Gå til innhold

golf gt tdi dør ut

Ranger emnet


Rolf.H

Anbefalte innlegg

har en golf 1,9 tdi 90hk med chip skal være 122hk, da jeg gir mye gass opp over bakker så dør motoren ut etter 5-10 sekunder, for og få bilen til og gå igjen må jeg slipe gassen og gi gass på nytt, etter en stund dør den ut igjen, har byttet filter og

luft mengde måler. er det noen som har noen tips på hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei! Funnet ut noe mer av dette? Jeg har en 94 Golf GT TDI 90 hk med akkurat samme problem. Jeg tenkte litt på dieselfilter jeg også men ser du har byttet det uten hell så da er det vel noe annet. Har du sjekket ladetrykket på turboen? Jeg sjekket på min og det er alt for høyt! Turbotrykksmåleren jeg prøvde hadde en fysisk stopper på 1,5bar så jeg fikk ikke noen korekt måling da trykket var høyere en det, fra 2500rpm og oppover. På nyere VW TDI motorer er det en funksjon i hjernen som kutter ned på dieseltilførsel hvis ladetrykket blir for høyt for å spare motoren for evt havari, og da drar det like dårlig som min og din bil gjør når dette fenomenet inntrer. Forskjellen er at en må først slå av tenningen og deretter starte nyere motorer på nytt for å "resette" hjernen eller feilen. Det sitter en liten ventil på høyre innerskjerm Med tre slanger på. På min bil er det en sort, en rød og en blå slange. Denne ventilen styrer ladetrykket. Den har en tendens til å ryke og da går ladetrykket rett til himmels. VW kaller denne N75. Det kan jo vere en mulighet for at det er dette som lager trøbbel på min bil men tviler litt på det siden det bare er å slippe opp gassen et sekund så er bilen frisk i 5sekunder til før den detter ned på noe som kjennes mest ut som en 1,4 diesel uten turbo!

Noen som vet om det sitter en slags forpumpe inne i dieselpumpa?

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En delebil med 1Z motor med tilhørende girkasse? Selge girkasse eller drivaksler og motorfester til meg? Har en ulyd i drivverket ett eller ana sted jeg ikke har klart å lokalisere. Mest sannsynlig girkassa tenker jeg. En slags skrape/sperrelyd som kommer og går hele tiden i hastigheter mellom 70 og 110. Helt uavhengig av pådrag, brems, gir, clutch, sving eller hva som helst. Kjenner det vibrerer litt i pedalene og gulvet når det låter også.

Send en PM til meg og fortell hvor du bor. Kunne tenkt meg og prøvekjørt bilen din og sett om det var samme symptomene som det min har. Har du muligheter for å sjekke ladetrykket? Er det for høyt slik som på min er det en stor mulighet for a det er der det ligger.

 

mvh Per Olav

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår