Gå til innhold

Bilstereo i Peugeot 406

Ranger emnet

Zubin

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nettopp fått lappen og skaffet meg bil.

Siden det er minimalt med anlegg i bilen fra før så skal jeg få satt inn litt ;)

Men siden jeg ikke har vært borti så mye av dette før så har jeg et problem. Jeg har enda ikke klart å finne en passende plass jeg kan føre strømkabelen inn til batteriet.

Noen som har hatt Peugeot 406 og vet om en plass jeg kan få kabelen inn til motoren?..

Takker for svar på forhånd!:) :)

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har nettopp fått lappen og skaffet meg bil.

Siden det er minimalt med anlegg i bilen fra før så skal jeg få satt inn litt ;)

Men siden jeg ikke har vært borti så mye av dette før så har jeg et problem. Jeg har enda ikke klart å finne en passende plass jeg kan føre strømkabelen inn til batteriet.

Noen som har hatt Peugeot 406 og vet om en plass jeg kan få kabelen inn til motoren?..

Takker for svar på forhånd!:) :)

Mvh

Thomas

Var borti en 406, og den hadde en liten gummi muffe hjemt godt ved bremsekraft forsterkeren. Godt mulig den er i bruk på din bil, men sjekk bak der (nesten håpeløst å komme til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Jeg har det sammme problemet. Jeg finner absolutt ingen ting, Men jeg har sett at det er en liten sånn rund greie på den gummi greia bak bremsekraftforsterkeren. Er det trygt og lage hull på denne? Noen som har mere erfaring med dette?

De fleste slike, er beregnet for kabelgjennomføringer. Dem er lagd for ekstrautstyr osv.

Sjekk om det er en propp. og hvordan den er på innsiden av bilen, før du stikker hull.

Det er en stor fordel å vite hvordan det ser ut på begge sider. Så du ikke stikker hull i en kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å prøve å lage hull på noe før jeg er helt sikker.

Så jeg har tatt bildet av dette mystiske plastgreia jeg mistenker at det kan være. Kan ikke se dette stedet inneifra.

Noen som er helt sikre på at dennne kan jeg ta hull på og føre igjennom strømkabel? ;)

Her er bildet av den, merket med rød strek.

bil.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å prøve å lage hull på noe før jeg er helt sikker.

Så jeg har tatt bildet av dette mystiske plastgreia jeg mistenker at det kan være. Kan ikke se dette stedet inneifra.

Noen som er helt sikre på at dennne kan jeg ta hull på og føre igjennom strømkabel? ;)

Her er bildet av den, merket med rød strek.

Det er en kabelgjenomføring ja.

Men finn den inne i bilen, før du stikker hull på den.

Det er høyt oppe rett til venstre for bremse pedalen. Kan nok ligge helt opptil lufte kanalen som går til defrost.

Kan faktisk ligge bak den isolasjon plata du har der, jeg husker ikke hvor høyt den går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider