Gå til innhold

ødelagt varmeapparat eller pakning?

Ranger emnet


KloA

Anbefalte innlegg

bilen min har stått evig lenge, og da jeg skulle starte den i vår fikk jeg damp opp ved rattstammen og en del vann (virket ikke som kjøleveske) på passasjersiden, siden bilen trengte litt overhaling ble den stående til i høst ... i høst hadde vi motoren ute for å skifte veiv og tilhørende lager, tenkte dampen kunne vært varmeapparatet, så koblet denne ut, har også lest om en pakning som kan ryke rundt der pollenfilteret skal være ?

 

noen formeninger om hvilke av disse det er ? det er litt kaldt ute og har dårlig med tilgang på garasjer til å jobbe i, og vil helst ikke demontere halve bilen om jeg ikke må...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ta vekk toppfilteret som sitter over løvfilteret.

- Skru av dekselet ved bena på passasjersidem slik at du ser rett opp på varmeregisteret.

- hell lit vatn ved siden av løvdekselet og se om det renner ned. Se også inni bilen om det drypper/lekker fra varmeregisteret.

 

Hvis det gjør det, så slit av pakningen og klin på en halv tube sikaflex. Den pakningen man får kjøpt originalt virker fan ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av varmeregister er ikke så vankelig som det ser ut bare, litt tid krevende. Fjern nedre del av dersjbordet og rammen i midt konsollen ( bilstereoen lufteventiler sig. tenner skyvekontroller for varme og retning luft og div rom nederst ved girstanga) Du skal da kunne se hele varme\ ventilasjon boksen (svart plast) helt til høyre er vifta plasert det sitter en tagget mutter i plast som må av(opp under)Ta også av avstivnings jernet(ser ut som en tre kant i stål sitter til høyre for bilstereoen`s plass).Sitter oså noen skruernederst på boksen ved de nedre ventiler på begge sider. Neste steg er i motorrommet.

Hele boksen sitter med 3 bolter som er skrudd fast med muttere på torpedo veggen (10mm) slangene (inn\ut vann) må også taes av. De er lokalisert på øvre del av torpedovegg rett venstre for koil og høyre for innsug. Da skal hele boksen vere løs og skal kunne vries ut til høyre (husker ikke helt men mulig at du må spitte boksen sitter 4 plast muttere i mot midt konsollen som holder de to delene sammen) prøv å ta ut boks med vifte og viftekanal den sitter klipset på bokses høyre side (man kommer til med vell vilje 7 av 8 klips siste ryker festene på og det er unøvendig) når alt er ute av bilen tar man tak i de to rørene som sitter i toppen på boksen og drar varme registre rett opp. Vask boksen og sett inn det nye varme registet Og ta så motsatt rekke følge for montering.

 

Lykke til

 

Svar på erfaring med lekkasje i registret ja det er dumt man tømmer kjølevann fra motor rett inn i kupeen og det er ikke bra

 

Er de noe du lurer på så send meg en pm med tlf. nr ditt

 

Denne frem gangs måten virker ikke på Corradoer med A\C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår