hz.

Akkurat hvor peaken vil være i lydspekteret kommer vel ann på antall porter, størrelse på dem og eller hvordan kassen er konstruert ellers. Ikke uvanlig å ha peak på 60-70 hz heller, så det blir litt feil å si at kraften vil ligge rundt 40-50 hz uten å vite hvordan kasse/element det er snakk om :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider