Gå til innhold

Stereo i Golf II :)

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

kan jo si hva jeg har, det spiller i allefall litt mer enn "greit nok"

2 stk Infinity Kappa 32 cf montert i orginalplassen oppe på dashen

2 stk 6x9 " av ukjent merke (fulgte med bilen, skal byttes)

1 stk Mtx 10" sub

4 kanals forsterker til 6x9 " og sub

Panasonic cd/mp3 spiller

total pris blir 7k (etter inkjøp av nye 6x9 ", decade)

Er kjempefornøyd jeg, føler at jeg har fått bra lyd for penga.

Samt at man har kun en liten basskasse (ca 25 l) i

bagasjerommet, så det er plass til noe i allefall.

Vaskebøtte med tilbehør f.eks ;)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Noen som har noe og anbefale her ? Noen tips om og få det "fett" ?

Kommer litt ann på om du vil ha " god lyd" eller en såkalt "boomcar" blir litt enklere å sette sammen et godt anlegg da. Gi meg noen tips og jeg kan lage et pakke tilbud til deg.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo si hva JEG HAR jeg og da..spiller helt greit..

vdo dayton speller

vdo dayton qxb 12" sub

pioneer (tsw et eller annet) front sett. mid bass i døra og diskant i org høla på dæsjen

jbl gti 6x9"ere bak (må byttes i decade..ikke imponert over lyd prestanjonen dems)

og en pro audio 5 kanals forsterker..

noen dårlige åix kan jeg jo slenge ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bisarre her, vanskelig å komme med noen tips uten at du har gitt en prisgrense.

Finnes så pass mye moro at pris og kompetanse er begrensningene.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å begynne med noen tips å jobbe ut fra, så vil jeg anbefale følgende:

monter et lite komponentsett i original uttakene på bilen, og en større (6" eller 8") i dørene, eveteult kjøp et treveis sett. På denne måten vil lyden forfra integreres godt med en eventuell sub. Husk bare å gjøre ordentlig forarbeid, og monteringsarbeid. en god 12" sub vil være et bra valg, samt enten en god 4 eller 5 kanaler. Om du har et godt budsjett finnes det mer spennende løsninger forsterkermessig.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr kjøpt meg en 2'er og skal montere et anlegg.

Spilleren er pioneer sin MP3 spiller 3500(2500) kommer bra ut i tester. I hattehyllen bak er det jbl decade høyttaler... Dte jeg tenkte var å lage sub og forsterker i bunn av bagasjerommet... Noen som har noen bilder om hvordan det kan lages til?

Har litt plasmangel pga stab stag. Tenkte en installasjon med neon og greier... Klarer man å lage VW merket?

Noen som er flinke å tegne?

Lurte litt på å lage en fake NOS flaske som kan være en rør sub f.eks. det er vel ikke så mange som har, og hadde vært kult...

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som også funker bra som jeg har testa ut nå er 5,1/2" i døra og 1" på dasjen. da får du løftet lyd bildet litt. 1" vinkler du mot ruta og bruker den som en membran. har du gode nok høytalere i døra trenger du ikke noe større i dasjen enn de 1". du bruker cd spileren til å drive disse. Så kjøper du deg en god 4 kanals forsterker og bro kobler 2 kanaler til en 12" subb. de to andre bruker du til høytalerne forran.

Er en kar her inne som har en golf 2 gti med masse vibe utstyr i. utrolig bra bygd og det spiller kjempe bra. det som er i bilen er 1 5"front sett , 1 sett 6x9 og 2 10". Han heter hans erik og er med i follo gutta. skal spørre han om jeg kan legge ut noen bilder av bilen hans jeg.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fashen

jeb du kan kjøpe anleggett mitt.da får du veffal god lyd :P

hehe..men er som de sier..et bra frontsett,6x9 og 2x10/12 så er mye gjort

Dropp 6x9, gjør ikke annet enn å ødelegge lydbilde. Dette er absolutt siste utvei om du ikke har råd til sub, og/eller plass til ordentlige høyttalere forran. Høyttalerne bar skal kun være som "rear fill". Hvor mage ganger står du med ryggen til på konsert (med mindre du skal demonstrere et poeng da), eller har høyttalerne i ryggen når du spiller musikk hjemme. Fra et akustisk ståsted, er og bilr det alltid feil med store høyttalere bak (fullfrekvens eller over 100Hz vel og merke).

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villejan: det hørtes ganske kult ut det du hadde tenkt til der.

har tegna noen anlegg, men jeg må nesten se hvordan det ser ut baki der nå får åa lage en god tegning. mange måter man kan lage vw merke på. det er ikke no problem. masse man kan gjøre snår det gjelder staget og så. enten bygge rundt det eller bak det. masse man kan gjøre. og det med flaska kan jo bli kult.

selv har jeg også laget en fake "nos" flaske

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider